Brangsta ben­zi­nas, prasideda "dujininkų" sezonas

Brangsta ben­zi­nas, prasideda "dujininkų" sezonas

Ge­ro­kai pa­bran­gus ben­zi­nui, vai­ruo­to­jai sku­ba į automobilius mon­tuo­ti du­jų įran­gą. Šiau­liuo­se įran­gą mon­tuo­jan­čios įmo­nės dir­ba iš­si­juo­su­sios.

Du­jo­mis – pi­giau­sia

Prie įmo­nės var­tų vai­ruo­to­jas tei­rau­ja­si, kiek kai­nuos jo sū­naus au­to­mo­bi­liui du­jų įran­ga. Sa­ko, sū­nui rei­kia va­ži­nė­ti į Vil­nių – dy­ze­li­nu per bran­gu, nors pa­ts va­žiuo­ja dy­ze­li­nu – kar­tą jau nu­si­vy­lė du­jo­mis.

„Ste­buk­lų ne­bū­na. Tie­siog du­jų įran­gą kaž­kas ne­ko­ky­biš­kai su­mon­ta­vo. Yra ke­le­tas mo­de­lių, ku­riems du­jų įran­gos be­veik neį­ma­no­ma su­mon­tuo­ti“, – paaiš­ki­na Al­gi­man­tas Rai­šys, įmo­nės „Fla­me­ris“ va­do­vas.

Du­jų įran­gos mon­tuo­to­jams pa­sta­ro­ji žie­ma bu­vo ma­žiau­siai nuo­sto­lin­ga per 5–6 me­tus. Iš to ga­li­ma spręs­ti, kad, pa­bran­gus ben­zi­nui, vai­ruo­to­jai la­biau su­si­do­mė­jo du­ji­ne įran­ga.

Įmo­nės va­do­vas A. Rai­šys ir jo šei­ma bei ar­ti­mie­ji va­žiuo­ja ben­zi­ni­niais au­to­mo­bi­liais, ku­riuo­se yra įmon­tuo­ta du­ji­nė įran­ga: „Taip šian­dien eko­no­miš­kiau­sia. Neb­lo­gai ir dy­ze­li­niai au­to­mo­bi­liai, ta­čiau, jei jie ga­lin­ges­ni, nema­žai ku­ro de­gi­na ir yra bran­giai pri­žiū­ri­mi“.

O kiek kai­nuo­ja įran­ga ir jos mon­ta­vi­mas? „Pra­si­de­da nuo 1000 li­tų. Ta­čiau, net ir tos pa­čios kar­tos du­jų įran­gos kai­na ga­li svy­ruo­ti. Pa­vyz­džiui, nuo 1800 li­tų iki 2400. Ga­li kai­nuo­ti ir dar dau­giau, ta­čiau ko­ky­bė ne­si­keis“, – tei­gia A. Rai­šys.

Sau­gus ir šva­rus ku­ras

A. Rai­šys įsi­ti­ki­nęs, kad pro­fe­sio­na­liai su­mon­tuo­ta du­jų įran­ga yra to­kia pat sau­gi, kaip ir vi­sos ki­tos ku­ro sis­te­mos. Be to, tai eko­lo­giš­kas ku­ras.

Tie­sa, dau­ge­lis pri­si­me­na, kad prieš ke­le­rius me­tus Kur­šių ne­ri­jo­je nu­ti­ku­sią ne­lai­mę, kai į me­dį at­si­tren­kęs au­to­mo­bi­lis su­de­gė kar­tu su ke­tu­riais žmo­nė­mis. A. Rai­šys sa­ko, kad ta­da tra­ge­di­jos bū­tų pa­vy­kę iš­veng­ti, jei du­jų įran­ga bū­tų su­mon­tuo­ta pa­gal vi­sus rei­ka­la­vi­mus.

„Sau­gu ar ne­sau­gu, pri­klau­so nuo to, ar au­to­mo­bi­lis ge­rai pri­žiū­ri­mas, ar du­jų įran­ga ati­tin­ka rei­ka­la­vi­mus. Da­bar du­jo­mis va­žiuo­ti yra ge­ro­kai pi­giau nei ben­zi­nu, o jei au­to­mo­bi­lis tvar­kin­gas – ly­giai taip pat sau­gu“, – sa­ko „Fla­me­rio“ va­do­vas.

Spe­cia­lis­tas pri­me­na, kad du­jos yra sun­kes­nės už orą, to­dėl daž­nai ne­lei­džia­ma to­kių au­to­mo­bi­lių sta­ty­ti rū­siuo­se. Ne­ga­li­ma su to­kiais va­žiuo­ti ir La­man­šo tu­ne­liu.

„Di­des­nis pa­vo­jus sly­pi ta­me, jog li­cen­ci­jų iš­da­vi­mas įran­gai mon­tuo­ti ta­po ko­mer­ci­niu da­ly­ku. Jas iš­duo­da įran­gos tie­kė­jas, o ne spe­cia­lis­tai“, – ti­ki­na A. Rai­šys. Jo nuo­mo­ne, da­bar li­cen­ci­ją dirb­ti su du­jų įran­ga ga­li gau­ti ir šla­vė­jas.

Teks pri­žiū­rė­ti

„Au­to­du­jų cent­ro“ va­do­vas Da­rius Re­mei­kis sa­ko, kad įmon­tuo­ta du­jų įran­ga pa­ro­do, ar au­to­mo­bi­lis yra tech­niš­kai tvar­kin­gas. Jei va­žiuo­da­mi ben­zi­nu trū­ku­mų ne­pas­te­bė­jo­te, tai du­jos juos iš­ryš­kins.

„Su­mon­tuo­ji du­jų įran­gą – su­ži­nai vi­sas au­to­mo­bi­lio bė­das“, – sa­ko va­do­vas, kas­met du­jo­mis nu­va­žiuo­jan­tis apie 30 tūks­tan­čių ki­lo­met­rų.

Spe­cia­lis­tas ap­skai­čia­vo, kad vi­du­ti­nio ga­lin­gu­mo au­to­mo­bi­liui du­jų įran­ga ga­li kai­nuo­ti apie 2000 li­tų. Ji at­si­pirks jau po 12-15 tūks­tan­čių ki­lo­met­rų.

„Jei­gu fi­nan­si­nės ga­li­my­bės leis­tų, pirk­čiau sau nau­ją dy­ze­li­nį au­to­mo­bi­lį, ta­čiau tai bran­gu. Be to, man pa­tin­ka, kad au­to­mo­bi­lis dir­ba ty­liai. Dėl to ir va­ži­nė­ju du­jo­mis'“, – sa­ko D. Re­mei­kis.

Du­jos – nau­jes­niems au­to­mo­bi­liams ir „dy­ze­liams“

Įmo­nės „Bin­gas“ vadovas Žyd­rū­nas Mi­ka­laus­kas ati­da­ro dė­žę su nau­ju­tė­lai­te du­jų įran­ga. Tie­sa, ne ben­zi­ni­niams, o dy­ze­li­niams va­rik­liams.

„Yra ir to­kių, – sa­ko Ž. Mi­ka­laus­kas, ta­čiau kai­ną nu­ty­lė­jo. – Leng­vie­siems au­to­mo­bi­liams to­kia įran­ga re­tai mon­tuo­ja­ma. Daž­niau – sunk­ve­ži­miams, ku­rie nu­va­žiuo­ja la­bai daug ki­lo­met­rų. Du­jos mai­šo­mos su dy­ze­li­nio ku­ro mi­ši­niu. Su­tau­po­ma apie 20 pro­cen­tų.“

Va­do­vas sa­ko, kad da­bar pra­si­de­da du­jų įran­gos mon­tuo­to­jų se­zo­nas. Su­si­da­ro ke­lių die­nų ei­lė. Anks­čiau bū­da­vo ir po mė­ne­sį.

Du­jų įran­ga šiuo me­tu daž­niau­siai mon­tuo­ja­ma į nau­jes­nius au­to­mo­bi­lius. „Dau­ge­ly­je se­nes­nių jau su­mon­tuo­ta“, – tvir­ti­na Ž. Mi­ka­laus­kas.

Pas juos du­jų įran­gos kai­na svy­ruo­ja nuo 1000 iki 3000 li­tų. Yra ir bran­ges­nių. Vis­kas pri­klau­so nuo to, ko­kiu bū­du į va­rik­lį pa­duo­da­mas ku­ras. Jei pa­pras­tas kar­biu­ra­to­rius –prireiks pir­mos kar­tos du­jų įran­gos, ku­rios kai­na ma­žiau­sia. Jei va­rik­ly­je elekt­ro­ni­niai purkš­tu­kai – kai­nuos ge­ro­kai bran­giau ir teks mon­tuo­ti ket­vir­tos kar­tos įran­gą.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder