Europos eismo saugumo tarybos (European Transport Safety Council, ETSC) atstovai pareiškė manantys, kad automobilių gamintojus reikia įpareigoti naujose transporto priemonėse privaloma tvarka montuoti automatinio avarinio stabdymo sistemas (Autonomous Emergency Braking, AEB).
Šiuo metu tokia įranga, sugebanti savarankiškai sustabdyti mašiną, važiuojančią iki 80 km/h greičiu, montuojama maždaug ketvirtadalyje parduodamų naujų automobilių, ir netgi tokiuose modeliuose, kaip "Ford Focus", tačiau bendras ją turinčių mašinų skaičius keliuose nesiekia nė 10 proc.
ETSC ekspertas Dadlis Kertis (Dudley Curtis) sako, jog tuo atveju, jei tokios įrangos montavimas naujuose automobiliuose taptų privalomas, kasmet būtų išsaugota tūkstančiai gyvybių. Jos dėka Europoje kiekvienais metais esą pavyktų išvengti maždaug 17 tūkst. avarijų, pasibaigiančių žūtimi.
AEB sistemos esmė - ant priekinio stiklo ar bamperio montuojamas lazeris, matuojantis atstumą iki priekyje esančio kito automobilio ar kitokios kliūties ir perduodantis šią informaciją mašinos kompiuteriui. Šis, atlikdamas daugiau kaip 50 operacijų per sekundę, pats nuspręstų, ar reikia stabdyti automobilį, ar ne. Jei taip - akceleratorius būtų atjungiamas, o stabdžiai suveiktų patys, be vairuotojo įsikišimo.
Teigiama, kad maždaug 90 proc. visų eismo avarijų įvyksta dėl žmogaus klaidų ir išsiblaškymo.
Kaip ir dažniausiai panašiais atvejais, naujovių kritikai mini neišvengiamą automobilio pabrangimą atsiradus papildomai įrangai. D. Kertis įsitikinęs, kad AEB nebekainuotų daug, jei gamintojai ją imtų diegti masiniu būdu.
Yra ir kitų idėjų dėl padidėti galinčios automobilio kainos. Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos transporto draudimo tyrimų centro "Thatcham Research" vadovas Piteris Šo (Peter Shaw) mano, jog AEB sumontavimą seniau pagamintame automobilyje galėtų kompensuoti valstybė, skirdama tam 500 svarų (apie 2 200 Lt).
"Atsakingas vairuotojas, pasiruošęs sumokėti papildomą sumą už tai, kad būtų sumažinta susidūrimo rizika, galėtų tikėtis vyriausybės pagalbos", - mano jis.
Europos naujų automobilių saugumo bandymo organizacija "Euro NCAP" AEB sistemą jau įtraukė į sąrašą įrangos, už kurią - jei ji, suprantama, sumontuota bandomame modelyje - skiriami papildomi įvertinimo balai.
AEB sistema gamintojų kol kas traktuojama kaip papildoma įranga, tad ji ir kainuoja papildomai. Pirmoji situaciją dar iki privalomo jos naudojimo gali pakeisti kompanija "Volvo", ketinanti AEB kaip standartinę pradėti montuoti net bazinės komplektacijos modeliuose.
Prieš metus apie galimą įpareigojimą gamintojams montuoti AEB naujuose modeliuose prabilo ir JAV pareigūnai, atsakingi už eismo saugumą. Šios šalies Nacionalinės eismo saugumo administracijos (NHTSA) vadovas Deividas Striklandas (David L. Strickland) per debatus Kongrese pranešė, jog jo įstaiga svarsto galimybę siūlyti patvirtinti reikalavimą JAV rinkoje parduodamų automobilių gamintojams privaloma tvarka naujose mašinose montuoti automatines stabdžių sistemas.
Beje, JAV kaip pionierė šioje srityje taip pat minima "Volvo". Esą S60 modelio su "City Safety" sistema savininkai į draudimo įstaigas dėl avarijų kreipiasi 16 proc. rečiau nei kiti prabangių vidutinio dydžio sedanų vairuotojai, "Volvo XC60" savininkai - 15 proc. rečiau už kitų SUV klasės visureigių vairuotojus.

Rašyti komentarą