„Nėra ko slėpti, bendradarbiaujančių su tuo laivynu yra. Manau, kiekvienos valstybės pareiga tikrinti tokius laivus. Europos Parlamentas priėmė rezoliuciją tam, kad būtų stiprinama jų kontrolė.
Lietuva tanklaivių segmento neturi. Tokie laivai pas mus neatplaukia. Rusiška nafta per mūsų šalį nekeliauja“, - tvirtina Lietuvos laivų savininkų asociacijos vykdomasis direktorius Gintautas Kutka. Galima tik pajuokauti, kad Lietuva šioje srityje faktiškai neturi šansų nusižengti.
„Tą informaciją sužinojome iš spaudos. Žinau, kad yra toks Rusijos laivynas. Jis pigus, laivai neturi draudimo. Daugiau informacijos apie jį neturiu.
Mes kol kas su tokia problema nesusiduriame ir tikimės, kad nesusidursime. Prevencinius darbus atlieka Valstybės sienos apsaugos, saugumo tarnybos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Jos tokius dalykus seka ir kontroliuoja“, - „Vakarų ekspresui“ aiškino Lietuvos laivybos agentų ir ekspeditorių asociacijos prezidentas Andrius Armonaitis.
Pasak Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Vandens transporto departamento direktorės Vilmos Ketlerienės, priimta rezoliucija tiesioginių pareigų LTSA nesukuria. Priklausomai nuo konteksto, tikėtina, LTSA galėtų būti įtraukta.
Rusų tanklaiviai - ES vandenyse
Lapkričio 14 d. pranešime spaudai teigiama, kad Rusija iki šiol naudoja neregistruotus krovininius laivus naftai ir naftos produktams eksportuoti.
Iš šio verslo gaunamos pajamos - pagrindiniai Rusijos karo pramonės finansai.
Manoma, kad tokiam laivynui jau išleista apie 9 mlrd. eurų. Jis išsiskiria savo mastu: kas mėnesį eksploatuojama apie 160-200 tanklaivių naftai gabenti.
Tokių laivų Rusija turi apie 600. Rusijos naftos ir naftos produktų pripildyti tanklaiviai kasdien plaukia per Europos vandenis, nepaisydami ES sankcijų.
Europarlamentarai ragina įvardyti visus pavienius šešėlinio laivyno laivus, jų savininkus, operatorius, valdytojus, sąskaitas, bankus ir draudimo kompanijas.
Siūloma įvesti sankcijas laivams, plaukiojantiems ES vandenyse be žinomo draudimo, stiprinti įtartinų laivų judėjimo stebėjimą dronų ir satelitų pagalbą bei atlikti tikslinius minėtų laivų patikrinimus.
Rusijos naftos ir naftos produktų pripildyti tanklaiviai kasdien plaukia per Europos vandenis, nepaisydami ES sankcijų.
Europarlamentarai ragina ES valstybes paskirti uostus, kuriuose būtų sprendžiami klausimai, susiję su naftą ir suskystintas gamtines dujas (SGD) gabenančiais laivais, kuriems taikomos sankcijos, ir be kompensacijos konfiskuoti neteisėtus krovinius.
Pasak EP narės Rasos Juknevičienės, ne gana to, Rusijos naudojami neregistruoti laivai nėra saugūs ir kelia milžinišką grėsmę jūrų ekosistemoms dėl didelės avarijų tikimybės, įskaitant ir mūsų Baltijos jūros pakrantes.
Minėtoje rezoliucijoje smerkiamas Europos laivų savininkų dalyvavimas kuriant Rusijos šešėlinį laivyną.
Rašyti komentarą