Autobusų vairuotojai - įžūliausi eismo dalyviai?

Autobusų vairuotojai - įžūliausi eismo dalyviai?

Neretai einant vidury perėjos tenka neplanuotai sustoti ir užleisti kelią jau įsibėgėjusiam autobusui. Viduje sėdinčiam vairuotojui tikriausiai net nekyla mintis mažinti apsukas. Bet kartais tu gali suspėti užmegzti akių kontaktą su juo ir sugerti visus piktus gestus, kuriuos tau nebyliai jis rodo per pravažiuojančio autobuso langą.

Gal tai tik atsitiktinumas ir aš esu vienas iš nedaugelio, kuriuos lydi prasta sėkmė su autobuso vairuotojais, tačiau pastarosiomis dienomis nusiskundimų dėl vairuotojų girdžiu ir iš kitų. Tai kažkam stotelėje autobusas nesustoja, tai kelyje pavojingai užlenda prieš pat nosį ir t. t. Tačiau kiek dėl to yra kalti autobusų vairuotojai, o kiek patys keleiviai, savo neapdairiu elgesiu išprovokuodami nemalonias situacijas?

Keleiviai irgi nėra šventi

Visų pirma, reikia nepamiršti, kad autobusų vairuotojo darbas reikalauja didelės kantrybės ir susikaupimo. Nuolat ant kulnų lipantis grafikas reikalauja sekundinio tikslumo, o pro duris lipantys keleiviai visada tikisi mandagaus balso tono. Kasdien patiriamas stresas darbo vietoje gali būti labai reali priežastis, kodėl gali pasitaikyti įvairių nemalonių incidentų.

"Deja, skundų gauname, tačiau jų skaičiaus negalėčiau pavadinti nei labai dideliu, nei labai augančiu<...> Skundų skaičius nuolat keičiasi, per vieną savaitę galime gauti vos 1 nusiskundimą, per kitą - daugiau kaip 10", - komentavo laikinai VšĮ Klaipėdos keleivinio transporto (KKT) direktoriaus pareigas einantis Andrius Samuilovas.

Per 11 liepos dienų, KKT oficialiame tinklalapyje atsirado 5 nusiskundimai autobusų vairuotojais. Per birželį vairuotojai susilaukė 26 skundų, pusė iš jų (13) - dėl nemalonaus bendravimo ar neetiško elgesio su keleiviais, o kiti - dėl grafiko nesilaikymo arba nestojimo stotelėse.

"Jeigu per tam tikrą laiką gauname daug panašių skundų, tai situacijas nagrinėjame detaliau. Dabar vienas iš skundų, kuris pastarosiomis savaitėmis kartojasi, yra dėl maršrutinių taksi. Bandome išsiaiškinti, ar vyko kokia nors vairuotojų kaita, kad atsiranda nestojimo arba netinkamo sustojimo atvejų", - aiškino A. Samuilovas.

Pasak KKT, didelė dalis gaunamų skundų, jeigu yra galimybė patikrinti vaizdo įrašą, nepasitvirtina arba paaiškėja, kad keleivis, kuris skundžiasi, pats buvo iš dalies arba visiškai neteisus. Jeigu skundas pasitvirtina ir yra įrodoma, kad vairuotojas neteisus, informacija yra perduodama vežėjų firmoms, kurios pačios nustato sankcijas savo darbuotojams. Sankcijos priklauso nuo aplinkybių, tai gali būti arba įspėjimas, arba bauda.

Keleivių atsiliepimai - ne vien blogi

Gatvėje pakalbinus praeivius, kurie naudojasi viešuoju transportu, didelių skundų išgirsti neteko. Dauguma atsiliepia teigiamai, o vienintelis pasikartojantis nusiskundimas - kondicionierių trūkumas karštomis dienomis.

"Keleiviniu transportu naudojuosi kiekvieną dieną. Vienintelis nusiskundimas - oro trūkumas autobusuose karštomis dienomis. Dėl vairuotojų darbo neturiu jokių nusiskundimų, jie nuostabūs", - savo nuomonę išsakė klaipėdietė Rūta.

Kondicionierių trūkumas autobusuose taip pat buvo dažna tema KKT internetinėje skiltyje "Lankytojų atsiliepimai". Karštomis dienomis, nuo birželio 5 iki 15 d. sulaukta 9 skundų dėl nevėdinamų autobusų.

"Nors keleiviniu transportu dažnai nesinaudoju, tačiau iš to, kiek tenka matyti, vertinu tikrai teigiamai, tiek vairuotojų darbą, tiek visą keleivinį transportą", - gerų žodžių nepagailėjo Aistė.

Scenarijai kaip iš veiksmo filmo

Paskaičius keleivių atsiliepimus internete gali susidaryti įspūdis, kad skaitai scenarijaus ištrauką iš veiksmo filmo.

"Autobuso vairuotojas labai agresyviai vairavo: važiuodamas iš "Studlendo" stotelės nepraleido automobilių, taip vos nesukeldamas avarinės situacijos. Taip pat privažiuodamas prie stotelės vairuotojas labai greitai stabdė, neatsižvelgdamas, kad neįgalus keleivis dėl greito stabdymo patyrė daug sutrenkimų. Vėliau vairuotojas buvo pastebėtas skubiai bėgantis į "Grūstės" maisto prekių parduotuvę, o autobusas buvo netinkamai paliktas su avariniais žibintais ir su įjungtu motoru", - savo patirtimi internete dalijosi keleivis Antonas.

Į šį skundą KKT jokio paaiškinimo nepateikė, nors visi kiti skundai paaiškinti arba prašyta patikslinti informaciją, kad būtų galima išsamiau išnagrinėti įvykį.

Pasitaiko ir tokių atvejų, kai keleiviui skundžiantis dėl vienos situacijos, paaiškėja, kad autobuso vairuotojas pažeidžia daugiau taisyklių. Klaipėdietė Natalija aprašo situaciją, kai buvo aprėkta už ne vietoje pastatytą lagaminą, o paklaususi vairuotojo informacijos apie tvarkaraštį ir bilietų kainą patikslinimo nesulaukė. KKT išnagrinėjus šį incidentą paaiškėjo, kad vairuotojas padarė kitų nusižengimų - nesilaikė maršruto trasos ir teikė keleiviams klaidingą informaciją. Už šį įvykį jis susilaukė bausmės.

Neima 10 eurų

Prieš savaitę atsiliepimų skiltyje savo nemalonia patirtimi pasidalino keleivė Audra: "Šiandien įlipus į autobusą, vairuotojas labai nemandagiai ir piktai pasakė, kad ieškočiau smulkiau, nes neparduos man bilietuko, kadangi turėjau 10 eurų kupiūrą. Pasakė, kad jam vienodai šviečia, kad nestovėčiau jam prieš akis ir dingčiau nuo vaizdo. Esu šokiruota tokiu elgesiu".

Už šią situaciją KKT atsiprašė savo klientės, o skundą perdavė maršrutą aptarnaujančiam vežėjui UAB "Pajūrio autobusai". Pasak KKT direktoriaus, beveik visas sankcijas vairuotojams taiko vežėjų įmonės.

Tačiau šiomis dienomis vienas vaikinas irgi pasakojo apie panašią situaciją. Iš jo autobuse taip pat vairuotojas neėmė 10 eurų ir patarė išlipti. Vaikinas ėjo per visą autobusą, kol surado žmogų, galėjusi pakeisti tuos 10 eurų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder