Vakarų laivų gamyklos siekiamybė − tvarus verslas ir motyvuoti darbuotojai

Tęsiame istorijų ciklą, kuriame pasakojame, ką darnumo su aplinka srityje jau nuveikė ar ketina nuveikti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos narės, Klaipėdos uosto įmonės. Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupė jau daugiau nei penkis dešimtmečius uostamiestyje teikia visas paslaugas, susijusias su laivo gyvavimo ciklu. Bendrovė, suprasdama tvarumo svarbą versle ir jausdama socialinę atsakomybę prieš savo darbuotojus bei visus šalies gyventojus, žengia kartu su besikeičiančiomis jūrinės inžinerinės pramonės rinkos tendencijomis, diegia technologijas, kurios leidžia ne tik dirbi tvariau, bet ir ekologiškiau.

Kaip pasakojo VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika, įmonių tvarumas yra vertinamas pagal kelis kriterijus. „Visų pirma − pagal veiklos finansinius rezultatus, rodančius konkurencingumą rinkoje ir sėkmingumą praeityje. Kalbant apie ateitį, ypatingas dėmesys turi būti skiriamas darbuotojams, visuomenei ir aplinkai. Tų krypčių mes ir laikomės vystydami savo veiklą. Pasiekti trumpalaikę finansinę sėkmę labai paprasta, tačiau prasmingas ir tvarus verslas naudingas ne tik klientams, akcininkams, įmonės bendruomenei, bet ir visuomenei“, − „Vakarų ekspresui“ sakė A. Šileika.

Darbuotojas − didžiausia vertybė

Viena didžiausių VLG įmonių grupės vertybių visada buvo ir ateityje išliks atsidavę šios bendrovės darbuotojai, be kurių nebūtų suremontuotas ir pastatytas nė vienas laivas, ir kurie savo rankomis kuria įmonės istoriją bei ateitį.

Jau ne vienerius metus ypatingą dėmesį VLG įmonių grupė skiria savo darbuotojams, ne išimtis ir šie metai, kurie paskelbti organizacinės kultūros metais. Nemažai dėmesio tiek anksčiau, tiek ir dabar yra skiriama siekiant suprasti darbuotojų lūkesčius, didinti jų įsitraukimą į įmonės veiklą ir jos gerinimo procesus, identifikuoti silpnąsias vietas darbų saugos, darbų organizavimo bei kitose itin svarbiose srityse ir jas pašalinti, sukurti palankesnę, saugesnę darbo aplinką bei patogesnes buities sąlygas.

"Puikiai suprantame, kad mūsų darbuotojai yra svarbiausia įmonės vertybė ir grandis, nuo kurios priklauso bendrovės sėkmė, tvarumas, ateitis.

Visų vadovų nuolatinis darbas ir kasdienis rūpestis yra užtikrinti, kad jie jaustųsi saugiai ir gerai, žmonėms būtų sudarytos palankios darbo sąlygos tiek technine prasme, tiek ir kalbant apie vidinę atmosferą ir kultūrą darbe.

Dėkoju visiems VLG įmonių grupėje dirbantiems žmonėms už nuoširdžias pastangas ir atsidavimą, įdėtą asmeninį indėlį kartu kuriant ir vystant įmonę", − dėkojo A. Šileika.

 INOVACIJA. VLG ketina patentuoti surenkamąsias kabelių transportavimo rites. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

 INOVACIJA. VLG ketina patentuoti surenkamąsias kabelių transportavimo rites. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Vykdo socialinės atsakomybės politiką

Nuosekliai siekiant įmonės augimo, pernai buvo parengta VLG įmonių grupės socialinės atsakomybės politika ir jos ataskaita, kuri apima šias sritis: įmonių grupės verslo etiką rinkoje ir korupcijos prevenciją, aplinkosaugą, atsakomybę prieš darbuotojus rūpinantis jų ugdymu, sveikata, saugumu, atsakomybę prieš visuomenę ir bendruomenę už vykdomas veiklas.

„Nusistatėme konkrečius tikslus, ką norime nuveikti socialinės atsakomybės srityje darbuotojų, visuomenės ir aplinkos atžvilgiu. Esame didelė įmonė ir norime prisidėti prie visuomenės gerovės kūrimo. Pagrindinį dėmesį skiriame švietimui ir mokslui. Puikiai suprasdami investicijos į jaunųjų šios srities profesionalų ugdymo ir rengimo svarbą, remiame šių profesijų studentus, dalyvaujame įvairiose socialinėse iniciatyvose, bendradarbiaujame su mokslo institucijomis, stengiamės prisidėti prie inžinerinės pramonės tvarumo bei teisingo jaunuolio karjeros pasirinkimo“, − atskleidė VLG įmonių grupės generalinis direktorius.

Įmonė jau ne vienerius metus glaudžiai bendradarbiauja su Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centru, Klaipėdos universitetu bei yra viena iš universiteto Ateities fondo steigėjų, remia jį materialiai. Taip pat prisideda formuojant jūrinių inžinerinių profesijų patrauklumą ir jų populiarinimą. Pažangiausiems jūrinės inžinerinės krypties studentams kas mėnesį skiria 300 eurų siekiančią stipendiją, taip skatindama jaunimą rinktis inžinerines profesijas.

Bendrovė prisideda ir prie miesto gerovės, remia įvairias jo iniciatyvas. Jos lėšomis pastatytas ne vienas monumentas mieste, pavyzdžiui, varpai tose vietose, kuriose stovėjo bažnyčios. Beje, būtent ši įmonė pernai pagamino konstrukciją, kuri Teatro aikštėje gaubė mažąją kalėdinę eglutę.

Paklaustas, kodėl VLG svarbu socialinė įmonės atsakomybė, jos organizacinė kultūra, A. Šileika atsakė, kad jau įrodyta, jog tai gali padidinti įmonės veiklos rezultatus apie 30 proc.

„Šiandien tvarus verslas pasaulyje jau yra nebeįsivaizduojamas be socialinės atsakomybės politikos. Mūsų klientai, prieš pradėdami bendradarbiauti, daug dėmesio skiria bendrovės iniciatyvoms šioje srityje. Socialinė atsakomybė tapo neatsiejama nuo tvarių, sėkmingai funkcionuojančių bendrovių ateities vizijos, turi būti vystoma lygiagrečiai su įmonių veikla ir mes tam skiriame didžiulį dėmesį“, − teigė bendrovės generalinis direktorius.

PADĖKA. VLG įmonių grupės vadovas Arnoldas Šileika: „Dėkoju visiems VLG įmonių grupėje dirbantiems žmonėms už nuoširdžias pastangas ir atsidavimą, įdėtą asmeninį indėlį kartu kuriant ir vystant įmonę.“ Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

PADĖKA. VLG įmonių grupės vadovas Arnoldas Šileika: „Dėkoju visiems VLG įmonių grupėje dirbantiems žmonėms už nuoširdžias pastangas ir atsidavimą, įdėtą asmeninį indėlį kartu kuriant ir vystant įmonę.“ Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Surenkamosios ritės - unikalus pasiūlymas

Praėję metai VLG buvo paskelbti inovacijų metais. Visi šie metai buvo skirti naujų sričių, kuriose svarbu diegti inovacijas, aptarimui, idėjų, kurios skatintų bendrovę žengti koja kojon su šiuolaikinėmis rinkos tendencijomis, generavimui. Stengtasi pagalvoti apie tai, kokie bus ateities VLG gamybos produktai ir paslaugos, kaip suaktyvinti gamybą.

„Tiek koronaviruso situacijos paveikta ekonomika, tiek išaugę medžiagų, energetinių resursų kaštai sukėlė nemažų iššūkių. Todėl ieškome ateities sprendimų vertindami aplinkosaugos, žalumo, taršos mažinimo aspektus. Tam būtinos inovacijos ir mes jas kuriame, siekdami būti šiuolaikiški ir užtikrinti tvarią, stabilią ateities veiklą“, − atviravo VLG įmonių grupės vadovas.

Bendrovė jau įgyvendino nemažai inovatyvių projektų, sukūrusių pridėtinę vertę tiek grupės įmonėms, tiek ir klientams. Pavyzdžiui, antrinės jos kompanijos „Marine Technology“ pasiūlytos surenkamos modulinės kabelių transportavimo ritės sulaukė didelio susidomėjimo. Kadangi jas galima gabenti dalimis, sumažėjo transportavimo kaštai, be to, tokias rites galima panaudoti daugiau kartų.

„Tokia ritė yra sumontuojama užsakovo pasirinktoje vietoje. Tai − unikalus technologinis sprendimas, palankiai įvertintas rinkoje. Ši sukurta ir įgyvendinta inovacija leido padidinti mūsų pardavimus, sumažinti ne tik kliento kaštus, bet ir aplinkos taršą. Tai rodo augantį mūsų darbuotojų potencialą, kūrybingumą ir profesionalumą“, − teigė A. Šileika.

"

Elektriniai laivai ir krautuvai

Įmonė prisideda ir prie žaliojo transporto plėtojimo. VLG grupės įmonė „Western Baltic Engineering“ (WBE) suprojektavo Nemunu iš Klaipėdos į Kauną ir atgal plaukiančių baržų elektrinį stūmiką.

„Šis elektrinis baržų stūmikas leistų išspręsti nemažai ekologinių problemų bei padėtų sumažinti taršą. Skaičiuojama, kad krovinius perkėlus ant baržų Nemune, greitkelyje sunkvežimių sumažėtų 10-ia tūkstančių. Tai absoliučiai žalias sprendimas, kadangi baržos stūmikas yra varomas baterijomis ir krovinys į Kauną gali būti pristatytas per keliolika valandų. Šitą pasiūlymą mes pateikėme Vidaus vandens kelių direkcijai, kuri rengia verslo projektą. Manau, jis po kelerių metų bus įgyvendintas ir sukurs naudą tiek uosto bendrovėms, tiek krovinių savininkams“, - aiškino VLG vadovas.

VLG įmonių grupė taip pat siekia atnaujinti savo turimą technikos parką ir įrenginius pakeisti aplinkai draugiškesniais - elektriniais. Šiemet gegužę ar birželį į Klaipėdos uostą bus atgabentas Belgijoje pagamintas ekologiškas elektrinis kranas, skirtas metalo laužui krauti. Klaipėdos uoste tai bus pirmas elektrinis kranas.

Projektuoja elektrinį keltą, galvoja apie vilkikus

„Mes patys kuriame žaliuosius sprendinius. Iš mūsų įmonės išeina mažai laivų, kuriuose nebūtų instaliuotos balastinių vandenų valymo sistemos. Mes jas ir projektuojame, ir instaliuojame. Daugelyje laivų instaliuotos išmetamųjų dujų valymo sistemos. Šiuo metu siekiant mažinti taršą WBE pradėjo projektuoti AB “Smiltynės perkėla" elektrinį keltą. Tikimės, kad šiemet projektas bus parengtas ir perduotas bendrovei.

Mes siūlome laivų savininkams nestatyti praeities, o kurti ateitį. Galvojame ir apie elektrinių uosto vilkikų projektinius sprendinius, kas taip pat padėtų sumažinti taršą.

Tai būtų aktualu Klaipėdos uostui, kuris yra įsikūręs mieste. Jau turime sprendinius, leidžiančius prijungti prie elektros energijos tinklo į uostą atplaukiančius laivus, kuriuose atliekamos krovos operacijos. Tokią sistemą jau naudojame ir patys. Tokie sprendiniai jau pritaikyti ir Norvegijoje, ir Suomijoje", − pasakojo A. Šileika.

Atnaujinti dokai, modernizuotos laivų dažymo kameros

Pastaruoju metu įmonėje įvyko nemažai pokyčių. Vienas iš jų − atnaujinta VLG dokų rikiuotė. Du plaukiojantieji dokai buvo pakeisti naujesniais. „Įsigiję naujus dokus, tarp kurių ir didžiausias Baltijos šalyse plaukiojantysis dokas, juose pritaikėme nemažai aplinkos taršą mažinančių sprendinių. Pavyzdžiui, sumažinome dulkėtumą, surenkame laivų korpusų plovimo vandenis bei priduodame į valymo sistemas“, - teigė VLG vadovas.

Pernai taip pat įgyvendintas didelės apimties projektas Vakarų Baltijos laivų statykloje - modernizuotos dažymo kameros, kuriose įrengta oro filtravimo sistema, kad į išorę nepatektų jokie kenksmingi medžiagų junginiai. „Padarėme didelį darbą. Jeigu vystai veiklą, turi atsižvelgti į visų suinteresuotų pusių interesus, privalai mažinti įtaką aplinkai“, − įsitikinęs VLG vadovas.

Valstybė neturėtų atsilikti

VLG įmonių grupė vadovaujasi žiedinės ekonomikos principais. Stengiasi maksimaliai taupyti naudojamas medžiagas, mažinti elektros energijos suvartojimą diegdama ekonomiškus sprendinius.

Per metus VLG įmonių grupė skaičiuoja apie 11-12 tūkst. tonų atliekų. Jos yra rūšiuojamos ir priduodamos į sąvartynus.

A. Šileika džiaugiasi, kad pernai atliekų susidarė mažiau nei ankstesniais metais. Pasak jo, tai, kad mažėja atliekų, yra geras žiedinės ekonomikos pavyzdys.

„Turime suprasti, kad tvarumas, socialinė atsakomybė yra privalomi plėtros, išlikimo atributai. Dirbame globaliame pasauliniame versle, visa jo aplinka verčia judėti į priekį. Be abejo, išlikti tvariam ir socialiai atsakingam yra gana sudėtinga, nes, kad ir kaip būtų, šiandien vis dėlto visi dar renkasi mažiausią kainą. Net valstybė organizuodama įvairiausius pirkimus mažiau žiūri į tvarumą, į socialinę atsakomybę ir renkasi mažiausią kainą. Manau, ir Lietuvos Vyriausybė, ir Aplinkos ministerija turėtų palaikyti tokias verslo iniciatyvas, kurios daro įtaką taršos mažinimui. Norėtųsi, kad valstybė neatsiliktų nuo verslo iniciatyvų, judėjimo į priekį ir labai svarbu, kad visi kartu judėtume vienodu greičiu“, − mano A. Šileika.

Sidebar placeholder