Laivų stiuardai: pusę metų dirba, pusę ilsisi
(5)Pasak P. Lindenau mokymo centro direktoriaus Egidijaus Skarbaliaus, rengiant laivų striuardų mokymo programą glaudžiai bendradarbiauta su AB „DFDS Seaways“ specialistais.
Ko gero, ketinantiems rinktis šią specialybę geriausia žinia ta, kad keleivius aptarnaujantis darbuotojas „DFDS Seaways“ laivuose per 4 savaites uždirba „į rankas“ apie 2 154 eurus.
Stiuardų poreikis globalus
E. Skarbalius sako, kad šia mokymo programa žmonės domisi, nes ji unikali, jos nėra nė vienoje kitoje Lietuvos profesinėje mokymo įstaigoje. Be to, tokių specialistų reikia tiek Lietuvoje dirbantiems keltams, tiek ir visame pasaulyje plaukiojantiems keleiviniams laivams.
„Stiuardų poreikis globalus. Juos į darbą priima ne tik mūsų kompanija, kuri nuolatos vysto savo laivyną. Iki šiol Lietuvoje jie nebuvo rengiami. Dabar atsirado puiki galimybė žmonėms įgyti tokią specialybę.
Ateityje mes visiems, besimokantiems Pauliaus Lindenau mokymo centre, sudarysime galimybę atlikti praktiką mūsų laivuose, o paskui ir įsidarbinti.
Žinoma, gavę jūrinį išsilavinimą šiame mokymo centre ir turėdami jūrinius dokumentus tokie specialistai būtų pageidaujami ne tik mūsų kompanijoje“, - sako AB „DFDS Seawys“ įgulų valdymo skyriaus vadovas Baltijos šalims Mindaugas Alekna.
Jo teigimu, šiuo metu DFDS laivuose, kuriuos aptarnauja lietuviškos įgulos, yra įdarbinti 787 jūrininkai, iš jų 283 - keleivius ir įgulas aptarnaujantys darbuotojai, o iš tų 283 jūrininkų 197 būtų galima priskirti prie stiuardų, t. y. prie keleivius aptarnaujančių darbuotojų.
LEKTORIAI. Apie stiurdo profesiją pasakojo Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centro direktorius Egidijus Skarbalius (dešinėje) ir AB „DFDS Seawys“ įgulų valdymo skyriaus vadovas Baltijos šalims Mindaugas Alekna.
Gaus jūrinius dokumentus
Ši specialybė reikalauja ne tik tam tikrų sugebėjimų dirbti jūroje, bet ir mokėti bendrauti su žmonėmis. P. Lindenau mokymo centro direktorius sako, kad viešasis kalbėjimas yra viena iš 5 didžiųjų žmogaus baimių.
Bet, pasak jo, persilaužia net didžiausi intravertai. Bendravimas yra išmokstamas dalykas. Stiuardai bus to mokomi centre.
Stojant po 10 klasės šios specialybės reikės mokytis dvejus metus ir 3 mėnesius, kadangi tie moksleiviai dar turės pabaigti 12 klasių. O baigusieji vidurinę mokyklą mokysis tik vienerius metus.
E. Skarbaliaus teigimu, įgyti šią specialybę bus sudaryta galimybė ir žmogui, keičiančiam kvalifikaciją per Užimtumo tarnybą.
Stiuardų mokymo programa sudaryta pagal visus reikalavimus, kurie keliami tai specialybei tarptautiniu lygiu. Mokymo centro absolventai turės galimybę įsidarbinti ir užsienio laivuose.
„Mano, kaip mokymo centro vadovo siekis - kad praktinius dalykus moksleiviams dėstytų kuo daugiau profesionalų ir natūralioje aplinkoje. Stengsimės sudaryti lanksčias mokymosi sąlygas, kad, be mokykloje įgyjamų teorinių žinių, praktinių dalykų stiuardus mokytų profesionalai“, - sakė mokymo centro direktorius.
P. Lindenau mokymo centro direktorius patikino, kad asmenys, įgiję šią specialybę mokymo centre, gaus ir vius reikiamus dokumentus, reikalingus darbui jūroje.
Žinia, jie brangiai kainuoja: nuo 800 iki 1 000 eurų. Be visų kitų dalykų, tai gana didelė finansinė nauda žmogui. Be to, norint gauti visus jūrinius dokumentus užtrunkama apie mėnesį.
M. Alekna atkreipė dėmesį į tai, kad norima, jog stiuardai turėtų barmeno, padavėjo, administratoriaus, viešųjų patalpų, kajučių tvarkymo darbo patirties.
Jie turi mokėti vykdyti savo pareigas ir pagal aliarmo tvarkaraščius. „Darbas ir atsakingas, ir kartu romantiškas - jie mato jūroje saulėlydžius ir saulėtekius.
Daug bendrauja kasdien su vis naujais žmonėmis. Daugeliui priimtini tokie darbo ypatumai, kad 4 savaites dirbama jūroje, o paskui 4 ilsimasi“, - pasakojo jis.
Turi 15 specialybių
Beje, P. Lindenau mokymo centre rengiami ir laivų virėjai, kurie niekur daugiau neruošiami Lietuvoje. Iš viso šiame mokymo centre mokomasi 15 specialybių apimant visas jūrines sferas, pradedant nuo laivo statymo ir baigiant laivo keleivių aptarnavimu.
„Mūsų specialybės pačios romantiškiausios. Be to, jos yra geriausiai apmokamos Lietuvoje. O kad jos nėra pačios lengviausios, tai irgi faktas. Bet su jūros liga, kaip ir su bet kuria kita liga galima išmokti gyventi“, - sako E. Skarbalius.
„Daugelis žmonių su jūros liga susitvarko, pripranta. Svarbiausi būna pirmi metai. Žinoma, pasitaiko ir tokių, kurie jau po pirmo reiso “nusirašo„, bet didžioji dauguma dirba ir pripranta prie tų jūrinių dalykų“, - sako Lietuvos jūrininkų sąjungos (LJS)pirmininkas Aleksandras Kaupas.
Pasak jo, kai kurie žmonės, pavyzdžiui, atidirba jūroje kelerius metus koku, o paskui studijuoja Lietuvos aukštojoje jūreivystės mokykloje laivavedybą.
„Daugelis įsimyli jūrą ir pasinaudoja galimybe lipti karjeros laiptais“, - atkreipia dėmesį LJS pirmininkas.
Pasak mokymo centro direktoriaus, mokinių, besirenkančių šį centrą, geografija kasmet vis labiau plečiasi. Žinoma, dominuoja klaipėdiečiai ir Klaipėdos regiono gyventojai, bet yra laivo motoristų ir iš Kauno.
„Jūros dvasia pamažu skverbiasi ir į Lietuvą. Ji tmpa ne tik pliažine, bet ir jūrine valstybe“, - sako E. Skarbalius. A. Kaupo teigimu, šiemet pradėtas įgyvendinti LJS ir P. Lindenau mokymo centro projektas „Jūrų ambasadorius“, siekiant viešinti galimybes Lietuvos moksleiviams mokytis jūrinių dalykų.
Darbu patenkinti
Oksana Kravčenko stiuarde „DFDS Seaways“ laivuose dirba jau 12 metų. Apie tokį darbą jai papasakojo draugė, ji nusprendė pabandyti ir pasiliko.
„Įdomus darbas. Jūroje dirbame po 12 valandų. Tas 4 savaites, kai būname išplaukę, neturime jokių išlaidų, laive esame maitinami. Galima pasitaupyti, pavyksta uždirbti daugiau nei krante aptarnavimo sferoje. Man gal labiausiai patinka tai, kad mėnesį atidirbi ir gali ilsėtis. Per metus mes pusę metų poilsiaujame“, - sakė Oksana.
Egidijus Skuodas svajojo dirbti kruiziniame laive. Po gimnazijos baigus Klaipėdos turizmo mokyklą jam buvo pasiūlyta dirbti kelte. Pamanė, kad tai bus neblogas laiptelis pakeliui į kruizą. Bet nutiko taip, kad pasiliko kelte ir jau dirba ketverius metus. Tiesa, metus buvo padaręs pauzę - tarnavo Lietuvos kariuomenėje.
„Žinoma, pirmą kartą atėjęs į laivą sutrikau, pamaniau, ką aš čia veikiu. O paskui įsivažiuoji, pripranti, dirbi savo darbą ir viskas gerai. Atlyginimas mane tenkina. Krante tiek uždirbti turint panašų darbą vargu ar pavyktų“, - sakė Egidijus.
Jo manymu, tokio gero darbo grafiko krante, ko gero, nerastum. Tą mėnesį, kai nedirba, jis keliauja. Naudojasi DFDS darbuotojams taikomomis nuolaidomis plaukti jos keltais. Egidijus pataria tiems žmonėms, kuriems patinka keliauti, rinktis būtent stiuardo specialybę.
Rašyti komentarą