
Planuojama inicijuoti susisiekimą keltais su naujais uostais
(9)„Seniai turime planų kartu su partneriais - Klaipėdos miesto savivaldybe ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija - inicijuoti naują susisiekimą keltais su Gdansko arba Stokholmo uostais, kas skatintų mūsų tautiečius aktyviau keliauti ir patogiai pasiekti patrauklias kaimynines vietoves.
Tai būtų naudinga Klaipėdos regionui ir čia veikiančiam turizmo sektoriui, nes padėtų sulaukti naujų užsienio turistų srautų“, - sako K. Grgalauskas.

Prognozuojama, kad 2025-ieji bus auksiniai metai Lietuvos ekonomikai. Kaip manote, kokie šie metai bus jūsų įmonei?
Prognozuoti 2025 metų krovinių srautus yra sudėtinga. Esame priklausomi nuo daugybės mikro- ir makroekonomikos veiksnių. Labiausiai tikėtina, kad matysime panašius rezultatus kaip 2024-aisiais, stengsimės likti lyderiu Klaipėdos uoste kraunant ro-ro krovinius, taip pat pakovosime dėl lyderio titulo tarp visų Baltijos šalių uostų ro-ro terminalų. Planuojame, kad metinė krova CKT turėtų išsilaikyti apie 5,5 mln. tonų.
Mūsų terminalas yra tarsi Lietuvos ekonomikos lakmuso popierius: kuo labiau ekonomika stiprėja, Lietuvos bendrasis eksportas auga, tuo daugiau apkrautas terminalas.
Gal šiek tiek nerimo kelia euro zonos, o ypač Lietuvos strateginės partnerės Vokietijos ekonomikos rodikliai, nes viena iš pagrindinių aptarnaujamų keltų linijų sujungia būtent šias valstybes.
Ar jau yra šiems metams suplanuotos kokios nors investicijos į įmonės suprastruktūrą? Gal pirksite naujos technikos?
Terminalas 2024 metais atšventė savo 10 metų jubiliejų. Naudojama infrastruktūra ir suprastruktūra prižiūrima, todėl net po 10 metų eksploatacijos yra puikios būklės. Nuolat investuojame į paslaugų gerinimą, efektyvų įvažiavimo vartų darbą, IT ir saugos sistemų modernizavimą.
Neseniai terminale įrengta saulės elektrinė pagamino 10 proc. visos sunaudojamos elektros energijos.
Nepamirštami ir žaliosios energetikos projektai - neseniai terminale įrengę saulės elektrinę, patys pasigaminome 10 proc. visos sunaudojamos elektros energijos.
Klaipėdos uosto direkcija 2025 metais planuoja pradėti kranto elektros kolonėlių įrengimo projektą, tad tapsime vieni iš pirmųjų Klaipėdos uoste, kurie atplaukusius keltus galės prijungti prie kranto elektros tiekimo, taip mažindami taršą ir jos poveikį Klaipėdos miestui.
Šiais metais planuojame atnaujinti keleivių aptarnavimo ir biurų pastato dangas bei įrengti papildomas biurų patalpas. Jau šių metų pavasarį terminalą pasieks du naujutėliai modernūs vilkikai, kuriuose bus instaliuota speciali terminalo valdymo programa, turinti dirbtinio intelekto funkcijų.
Koks pagrindinis šių metų įmonės siekis?
Būti modernia, saugia, efektyviai dirbančia uosto įmone, kuri savo pajėgumais bei galimybėmis prisidėtų ne tik prie regiono, bet ir prie visos valstybės ekonomikos augimo ir saugumo.
Kuo išskirtiniai įmonei 2024-ieji?
Metai buvo nelengvi. 2023 metais pasiekėme rekordiškai žemą metinį krovos rezultatą, t. y. 4,9 mln. tonų ratinės technikos krovinių, tad su nerimu pradėjome 2024-uosius, tikėdamiesi, kad jie nebus blogesni nei prieš tai buvę. Baigiantis metams tapo akivaizdu, kad pavyko išvengti žemiausių rezultatų ir tikimės, kad prie jų grįžti neteks.
Kiek pernai krauta krovinių?
2024 metais perkrauta 5,3 mln. tonų ratinės ir karinės technikos.
Kiek uždirbote pernai pelno?
2024 metais įmonė buvo pelninga, ir tai jau geras pasiekimas. Džiaugiamės, kad gautas rezultatas leis atlikti šiemet suplanuotas investicijas.
Mūsų terminalas nuolat tobulinamas, nuoseklios investicijos yra įmonės verslo ir kuriamos vertės klientams dalis. 2024 metais viena iš pagrindinių investicijų buvo nukreipta į terminalo valdymo ir saugumo sistemų tobulinimą.
Kas šiemet gali daryti didžiausią neigiamą poveikį jūsų įmonės veiklai?
Bendra euro zonos valstybių ekonomikos būklė bei galimas vartojimo mažėjimas, sukeltas Vakarų Europos gyventojų pajamų lygio nestabilumo.
Nėra iki galo aišku, kokį poveikį mūsų klientams darys nuo 2026 metų planuojama įvesti kelių apmokestinimo sistema (E-tolling) - jeigu Lietuvos keliai taps brangesni nei kaimyninių valstybių Latvijos ir Lenkijos, tada galimas ženklus krovinių praradimas.
Jeigu Lietuvos keliai taps brangesni nei kaimyninių valstybių Latvijos ir Lenkijos, tada galimas ženklus krovinių praradimas.
Ko šiemet tikitės gero?
Tikimės, kad Lietuvos ekonomika toliau nuosekliai augs, kartu augindama teigiamą valstybės eksporto balansą. Tikimės, kad Klaipėdos regionas taps labiau patrauklus naujoms investicijoms, skatinančioms regiono pramonės augimą, o Klaipėdos uostas sėkmingai tęs savo plėtros ir žaliosios energetikos projektus.
Kiek šiuo metu turite darbuotojų?
Terminale dirba apie 90 darbuotojų, kurie yra susiję su ro-ro krovos operacijomis.
Rašyti komentarą