"Nebeįmanoma daugiau kentėti. Kokie laikai atėjo - nors šaligatvis skirtas pėstiesiems, jie juo naudotis nebegali ir dėl sustatytų automobilių, ir dėl jų išklaipytų plytelių, po kuriomis kaupiasi vanduo. Kažkada čia buvo parodomasis policijos reidas, kurio metu demonstratyviai išvežti keli eismo taisykles pažeidę automobiliai, bet viskas tuo ir baigėsi", - "Autosalonui" guodėsi Taikos pr. 6 namo gyventoja Adelė, kasdien praeinanti pro kaimynystėje įsikūrusią "Batų kalno" parduotuvę.
"Manau, jeigu būtų stovėjimą draudžiantis ženklas, tvarkos būtų daugiau. Mes patys automobilių čia nestatome, bijome būti nubausti. Bet ir kontroliuoti kitus vairuotojus - ne mūsų darbas", - teigė "Batų kalno" parduotuvės vedėja, nenorėjusi sakyti savo pavardės.
Stovėjimo aikštele paverstas šaligatvis čia išties atrodo kaip po karo. Arba kaip vėtros sušiauštos marių bangos. Tokiomis plytelėmis net ir važiuoti sunku, ką bekalbėti apie vaikščiojimą - rizikuoji arba išsisukti koją, arba prisipilti pilnus batus lietaus vandens.
Tačiau tai - tik viena nekontroliuojamo eismo taisyklių pažeidinėjimo statant automobilius iliustracija Klaipėdoje.
Visur - tas pats
"Taip, problemų prie "Batų kalno" yra, bet nenorėčiau išskirti vienos vietos. Taip elgiamasi visame mieste - automobiliai statomi ten, kur yra laisva vieta, o ne taip, kaip reikalauja Kelių eismo taisyklės", - egzistuojant visuotinę tendenciją pripažįsta Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.
Pasak jo, policijai kovoti su neleistinose vietose automobilius paliekančiais vairuotojais yra sunku.
"Prie kiekvienos vietos pareigūno nepastatysi. Ir apskritai, represinėmis priemonėmis vargu ar pasieksi tikslą. Nubausi vieną, kitą, trečią, o kiti vis tiek ten statys automobilius. Kiekvienoje probleminėje vietoje reikia atskiro sprendimo. Štai, pavyzdžiui, prie "Batų kalno" arba pati parduotuvė, arba daugiabučio bendrija galėtų įrengti kuoliukus ar atitvarus. Būtų galima nubraižyti ir linijas, kad būtų aišku, kaip statyti mašinas", - sakė viršininkas.
Tik fotografuoja
Anksčiau pažeidėjams tramdyti buvo naudojami blokavimo įtaisai arba jų automobiliai būdavo paprasčiausiai nutempiami į specialią aikštelę. Dabar kova tapo liberali - joje pareigūnai kaip ginklus naudoja paprasčiausius fotoaparatus bei nuotraukas kaip įrodymus.
"Sutinku, kad blokavimo prietaisai buvo tam tikra prevencinė priemonė, kai pamatę vieną užblokuotą automobilį kiti toje vietoje nebestodavo. Tačiau viskas juda į priekį, keičiasi įstatymai, blokavimo įtaisų naudojimas nebetaikomas daugelyje šalių. Reikia žiūrėti į priekį", - teigė R. Šideikis.
O kas priekyje?
"Daug vilčių siejame su vis stiprėjančiu savivaldybės Viešosios tvarkos skyriumi, kurio darbuotojai atlieka panašias į mūsų funkcijas. Tačiau reikia susėsti visų institucijų atstovams ir pabandyti iš esmės spręsti automobilių stovėjimo mieste problemą, atsakyti į klausimą "Ką daryti?" - svajoja uostamiesčio Kelių policijos vadovas.
Kontrolierių trūksta, pažeidėjų - ne
Naujoji savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėja Kristina Vintilaitė pasiruošusi išmokyti klaipėdiečius savo transporto priemones statyti tvarkingai. Būtent šio skyriaus darbuotojai turi teisę surašyti administracinės teisės pažeidimo protokolus už netinkamą stovėjimą gyvenamosiose teritorijose.
"Neseniai specialiai buvome surengę reidą patikrinti, kaip statomi automobiliai senamiestyje. Per dvi valandas nustatėme net 30 pažeidimų - mašinos laikomos ir ant šaligatvių, ir ant vejų. Ši statistika puikiai parodo, kad netinkamo automobilių statymo problema yra tikrai opi", - sako vedėja.
Tačiau jos pavaldiniai - ne daugiarankiai: toks reidas tebuvo vienas, nes beveik visas kitas darbo laikas naudojamas pagrindinei užduočiai - kontroliuoti mokamą stovėjimą centrinėje miesto dalyje.
"Tikrindami, ar vairuotojai susimokėjo už stovėjimą, mūsų darbuotojai dirsteli ir į kiemus. Tačiau pajėgos yra per menkos, kad galėtume kovoti ir su tais, kurie mašinas stato pažeisdami Kelių eismo taisykles. Tą darbą dirba 6 kontrolieriai, o reikia daugiau", - teigia K. Vintilaitė, vienam iš ateinančių Tarybos posėdžių ruošianti pasiūlymą padidinti skyriaus pajėgas dar penkiais valstybės tarnautojais ir trimis pagal sutartį dirbančiais žmonėmis.
Žada nebūti žiaurūs
Jei tokiai etatų plėtrai miesto politikai pritartų, K. Vintilaitė su naujaisiais kontrolieriais žada dažniau apsilankyti ir bene labiausiai dėl stovėjimo vietų kenčiančioje pietinėje Klaipėdos dalyje.
"Jei Taryba sutiks su pasiūlymu, stovėjimo tvarkos kontrolė tikrai bus didesnė. Dabar dažniausiai mes sukamės tik miesto centre, o miegamieji rajonai yra likę be dėmesio", - pripažįsta vyriausioji miesto tvarkdarė.
Tiesa, ji neapsimeta nematanti, kad automobilių statymo ypatumus pietinėje miesto dalyje nulemia ne tik vairuotojų kultūra, bet ir objektyvios priežastys - vietų trūkumas dar sovietmečiu projektuotuose daugiabučių kiemuose.
"Būtų labai žiauru bausti visus iš eilės, jei nėra pakankamai vietų gyventojų automobiliams nei namų kiemuose, nei gatvėse. Manau, bausime tik už pačius šiurkščiausius pažeidimus - mašinų statymą ant vejų, ant šaligatvių prie laiptinių, prie geltonų linijų ir panašiai", - darbo gaires dėlioja K. Vintilaitė.
Laukiama ir gyventojų pasiūlymų
Mantas DAUKŠYS, Klaipėdos savivaldybės Teritorijų planavimo poskyrio vedėjas
Kaip tik dabar Klaipėdoje vyksta gyvenamųjų rajonų detaliųjų planų - teritorijų planavimo dokumentų - rengimas. Būtent šio proceso metu ir yra atsižvelgiama tiek į architektų, tiek į gyventojų pasiūlymus, tarp jų - ir į tai, kur galima būtų įrengti papildomas vietas statyti automobilius. Dar yra ir viešojo svarstymo procedūra, kurioje taip pat laukiama visuomenės pasiūlymų - juk kas geriau nei patys vieno ar kito rajono gyventojai žino tos teritorijos problemas. Detaliųjų planų rengimo procesas vyksta pradedant nuo didžiausių miesto rajonų. Preliminarus grafikas yra, o apie tai, kad pradedamas vienos ar kitos teritorijos detalusis planavimas, pranešame viešai.
Aišku, bendro problemos sprendimo visam miestui niekas nepasiūlys - kiekvienas jo rajonas skiriasi pagal namų išdėstymą, laisvas erdves ir t. t., ne visur galioja tie patys principai ir taisyklės. Bet, remiantis įvairiais pasiūlymais ruošiant detaliuosius planus, automobilių statymo problemą galima jei neišspręsti visiškai, tai bent apmažinti.
Rašyti komentarą