Automobilių saugumas: kinai nustebino

Automobilių saugumas: kinai nustebino

Paskutiniojoje šiais metais testų serijoje Europos naujų automobilių saugumo bandymo organizacija "Euro NCAP" pasistengė kaip reikiant - sudaužyta net 14 skirtingų modelių. Pagrindinė įdomybė tokia - išbandyti du nauji kinų gamybos automobiliai gavo po 4 žvaigždutes iš 5 galimų.

Aštuoni automobiliai įvertinti 5 žvaigždutėmis - europietiška "Chevrolet Malibu" versija, "Kia Rio", B klasės mersedesas ir C klasės "Mercedes-Benz Coupe", "Ranger Rover Evoque", "Subaru XV", "Volkswagen Beetle" ir "Volkswagen up!" (toks pat rezultatas galioja kalbant ir apie pastarojo modelio "brolius dvynius" "Seat Mii" ir "Škoda Citigo").

Bandytojai pažymėjo "Subaru XV" ir "Volkswagen Beetle" modelius, kurie pirmieji "Euro NCAP" istorijoje pasiekė 90 proc. balų lygį keleivio vaiko saugumo srityje. Be to, "Subaru" pagirtas ir už automatinę priekinio keleivio oro saugos pagalvės aktyvavimo sistemą, "atpažįstančią" žmogų pagal svorį. B klasės "Mercedes-Benz" nusipelnė gerų žodžių už "Collision Prevention Assist" sistemą, iki šiol montuotą tik prabangiausiuose mersedesuose.

Pastabų neišvengta

4 žvaigždutės papuošė šešių mašinų šonus. Tarp jų - "Fiat Panda" (blogiau įvertinta, nes bazinėje versijoje neturėjo nuo 2012 metų visiems naujiems Europoje parduodamiems automobiliams privalomos elektroninio stabilumo programos), taip pat visureigis "Jeep Grand Cherokee" (silpnai apsaugo keleivius vaikus).

Be to, ne ypač gerai pasirodė atnaujintas "Jaguar XF" (vairuotojas nesaugus šoninio smūgio į stulpą atveju) ir elektromobilis "Renault Fluence ZE" ("nubaustas" už prastą vairuotojo - prastai suveikė oro saugos pagalvė, taip pat keleivių bei pėsčiųjų saugumo lygį).

Beje, toks "Renault" pasiekimas specialistus nustebino - anksčiau bandyti visi kiti šios markės modeliai gaudavo po 5 žvaigždutes. Juolab nusileista ir kitiems išbandytiems elektromnobiliams - "Nissan Leaf" bei "Opel Ampera" ("Chevrolet Volt").

Geriau nei tikėtasi

Tačiau bene didžiausią susidomėjimą ekspertams kėlė du Kinijos kompanijų sukurti modeliai - sedanai "Geely Emgrand EC7" bei MG6. Jų gautas 4 žvaigždučių įvertinimas - istorinis pasiekimas per visą kinų modelių dalyvavimo "Euro NCAP" bandymuose istoriją.

"Geely Emgrand EC7" vairuotojo ir suaugusių keleivių saugumo bandyme gavo 75 proc. įmanomų balų, MG6 - 73 proc. Tiesa, pirmajame modelyje didelį pavojų priekyje sėdinčiam keleiviui kelia panelis, o vairuotojui - pedalai. "Rover 75" pagrindu sukurtame MG6 prastai suveikė vairuotojo oro saugos pagalvė.

Vis dėlto "Euro NCAP" generalinis sekretorius Michielis van Ratingenas pažymėjo, jog šie rezultatai vertintini kaip ženklas, jog kinų gamintojai ėmė daugiau investuoti į kuriamų automobilių saugumą - esą jau artimiausiu metu jie galės pasiekti 5 žvaigždučių lygį net nepaisant to, kad "Euro NCAP" reikalavimai bandomoms mašinoms nuolat griežtėja.


"Šie rezultatai žymi naujus vėjus Kinijos automobilių pramonėje. Jie aiškiai rodo, kad šios šalies gamintojai sugebėjo pasimokyti iš praeities", - pareiškė organizacijos vadovas.

0 balų

Kokia gi ta praeitis? Liūdna. Dar neseniai skelbta, kad "Euro NCAP" kartelė kinų automobiliams, net vadintiems mirties kapsulėmis, yra neįveikiama.

Štai sedanas "Brilliance BS4", kuriuo ketinta šturmuoti Senojo Žemyno rinką, 2010 metų bandymuose gavo... 0 balų - mašina po priekinį susidūrimą imitavusio smūgio subyrėjo lyg būtų pagaminta iš kartono.

Po žlugusio saugumo bandymo žlugo ir kinų planai pardavinėti sąlyginai pigų "briliantą" Europoje.

Apdovanojimai

"Euro NCAP" specialiais prizai apdovanojo kelis gamintojus, savo modeliuose sumontavusius pažangias saugumo technologijas: "Ford" koncerną už "Driver Alert" bei "Forward Alert" sistemas "Focus" modelyje, "Daimler AG" už "Attention Assist" ir "Collision Prevention Assist" sistemas, "Opel" - už "Adaptive Forward Lighting" bei "Volkswagen" - už "City Emergency Brake" sistemas.

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2011 m. lapkritis, proc.):
"Chevrolet Malibu"
Suaugusiųjų saugumas - 94
Vaikų saugumas - 83
Pėsčiųjų saugumas - 57
Saugumo sistemos - 71
"Fiat Panda"
Suaugusiųjų saugumas - 82
Vaikų saugumas - 63
Pėsčiųjų saugumas - 49
Saugumo sistemos - 43
"Geely Emgrand MC7"
Suaugusiųjų saugumas - 75
Vaikų saugumas - 80
Pėsčiųjų saugumas - 42
Saugumo sistemos - 86
"Jaguar XF"
Suaugusiųjų saugumas - 79
Vaikų saugumas - 73
Pėsčiųjų saugumas - 62
Saugumo sistemos - 71
"Jeep Grand Cherokee"
Suaugusiųjų saugumas - 81
Vaikų saugumas - 69
Pėsčiųjų saugumas - 45
Saugumo sistemos - 71
"Kia Rio"
Suaugusiųjų saugumas - 92
Vaikų saugumas - 84
Pėsčiųjų saugumas - 46
Saugumo sistemos - 86
"Mercedes-Benz B Class"
Suaugusiųjų saugumas - 97
Vaikų saugumas - 81
Pėsčiųjų saugumas - 56
Saugumo sistemos - 86
"Mercedes-Benz C Class Coupe"
Suaugusiųjų saugumas - 90
Vaikų saugumas - 79
Pėsčiųjų saugumas - 57
Saugumo sistemos - 86
"MG6"
Suaugusiųjų saugumas - 73
Vaikų saugumas - 71
Pėsčiųjų saugumas - 42
Saugumo sistemos - 71
"Range Rover Evoque"
Suaugusiųjų saugumas - 86
Vaikų saugumas - 75
Pėsčiųjų saugumas - 41
Saugumo sistemos - 86
"Renault Fluence ZE"
Suaugusiųjų saugumas - 72
Vaikų saugumas - 83
Pėsčiųjų saugumas - 37
Saugumo sistemos - 84
"Subaru XV"
Suaugusiųjų saugumas - 86
Vaikų saugumas - 90
Pėsčiųjų saugumas - 64
Saugumo sistemos - 86
"Volkswagen Beetle"
Suaugusiųjų saugumas - 92
Vaikų saugumas - 90
Pėsčiųjų saugumas - 53
Saugumo sistemos - 86
"Volkswagen up!"
Suaugusiųjų saugumas - 89
Vaikų saugumas - 80
Pėsčiųjų saugumas - 46
Saugumo sistemos - 86

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder