“Smiltynės perkėlos“ IT direktorė Galina Kirejeva informavo, kad bendrovės interneto svetainė buvo nepasiekiama praėjusį šeštadienį nuo 10 val. Apie pietus ji pradėjo veikti, bet su sutrikimais. Sekmadienį svetainė jau veikė normaliai, nes ataka baigėsi.
Direktorės teigimu, tai buvo „DDoS“ ataka. „Tinklalapis veikia, bet būna per didelis kiekis užklausų ir tai neleidžia prisijungti kitiems vartotojams“, - sakė G. Kirejeva.
Tokios atakos metu užpuolikai bando išnaudoti programos išteklius, todėl svetainės funkcijos būna prastos. Pastaruoju metu šios atakos darosi vis dažnesnės.
Taip pat kelias valandas neveikė ir išmaniųjų telefonų programėlė.
Pasak „Smiltynės perkėlos“ pardavimų ir klientų aptarnavimo direktoriaus Dariaus Unžio, tokie trikdžiau nėra dažni. Šį kartą tinklalapio veikimą teko stabdyti dėl kibernetinės atakos. Su įvairiais trikdžiais bendrovės IT specialistai susitvarko, o tokių atvejų, kad reikėtų stabdyti svetainę, kol baigsis atakos procesas, būna labai retai, gal kartą per metus.
„Kai būna koks nors nuo mūsų priklausantis gedimas, stengiamės klientus informuoti per savo kanalus, bet šį kartą buvo greitas „nulūžimas“: pradėjo eiti nepertraukiamas kiekis informacijos. Teko sustabdyti, kol nustota ją siųsti.
Dažniau atakuojami vyriausybiniai kanalai. Ar pas mus ataka vėl bus pakartota ir kada, tikrai negalime žinoti. Mes neturėtume būti įdomūs, nes nekaupiame kažkokios naudingos programišiams informacijos.
Pas mus žmonės negalėjo pasižiūrėti keltų grafiko ir pasinaudoti rezervuotais bilietais, teko juos pirkti kasoje. Suprantu, kad tie, kurie keltais vyksta į namus, buvo nepatenkinti dėl patirtų nepatogumų. Bet šį kartą tai priklausė ne nuo mūsų “, - VE.lt sakė D. Unžys.
Savaitgalį labiausiai buvo sutrikę, ko gero, tie žmonės, kurie pirkosi bilietus į keltą internetu. Klientų aptarnavimo direktorius sako, kad bilietas buvo nepasiekiamas tik tuo momentu, bet jis niekur nedingo. Kai sistema pradėjo veikti, bilietu vėl galima naudotis.
Rašyti komentarą