Esminės KET naujovės, kurias reikėtų žinoti

Esminės KET naujovės, kurias reikėtų žinoti

1. Pėsčiųjų perėjos

Pagal naują tvarką, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, pėstieji „turi vengti bet kokių veiksmų“, kurie atitrauktų jų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos, įskaitant ir naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis.

Vairuotojai nuo šiol turės praleisti ne tik į perėją jau įžengusį keleivį, bet ir žengiantį arba prie važiuojamosios dalies krašto „stovintį ir laukiantį galimybės įžengti“ pėsčiąjį.

2. Rekomendacija: kaip aplenkti dviratininką

Dviratininkų saugai gerinti KET nustatyta rekomendacija, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip 1 metrą, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažiau kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau.

3. Pradedantys vairuotojai važiuos greičiau

Dviejų metų vairavimo patirties neturintys vairuotojai nuo šiol galės važiuoti greičiau.

Iki šiol keliuose su asfalto ar betono danga 70 km/val. greičiu galėję važiuoti „klevai“, nuo lapkričio 1 d., greitį tokiuose keliuose galės padidinti dar 10 km/val. Pagal naujai įsigaliosiančias taisykles, 70 km/val. greičio apribojimas pradedantiesiems, kaip ir visiems vairuotojams, išliks tik žvyrkeliuose ar kelio ruožuose, kur yra tokį greitį ribojantys ženklai.

Naujosios taisyklės taip pat nustato, kad pradedantieji vairuotojai magistralėse galės važiuoti 100 km/val., o greitkeliuose – 90 km/val. greičiu.

4. Patikslintos KET nuostatos dėl transporto priemonių vilkimo

Nuo lapkričio 1 d. vilkimu nelaikomas transporto priemonės vežimas, kai jos priekinė arba galinė dalis yra užkeliama ant specialaus atraminio įtaiso.

Kaip 15min sakė Vidmantas Pumputis, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas, siūlydami tokius pakeitimus, specialistai nagrinėjo kitų šalių praktiką: kokie nustatyti reikalavimai ir kaip realiomis sąlygomis elgiamasi su kelyje sugedusiais automobiliais, kurie negali važiuoti sava eiga.

Daugelyje šalių numatyta, kad tokių automobilių avarinis tempimas yra
draudžiamas (beveik visose Vakarų Europos šalyse yra draudžiama sugedusį automobilį tempti ar vilkti užmiesčio keliuose). Tačiau galima jį nugabenti į dirbtuves ar aikštelę uždėjus transporto priemonės priekinę arba galinę ašį ant specialaus įtaiso. Toks gabenimo būdas laikomas saugiu ir nelaikomas vilkimu.

Dėl šios priežasties nenumatyta papildomų greičio apribojimų velkančiai transporto priemonei, kai gabenamo automobilio ašis saugiai pritvirtinta.

Taigi greičio apribojimai nuo šiol galios tik velkant transporto priemonę įprastu būdu – be spec. įtaiso.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder