Dviračiai Herkaus Manto gatvėje: tikrai ne viskas gerai

Dviračiai Herkaus Manto gatvėje: tikrai ne viskas gerai

Klaipėdos savivaldybės iniciatyva Herkaus Manto gatvės pradžioje pastačius pėsčiųjų tako ženklą ir taip dviratininkams uždraudus važiuoti raudonomis trinkelėmis pažymėta šaligatvio juosta žmonių elgesys nesikeičia.

Nors ant pėsčiųjų tako atsirado aiškūs pėsčiųjų simboliai, dviratininkai ir toliau mina šaligatviu ignoruodami ženklus, nurodančius jiems naudotis važiuojamąja gatvės dalimi - pirmąja eismo juosta, kartu su visuomeniniu transportu.

"Vakarų ekspreso" reporteriai per pusvalandį ties M. Mažvydo alėja suskaičiavo net 27 dviratininkus, važiavusius pėsčiųjų taku, o gatve jų pravažiavo tik 6.

Ką apie tai galvoja pėstieji? Beveik kasdien judrios Herkaus Manto gatvės šaligatviu pereinanti Stanislava siūlo imti pavyzdį iš Vakarų.

"Pas mus dviratininkų nėra tiek daug, kaip kitose šalyse, pavyzdžiui, Olandijoje, bet jų užtenka, kad trikdytų eismą šaligatviais. Vis reikia žvalgytis, ar neatvažiuoja dideliu greičiu lekiantys dviračiai", - sakė ji.

Dukrą už rankos vesdama Loreta taip pat saugosi dviračių: "Kad čia jau tik pėsčiųjų takas, matėme, bet dviratininkai vis tiek važiuoja. Gal reikėtų geriau juos informuoti? Labai nesaugu, ypač su vaikais, eiti šaligatviu, kuriuo važiuoja ir dviračiai."

Patys dviratininkai sutinka, kad bendras takas, koks buvo iki tol - prasta mintis. Tačiau dažnai dviračiu važinėjantis Viktoras neslepia nežinantis, kuriuo taku jam reikėtų važiuoti: "Nežinau, ar šaligatviu man važiuoti draudžiama. Bet tuo taku, kuris gatvėje, važiuoja ir mašinos, ir autobusai."

Dviračiu mėgstanti pasivažinėti Gintarė įžvelgia trūkumą būtent dėl priverstinio pirmosios eismo juostos dalinimosi su autobusais ir mikroautobusais.

"Važiuoti gatve - baisu ir nesaugu. Dviratininkams skirtame ruože eismas gana intensyvus. Nepanašu, kad vairuotojai žino, jog ten gali važiuoti dviratininkai. Be to, šaligatvio bortelis aukštas, labai lengva padaryti avariją", - kalbėjo ji.

Beje, panašiai mano ir pėstieji. "Žinoma, kad geriau, jei dviratininkai važiuoja gatve. Bet pati, važiuodama dviračiu, veždama savo vaiką, tikrai juo nevažiuočiau. Labai nesaugu", - sakė Jurgita.

Tiek pėstieji, tiek dviratininkai pasisako už atskirą dviračių taką, kuris nepriklausytų nei šaligatviui, nei važiuojamajai kelio daliai.

"Geriausias variantas būtų takas šalia šaligatvio, aiškiai pažymėtas ir skirtas dviratininkams", - sakė Vida.

Kad ir kaip būtų, tokie norai, atrodo, nebus įgyvendinti - už dviratininkų perkėlimą į gatvės važiuojamąją dalį balsavę Savivaldybės Saugaus eismo komisijos nariai teigė, kad kitoks sprendimas čia buvo neįmanomas.

Daug nepasitenkinimo keliančią situaciją komentavęs Savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė teigia, kad kiekvienas eismo dalyvis privalo pažinti tiek įprastus, stovinčius, kelio ženklus, tiek horizontaliojo žymėjimo ženklus - ant gatvės ar šaligatvio nupieštus simbolius, ir jais vadovautis.

Pakeitimai įgyvendinti visai neseniai, tad dviratininkams, važiuojantiems pėsčiųjų taku, griežtos baudžiamosios priemonės kol kas nėra taikomos.

Savivaldybės atstovai žada reaguoti į kitas eismo dalyvių pastabas - kad trūksta daugiau aiškumo galinčių suteikti simbolių tiek nupieštų pėsčiųjų figūrų ant pėsčiųjų tako, tiek dviračių simbolių ant važiuojamosios gatvės dalies.

"Herkaus Manto gatvės atkarpoje tarp Liepų gatvės ir Lietuvininkų aikštės turėtų atsirasti daugiau kelio ženklų, kurie turėtų palengvinti situaciją visiems eismo dalyviams - tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams", - žadėjo Milda Enciutė, Miesto tvarkymo skyriaus vyriausioji specialistė, pridėjusi, kad papildomi ženklinimo darbai turėtų būti baigti dar šią savaitę.

Ji dviratininkams, vengiantiems važiuoti bendra eismo juosta su visuomeniniu transportu, siūlo naudotis kitais maršrutais, pavyzdžiui, K. Donelaičio gatvėje esančiu nuo važiuojamosios kelio dalies atskirtu dviračių taku.

LAIŠKAS REDAKCIJAI

Dabar dviračiai dalinasi viena juosta su autobusais, antra juosta skirta lengvosioms mašinoms. Tai, kad ten yra ir dviračių takas, juokingai pažymėta vos poroje vietų, vienoje vietoje užrašas jau nusitrynęs!
Gana nedrąsiai važiavau naujuoju taku, nes neramino tiek lakstantys autobusai, tiek lengvosios mašinos. Tačiau šiandien vos neįvyko skaudi nelaimė. Važiuojant palei kelkraštį, mane lenkė 8-asis maršrutinis autobusas. Vairuotojas įžūliai pypino ir spaudė mane prie šaligatvio, kliudė ranką, vos pavyko dviratį suvaldyti ir nepalįsti po ratais. Važiavau taisyklingai, savo juosta, palei kelkraštį, neskubėdama.
Žinau, kad į gatvę tikrai nebelįsiu, važinėsiu šaligatviais (ką ir daro kiti dviratininkai), nes nauja sistema veiks iki pirmos skaudžios nelaimės, kuri, kaip matosi, įvyks tikrai greitai.
Po šio incidento norėjau kviesti policiją, tačiau minėto 8-ojo maršruto autobuso numeriai yra nusitrynę! Tad teliko tik jam pamojuoti ir drebančiomis rankomis dviratį parsivesti namo.

Viktorija DAMBRAUSKAITĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder