2014-ieji - Pilies tilto metai

2014-ieji - Pilies tilto metai

Neretai, vertinant svarbiausius nueinančių metų įvykius, tenka pasukti galvas norint išrinkti "pačius pačiausius". Tačiau kartais viskas aiškiau nei aišku. Kaip 2014-aisiais, kuomet vienintelė frazė, besisukusi net ir automobilių neturinčių bei autobusais ar savo kojomis besinaudojančių klaipėdiečių lūpose, buvo tokia: "Pilies tiltas."

9 mėnesius trukusi Pilies tilto remonto epopėja ir priverstinė automobilininkų draugystė su Mokyklos gatvės tiltu užgožė pietinio Taikos prospekto "apendicito" ir Kairių gatvės rekonstrukcijas, Joniškės gatvės rekonstrukciją, taip pat ir projektuotojų bandymus ištaisyti savo klaidas liūdnai pagarsėjusiame Jakų žiede ar kitus gerus (arba blogus) darbus mieste.

Minėti Pilies tiltą, jo remontą bei su tuo susijusius Klaipėdos ir miestiečių gyvenimo pokyčius būtų galima ne vienoje nominacijoje, ir visų nuomonės visvien nesutaptų. Vieniems tai galėtų būti "Metų skaudulys", kitiems - "Metų pasiekimas". Vieni kantriai važinėjo aplinkkeliu, kiti bandė policijos kantrybę važiuodami per senamiestį Tiltų gatve. Pastarąją kategoriją irgi būtų galima suskirstyti į dvi dalis - vieni (turbūt absoliuti mažuma) sulaukė baudų, kiti už akivaizdų eismo taisyklių pažeidimą per nagus ir piniginę taip ir negavo.

PROVĖŽOS. Provėžų uostamiesčio gatvėse naikinimo darbai 2014-aisiais vyko tik popieriuje. Savivaldybė pažadėjo, kad gatvėse jie prasidės ateinančiais metais.

Vieni dėl sudėtingos situacijos Klaipėdos centre kaltino miesto valdžią. Kiti - policiją. Beveik niekas nekaltino savęs už tai, kad nesugeba nors dienai kitai atsisakyti nuosavo automobilio ir persėsti į autobusą, nors jau seniai įrodyta, kad tai - ir pigesnis, ir neretai netgi greitesnis būdas iš taško A pasiekti tašką B. O gal net ir tašką G. O tretiems - senamiesčio verslininkais save vadinantiems asmenims - tilto remontas tapo dar viena gera proga pažliumbti.

Vieni buvo 100 procentų įsitikinę, kad rangovai iki pažadėto termino - gruodžio vidurio - baigti darbų nespės. Kiti pažadais tikėjo. Tad pirmieji sėkmingą Pilies tilto remonto pabaigą gali vadinti "Metų stebuklu". O antriesiems tai tiesiog "Metų darbas". Gal net iš didžiosios raidės - "Darbas".

Šiaip ar taip, abejingų nebuvo nei kovo 15-ąją, kai vairuotojams ienas teko pasukti per Mokyklos gatvės tiltą, nei gruodžio 19-ąją, kai visi lengviau atsikvėpė. Tad jei 2015-uosius Klaipėdos valdžia avansu paskelbė Senjorų metais, dar nevėlu nueinančius 2014-uosius įvardinti Pilies tilto metais. Bent taip daro "Autosalonas".

ŽIEDAS. Sprendimo Minijos, Pilies, Sausio 15-osios ir Galinio Pylimo gatvių sankryžoje palikti žiedą pasekmes vairuotojai visu gražumu pajus miestui grįžus į įprastą gyvenimo "Namai-darbas, darbas-namai" režimą jau antrąją sausio savaitę. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Geriausias pokštas

Su tiltų situacija galima sugalvoti ne vieną nominaciją. Pavyzdžiui, "Metų pokštu" nekukliai išrenkame "Vakarų ekspreso" balandžio 1-osios straipsnį "Mokyklos gatvės tiltas - kritinės būklės".

Paskaičius komentarus internete prie straipsnio galėjai pasidaryti dvi išvadas - arba žmonės absoliučiai nebeturi humoro jausmo, arba jie absoliučiai nebeturi humoro jausmo. Štai kur tikra tragedija, o ne tai, kad dėl Pilies tilto eismas miesto gatvėse laikinai tapo sudėtingesnis.

Na, bet užteks apie tą Pilies tiltą...

VEIDAS. Miesto vizitine kortele vadinta Kairių gatvė bei Taikos prospekto tęsinys nuo šiol nebebus Klaipėdos gėda. 

Metų šviesa

Dar vienas neabejotinai šviesus dalykas, nutikęs šiemet uostamiesčio gatvėms - į jas sugrįžusi šviesa. Ugninio Arklio metams šuoliuojant pabaigos link, spalio 1-ąją vėl įjungti visi žibintai. Iki tol net penkerius metus lemputės švietė tik kas antrame stulpe - tuo tada, kai Klaipėdos valdžia nusprendė taupyti ir eismo saugumą paaukoti. Tiesa, visi žibintai šviesti palikti ties pėsčiųjų perėjomis.

Metų stebuklas

Į gatves piko metu reguliuoti eismo - o ne gaudyti ir bausti įvairių prasižengėlių - grįžo Kelių policija. Tiesa, Klaipėdos apskrities Kelių policijos biuro pareigūnai tą padarė tik po žiniasklaidoje pasipylusios kritikos dėl chaoso mieste.

Ir dar vienas "policinis" stebuklas, susijęs su atsiliepimais spaudoje. Po to, kai "Vakarų eksprese" pasirodė straipsnis apie policijos ekipažą, už greičio viršijimą sustabdžiusį ir nubaudusį vieną klaipėdietį, į ligoninę gimdyti vežusį savo žmoną, pareigūnai prisiminė, kad jie gali atlikti ne tik represines funkcijas, tačiau ir tarnauti bei ginti. "Praregėję" policininkai pirma pasitaikiusia proga sustabdė dar vieną gimdyvės vežėją, jo nenubaudė, o palydėjo į ligoninę! Ir visai nekukliai nepamiršo tuoj pat apie tai pasigirti savo svetainėje internete...

ŠVIESIAU. Ugninio Arklio metais Klaipėdos gatvėse tapo šviesiau - po penkerių metų pertraukos.

Metų klaidos atitaisymas

Ir vėl laimi Jakų žiedas. Tiesa, uostamiesčio bei aplinkinių vietovių gyventojai, pagaliau sulaukę panaikintos antros eismo juostos grąžinimo, jau net nebesidžiaugia. Nebėra jėgų. Jos sudegė kamščiuose, sukeltuose genialių projektuotojų.

Metų fiasko

Šį titulą galima būtų skirti gruodžio pradžioje atidarytam pirmajam šalyje keleivių persodinimo terminalui šalia ligoninių miestelio. Tik neskubėkime - tai dar neregėta naujovė, o į jas tautiečiai visada žiūri kaip ožys į naujus vartus. Gal dar ir neprireiks, kalbant apie terminalą, vartoti žodžio "fiasko"? Parodys laikas.

Fiasko patyrė ir Klaipėdos apskrities Kelių policijos biuro pastangos sumažinti eismo įvykiuose žūvančių ir sužalojamų žmonių skaičių. Bet nepilkime druskos ant žaizdos. Ji ir taip skauda...

Beje, minėtą titulą galėjo gauti baikerių klubas "Chimeras", kurio tvirtai sudėti vyrai benzinu prakvipusiomis odinėmis striukėmis pralaimėjo mūšį dėl kelio ženklo, leidžiančio (ar draudžiančio) jų plieniniams žirgams tiesiausiu keliu patekti į klubo būstinę Viršutinėje gatvėje. Ir pralaimėjo jie grupelei pensininkų, kuriuos į mūšį vedė vienas su pasaulinio motociklizmo idėja labai susipykęs seniūnaitis. Kitaip sakant, laimėjo anarchijos tėvai, o ne anarchijos sūnūs...

Bet "Metų fiasko" titulą suteikime Savivaldybės Saugaus eismo komisijos palaimintam naujadarui - žiedui, atsiradusiam Minijos, Pilies, Sausio 15-osios ir Galinio Pylimo gatvių sankryžoje. Tiesa, padarykime tą avansu - kol kas didelių kamščių čia nebuvo, nes šventiniu periodu eismas ir šioje vietoje, ir apskritai visame mieste yra nedidelis. Tačiau pamatysite, kaip čia bus linksma po Naujųjų, kuomet gyvenimas grįš į savas vėžes. Tada visi užmirš net tas negeroves, kurias patyrė dėl Pilies tilto remonto. Netikite? Lažinamės!

 ĮPROČIAI. Klaipėdos vairuotojams pavasarį teko keisti važinėjimo įpročius, rinktis kitus maršrutus ir išbandyti savo nervų kantrybę stovint kamščiuose.

Metų remontas

Pilies tiltas? Žinoma, tačiau duokime pasidžiaugti ir kitiems. Todėl "Metų remonto" nominacijoje nugalėtoju skelbiame pagaliau sutvarkytą Taikos prospekto tęsinį už Jūrininkų prospekto. Baisiausia pasaulyje vizitine miesto kortele vadintas Taikos prospekto ruožas, jungiantis miestą su Jūrų perkėla, pagaliau tapo toks, kokiu ir turėjo būti jau prieš daug metų. Prizą atsiima Savivaldybė.

Kartu galime pasidžiaugti ir visiškai rekonstruota Kairių gatve, tik už tai dėkoti jau turėtume darbus finansavusiai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai. O dar sako, kad uostas miestui nieko neduoda...

Metų milijonai

Šią nominaciją galėjome įvardinti "Metų plėšikų" pavadinimu, tačiau kelių projektuotojai - žmonės jautrūs, todėl dar ims ir labai įsižeis, o po to, žiūrėk, vėl priprojektuos kokių nors nesąmonių (kas jų darbe pasitaiko - žiūr. aukščiau). Todėl nenervinkime jų.

Tiesiog imkime ir metų milijonieriais paskelbkime bendrovę "Kelprojektas", kuri įrengti tunelį po keliu Klaipėda-Palanga, reikalingą Žaliojo Slėnio gyvenvietės ir Aukštkiemių kaimo gyventojams, pasiūlė už 12,6 mln. litų - nors kitos įmonės, VšĮ "Vilniaus metro", atstovai sako, kad tokį tunelį su visais priedais (privažiuojamaisiais keliais, šaligatviais pėstiesiems bei dviratininkams etc.) įmanoma įrengti vos už 2,5 mln. Lt.

Metų užmojis

Sutvarkyti provėžas Klaipėdos gatvėse. Toks buvo metų užmojis Savivaldybėje. Tiesa, valdininkai viską padalino į dvi dalis - 2014-aisiais visas provėžas suregistravo, o naikinti jas žada 2015 metais. Tad galbūt, teikdami "Autosalono" nominacijas jau ateinančiais metais, provėžų naikinimą galėsime išrinkti "Metų darbu"? Tikėkimės.

Metų pasiūlymas

Vienas labai geras šiais metais nuskambėjęs pasiūlymas - visuose miesto maršrutiniuose autobusuose sumontuoti vaizdo registratorius, filmuojančius tiek gatvę, tiek autobuso vidų. Šis pasiūlymas kūnu greičiausiai taps ateinančiais metais, kuomet bus skelbiami nauji vežėjų konkursai.

Vis dėlto "Metų pasiūlymu" įvardinkime apskrities Kelių policijos biuro siekį panaikinti visas nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas Šilutės plente. Tokį pasiūlymą policininkai jau pateikė miesto Savivaldybei, o ši jau suplanavo darbų eiliškumą. Tad nesaugios perėjos Šilutės plente greičiausiai dings. Tačiau atsiras dvi naujos. Tiksliau, iki šiol nenaudotos senos. Požeminės. Kaip tik tinkamos Medinei Ožkai persivesti.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder