Šį kartą sudaužytas mažylis "Mazda2", kompaktiniai krosoveriai "Fiat 500X" ir "Suzuki Vitara", taip pat minivenas "Renault Espace". Pastarųjų dviejų automobilių saugumas įvertintas maksimaliai - 5 žvaigždutėmis, pirmųjų dviejų - 4.
Itališkam "Fiat 500X" saugumo ekspertai turėtų pastabų dėl žemo galinės sėdynės keleivių kaklo apsaugos lygio smūgio į galą atveju. Kritikos susilaukė ir priekiniai statramsčiai, susidūrimo su pėsčiuoju atveju galintys smarkiai sužaloti žmogų, nors kapotui pastabų nebuvo.
Analogiškas priekaištas - dėl nepakankamo keleivių kaklo saugumo galinio smūgio atveju ir pėsčiųjų saugumo smūgiui galva pataikius į priekinius statramsčius - išsakytas ir "Mazda2" kūrėjams. Pagyros irgi tokios pačios - už variklio antvožo "draugiškumą" pėstiesiems.
"Suzuki Vitara" sėkmingai susidorojo su bandymu, vykdytu imituojant priekinį susidūrimą. Tiesa, priekiniam keleiviui yra šiokia tokia rizika susižaloti krūtinę. Pėstiesiems šis nedidelis visureigis ne toks mielas - juos gali smarkiau sužaloti ir statramsčiai, ir variklio kapoto kraštas virš žibintų.
O "Renault Espace" geriausiai iš ketveriukės apsaugo vaikus - jų saugumas šiame modelyje įvertintas 89 proc., suaugusiųjų - 82 proc. Tikėtina, kad įvykus priekiniam susidūrimui labiau nukentės priekyje sėdinčio keleivio klubai. Neblizga ir vairuotojo saugumas šoninio smūgio į stulpą atveju. Vis dėlto 5 žvaigždutes lėmė elektroninių saugumo priemonių gausa. Šis komponentas įvertintas 80 proc. (palyginti "Mazda2" modelyje - vos 64 proc., kaip, beje ir "Fiat 500X").
Priminsime, kad nuo šių metų "Euro NCAP" sugriežtino savo bandymų metodiką. Pavyzdžiui, atsirado naujas avarijos imitavimas važiuojant 50 km/h greičiu - priekinis smūgis į barjerą, dengiantį visą automobilio plotį. Anksčiau imituotas tik susidūrimas 64 km/h greičiu kliūčiai dengiant 40 proc. priekio vairuotojo pusėje, mat, remiantis statistika, taip Europoje įvyksta dauguma avarijų.
Kaip ir anksčiau, imituojamas ir šoninis susidūrimas - maždaug toną sveriantis specialus vežimėlis 50 km/h greičiu trenkiamas į stovinčio automobilio šoną. O pėsčiojo partrenkimas imituojamas mašinai važiuojant 40 km/h greičiu.
Be to, šiemet potencialus žmonių saugumas nustatomas salone kiek kitaip susodinant manekenus - vairuotojo vaidmenį atlieka nedidelis manekenas, o gale sėdinčio keleivio - stambesnis.
Tai buvo antroji šių metų bandymų serija. Pirmojoje komercinių "Renault Trafic" ir "Opel Vitvara" saugumas įvertintas 3 žvaigždutėmis, sportinio "Audi TT" modelio - 4.
INFORMACIJA
Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2015 m. balandis, proc.):
"Fiat 500X"
Suaugusiųjų saugumas - 86
Vaikų saugumas - 85
Pėsčiųjų saugumas - 74
Saugumo sistemos - 64
"Mazda2"
Suaugusiųjų saugumas - 86
Vaikų saugumas - 78
Pėsčiųjų saugumas - 84
Saugumo sistemos - 64
"Renault Espace"
Suaugusiųjų saugumas - 82
Vaikų saugumas - 89
Pėsčiųjų saugumas - 70
Saugumo sistemos - 80
"Suzuki Vitara"
Suaugusiųjų saugumas - 89
Vaikų saugumas - 85
Pėsčiųjų saugumas - 76
Saugumo sistemos - 75
Rašyti komentarą