Saugi laivyba: Lietuva šalina nustatytus trūkumus

Lie­tu­vos trans­por­to sau­gos admi­nist­ra­ci­ja (LTSA) per­nai atlai­kė nema­žai iššūkių. Vie­nas svar­biau­sių daly­kų dabar tarp­tau­ti­nės lai­vy­bos sri­ty­je - ruo­šia­ma­si STCW kon­ven­ci­jos pakei­ti­mams. Šiais metais admi­nist­ra­ci­jos lau­kia nema­žai svar­bių dar­bų. Jai teks šalin­ti Tarp­tau­ti­nės jūrų orga­ni­za­ci­jos (IMO) audi­to metu nusta­ty­tus trū­ku­mus. Ji bus atsa­kin­ga už pla­nuo­ja­mų vėjo jėgai­nių par­ko zonų atvaiz­da­vi­mą jūr­la­piuo­se. 

2024 metų balan­džio pabai­go­je IMO atlik­to audi­to metu buvo įver­tin­ta, kaip Lie­tu­va lai­ko­si tarp­tau­ti­nių sau­gios lai­vy­bos ir jūri­nės aplin­kos apsau­gos rei­ka­la­vi­mų. Nusta­ty­ta trū­ku­mų, susi­ju­sių su vėlia­vos lai­vų kont­ro­lės pro­ce­sų apra­šais ir tarp­tau­ti­nių stan­dar­tų inter­pre­ta­ci­jo­mis. 

LTSA Van­dens trans­por­to depar­ta­men­to (VTD) direk­to­rė Vil­ma Ket­le­rie­nė atkrei­pia dėme­sį į tai, kad audi­to metu buvo įver­tin­ti ir tei­gia­mi aspek­tai, pvz., tin­ka­mas bend­ra­dar­bia­vi­mas su pri­pa­žin­to­mis įga­lio­to­sio­mis orga­ni­za­ci­jo­mis.

Nustatyti trūkumai, susiję su vėliavos laivų kontrolės procesų aprašais ir tarptautinių standartų interpretacijomis.

"Rem­da­mie­si audi­to rezul­ta­tais kar­tu su kito­mis ins­ti­tu­ci­jo­mis, vei­kian­čio­mis kaip "jūri­nė admi­nist­ra­ci­ja", pareng­si­me veiks­mų pla­ną trū­ku­mams paša­lin­ti", - tiki­no V. Ket­le­rie­në.

2023 m. Lie­tu­vo­je pra­dėtas akty­vus jūri­nio vėjo ener­ge­ti­kos pro­jek­tų vys­ty­mas sie­kiant Bal­ti­jos jūro­je įreng­ti moder­nius vėjo jėgai­nių par­kus. 

Pra­ėju­siais metais LTSA daly­va­vo kelio­se dis­ku­si­jo­se su susi­ju­sio­mis ins­ti­tu­ci­jo­mis, teik­da­ma įžval­gas dėl lai­vy­bos sau­gu­mo rei­ka­la­vi­mų nusta­ty­mo pla­nuo­ja­mo­se vėjo jėgai­nių par­ko zono­se. 

Pasak VTD vado­vės, admi­nist­ra­ci­ja bus atsa­kin­ga už šių teri­to­ri­jų atvaiz­da­vi­mą jūr­la­piuo­se, sie­kiant aiš­kiai pažy­mė­ti svar­bias navi­ga­ci­jos zonas ir užtik­rin­ti sklan­dų jūrų trans­por­to judė­ji­mą.

2024-aisiais VTD tai pat akty­viai įsi­trau­kė į suskys­tin­tų­jų gam­ti­nių dujų laivo-saugyklos "Inde­pen­den­ce" regist­ra­vi­mo Lie­tu­vos jūrų lai­vų regist­re pro­ce­są. 

"Tai buvo reikšmin­gas ir kar­tu iššū­kių kupi­nas pro­ce­sas, nes toks lai­vas Jūrų lai­vų regist­re buvo regist­ruo­ja­mas pir­mą kar­tą. Gana sėk­min­gai įveik­ti iššū­kiai tapo ver­tin­ga patir­ti­mi, sustip­ri­nu­sia depar­ta­men­to kom­pe­ten­ci­jas", - sako VTD vado­vė.

Pra­ėju­siais metais VTD atsto­vai akty­viai daly­va­vo Euro­pos Komi­si­jos orga­ni­zuo­tuo­se susi­ti­ki­muo­se, kuriuo­se buvo apta­ria­mi Tarp­tau­ti­nės kon­ven­ci­jos dėl jūri­nin­kų ren­gi­mo, ates­ta­vi­mo ir budė­ji­mo nor­mų (STCW kon­ven­ci­ja) pakei­ti­mai. 

Jų metu buvo iden­ti­fi­kuo­tos pag­rin­di­nės STCW kon­ven­ci­jos sri­tys, kurias rei­kia atnau­jin­ti ar pakeis­ti, sie­kiant užtik­rin­ti jos aktu­alu­mą ir efek­ty­vų tai­ky­mą. Buvo sude­rin­tas pri­o­ri­te­ti­nių keis­ti­nų sri­čių sąra­šas, kuris taps pag­rin­du toles­nėms dis­ku­si­joms, kaip pakei­ti­mai turės būti įgy­ven­din­ti.

IMO orga­ni­zuo­ta­me susi­ti­ki­me nusta­ty­tos pre­li­mi­na­rios gai­rės būsi­miems pakei­ti­mams įgy­ven­din­ti bei iden­ti­fi­kuo­tos konk­re­čios STCW kon­ven­ci­jos dalys ir straips­niai, kuriuos rei­kia atnau­jin­ti. 

"Nors galu­ti­niai spren­di­mai dėl pakei­ti­mų bus pri­ima­mi atei­ty­je, šie­met atlik­tas dar­bas jau suda­rė tvir­tą pag­rin­dą kon­ven­ci­jai aktu­ali­zuo­ti", - bai­gian­tis 2024-iesiems sakė V. Ket­le­rie­nė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder