Strateginę partnerystę stiprinant: Klaipėdos uoste vyksta Vokietijos ir Lietuvos jūrinis forumas

Per dvidešimt Hamburgo miesto ekonomikos ministerijos, Hamburgo ir Kylio uostų direkcijų bei uosto kompanijų atstovų vieši Klaipėdos uoste. Čia vyksta Vokietijos ir Lietuvos jūrinis forumas.

Klaipėdos uosto direkcijai siekiant pritraukti strateginių investuotojų į naujai formuojamas uosto teritorijas, skirtas gamybai, logistikai ir naujiems krovinių srautams generuoti, forumas itin aktualus.

Vizito metu svečiai supažindinami su Klaipėdos uosto veikla, plėtojamas bendradarbiavimas, mezgami nauji kontaktai. Baltijos jūros regionas, o ypač Lietuva, kaip didžiausia Baltijos valstybė, turi didelę ekonominę reikšmę tiek Hamburgo, tiek Kylio uostams.

„Vokietija su visais savo jūrų uostais yra didžiausia Klaipėdos prekybos partnerė. Šias dvi šalis glaudžiai sieja ne tik krovinių srautai, reguliarus linijinis susisiekimas jūra, bet ir daugybė Vokietijoje veikiančių įmonių jau daugelį metų palaiko gerus santykius su Lietuvos verslais, uostus sieja įvairūs projektai, memorandumai.

Šių tvirtų ryšių įrodymas – ir daugiau nei tris dešimtmečius veikianti DFDS keltų linija tarp Klaipėdos ir Kylio. Vokietijos ir Lietuvos jūrinis forumas, vykstantis Klaipėdoje, taip pat įrodo strateginę mūsų partnerystę“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Algis Latakas.

Hamburgo uosto rinkodaros asociacijos vadovė Europos regionui Marina Basso Michael taip pat pabrėžė ypatingą šių šalių santykių svarbą pasaulinių įvykių kontekste: „Tiek mūsų šalių uostai, tiek laivybos įmonės šiuo metu susiduria su labai panašiais iššūkiais.

Pavyzdžiui, veiklos transformacija į tvaresnį verslo modelį, pagrįstą naujomis technologijomis. Kaip europiečiai, mes taip pat turime būti kaip niekad vieningi, žvelgiant į geopolitinių įvykių kontekstą“.

Klaipėdos uoste yra ne viena laivybos linija, jungianti Klaipėdos ir Vokietijos uostus. Krovinių srautai iš Vokietijos ir į ją Klaipėdos uoste 2023 metais sudarė daugiau nei 13 procentų visos uosto krovos, gabenta 4,4 mln. tonų krovinių.

Daugiausia vežta ro-ro krovinių – 2,4 mln. tonų, krovinių konteineriuose – 1,1 mln., žemės ūkio produktų – 0,3 mln. tonų.

2022 m. Klaipėdos ir Hamburgo uostai pasirašė bendradarbiavimo memorandumą, kuriuo įsipareigojo stiprinti ryšius tarp uostų, dalintis patirtimi plėtojant jūrų infrastruktūrą ir įgyvendinti bendrus projektus.

Tais pačiais metais Klaipėdos uostas tapo ir Hamburgo uosto rinkodaros asociacijos nariu. Tai uostui suteikia prieigą prie analitinės informacijos, rinkos ekspertų įžvalgų, Klaipėdos uostas reklamuojamas ir Vokietijos tarptautinėse rinkose.

Vokietijos ir Lietuvos jūrinio forumo tikslas – suburti abiejų šalių jūrų ir logistikos pramonės sprendimų priėmėjus, pasidalyti įžvalgomis apie pastarojo laikotarpio pokyčius transporto ir logistikos sektoriuose bei užmegzti glaudesnius tarpusavio ryšius, stiprinti Vokietijos ir Lietuvos verslo tinklą.

Vokietijos ir Lietuvos jūrinį forumą organizuoja Hamburgo, Kylio uostai ir laivybos įmonės DFDS padalinys Vokietijoje, bendradarbiaudami su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmais ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder