Uosto direkcija pradeda kelionę į 30 uostų

Šiemet birželio 3 d. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija minės savo veiklos 30-metį. Tad jau šiandien ji pradeda virtualią kelionę į 30 uostų, iš kurios grįš birželio 3 d.

Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas sako, kad prie šios kelionės „30 jūrmylių kartu“ gali prisijungti visi norintieji su specialia programėle. Uosto direkcijos tikslas - pristatyti save kituose uostuose.

Trumpai apibūdinti, kaip Klaipėdos uostas pasikeitė per tuos 30 metų, būtų labai sunku. Iš mažai kam žinomo uosto jis tapo vienu iš rytinės Baltijos jūros pakrantės uostų lyderių. Pasak A. Latako, jis tapo išsivysčiusiu, moderniu uostu, atitinkančiu pasaulinius standartus, duodantis didžiulę naudą visai valstybei.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sako, kad uosto pažangą labai sunku įvertinti. Jis atkreipė dėmesį į gerą bendradarbiavimą tarp uosto įmonių ir Uosto direkcijos, kuris duoda teigiamų rezultatų.

A. Latako teigimu, uosto krovos rezultatai geri ir todėl, kad į suprastruktūrą nenustoja investuoti krovos kompanijos, o į infrastruktūrą - Uosto direkcija.

Simboliška, kad nepriklausomam Lietuvos uostui pasitinkant 30-metį jo išvakarėse pradėti didžiuliai uosto bangolaužių rekonstrukcijos darbai, kuriuos atlieka Vokietijos ir Belgijos įmonių konsorciumas. Projekto vertė - 49 milijonai eurų. 85 proc. šios sumos finansuoja Europos Sąjunga. Po rekonstrukcijos, kai bus paaukštinti molai, pasuktas kanalas, uostas bus saugesnis, dideli laivai galės įplaukti į uostą ir prastesnėmis oro sąlygomis.

Jau projektuojama, ką būtų galima daryti pietinėje uosto dalyje šalia Kiaulės Nugaros vandenyje supiltoje 70 ha teritorijoje. Šiuos darbus atlieka amerikiečiai. Jie turės pateikti projektinius pasiūlymus 4 scenarijams.

Pradėti uosto kanalo gilinimo iki 15 metrų nuo uosto vartų iki pietinės uosto dalies darbai, kuriuos atlieka Danijos kompanija. Projekto vertė - 17 mln. eurų. Pasak A. Latako, nesiruošiama sustoti ties 15 metrų, artimiausiu laikotarpiu bus stengiamasi pagilinti iki 15,5 m, o ateityje - ir iki 17 m.

Gegužės pabaigoje bus baigtas įgyvendinti vienas AB „Klaipėdos nafta“ 1-osios krantinės rekonstrukcijos darbų etapų. Projekto vertė - apie 22 mln. eurų, didžioji lėšų dalis - Uosto direkcijos.

Taigi Klaipėdos uostas jubiliejų pasitinka nusiteikęs optimistiškai, nors dėl neramumų pasaulyje, dėl pandemijos jo laukia didžiuliai iššūkiai.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder