ES pasiūlė įvesti griežtesnes automobilių sektoriaus reguliavimo taisykles po VW skandalo
Šiuo metu patikrinimai atliekami nacionaliniu lygmeniu.
Naujasis planas, kaip testuoti automobilių į aplinką išmetamą azoto oksido kiekį, bus taikomas visoms ES šalims. Laboratorijoms, testuojančioms automobilius, gamintojai nebemokės tiesiogiai, kad būtų išvengta intereso konfliktų.
Europos Komisija taip pat nori priskirti sau įgaliojimus, prireikus, duoti nurodymus atšaukti automobilius Europos lygmeniu ir taikyti baudas gamintojams, kurie išleidžia į rinką automobilius, neatitinkančius įstatymų.
"Kad susigrąžintume pasitikėjimą šia svarbia pramone, turime ne tik sugriežtinti taisykles, bet ir užtikrinti, kad jų būtų laikomasi", - sakė Europos Komisijos vicepirmininkas Jurkis Katainenas (Jyrki Katainen).
Dėl VW skandalo ES jaučiasi ypač sutrikusi. Didžiausia Europos automobilių gamintoja prisipažino automobiliuose naudojusi neleistiną programinę įrangą, gebančią bandymų metu sumažinti azoto oksidų išmetimą į atmosferą, o bandymams pasibaigus sugrąžinančią automobiliui buvusias taršos normas. Koncernas suskaičiavo 11 mln. automobilių su tokia programine įranga visame pasaulyje.
Kritikai kaltina Europos Komisiją ignoravus akivaizdžius įrodymus, kad VW naudojęs emisijų testus klaidinančią programinę įrangą.
Siūlomos reformos gali sulaukti aršaus pasipriešinimo iš kai kurių šalių, kurios pasisako prieš siūlymą atimti atitinkamus įgaliojimus iš nacionalinių vyriausybių.
Tačiau Europos vartotojų organizacijos generalinė direktorė Monika Gojens (Monique Goyens) pasveikino iniciatyvą įvesti naujas taisykles.
"Be radikalių keleivinių automobilių patvirtinimo sistemos pokyčių Europoje automobilių emisijų skandalas ir vėl kada nors pasikartos", - sakė ji.
ES įstatymų leidėjams ir nacionalinėms vyriausybėms teks mažiausiai kelis mėnesius, o galbūt ir metus svarstyti trečiadienį pateiktą pasiūlymą.
Rašyti komentarą