"Ferrari": amžinas aukcionų karalius

"Ferrari": amžinas aukcionų karalius

Vargu ar artimiausiu ar net tolimiausiu metu pasaulyje atsiras markė, galinti varžyti su "Ferrari" modeliais antikvarinių automobilių aukcionuose kaip lygus su lygiu.

Tą dar kartą įrodė lenktyninis 1957-ųjų laidos "Ferrari 335 Sport Scaglietti" modelis - Paryžiuje vykusiame "Artcurial Motorcars" aukcione jis parduotas už 35 mln. 711 tūkst. 359 dolerius (tiksliau, 32 mln. 75 tūkst. 200 eurų).

Nusipirko Mesis?

Kompanija "Proto Organisation" pranešė, kad automobilį po 10 minučių trukusio kainų kėlimo telefonu įsigijo "Barselona" futbolo klubo ir Argentinos rinktinės puolėjas Lajonelis Mesis (Lionel Messi), aukcione nurungęs savo amžinąjį priešininką portugalą Krištijaną Ronaldą (Christiano Ronaldo) iš Madrido "Real".

Ar tai tiesa, kol kas neišku. Žinoma tiek, kad iki šiol "335 Sport Scaglietti" priklausė "Proto Organisation" savininkui italų multimilijonieriui Alesandrui Proto (Alessandro Proto). Su futbolu jį sieja tai, kad prieš kurį laiką verslininkas "Realo" klubo prezidentui Florentinui Peresui (Florentino Perez) už 60 mln. eurų pardavė prabangius apartamentus Niujorke.

Antras pasaulyje

Kad ir kas būtų naujasis savininkas, šis feraris oficialiai tapo antra pagal brangumą mašina pasaulyje. Pirmą vietą "antikvariniame" reitinge užima kitas italų markės modelis - 1962-ųjų laidos "Ferrari 250 GTO Berlinetta", už kurį viename aukcione 2014 metais nepagailėta 38 mln. 115 tūkst. dolerių.

Iki šio laiko antra vieta galėjo girtis 1954 m. laidos bolidas "Mercedes-Benz W196", taip pat užpernai po paskutinio plaktuko dūžio "Bonhams" aukcione parduotas už 30 mln. 77 tūkst. dolerių.

Legendiniai pilotai

Bet grįžkime prie "Ferrari 335 Sport Scaglietti". Šis raudonas šedevras nuo 1970 metų ilgą laiką priklausė garsiajam "Ferrari" modelių kolekcininkui prancūzui Pjerui Bardinjonui (Pierre Bardinon), turėjusiam dar apie 50 sportinių italų markės automobilių.

Pirmą kartą į trasą "335 Sport Scaglietti" išvažiavo 1957-aisiais - per 12 valandų lenktynes Sebringo trasoje jį valdė britų lenktynininkas Piteris Kolinsas (Peter Collins, 1931-1958) ir prancūzas Morisas Trintinjanas (Maurice Bienvenu Jean Paul Trintignant, 1917-2005).

Būtent šis automobilis laimėjo 1958-ųjų Kubos "Grand Prix". Tų "formulės" lenktynių metu jį pilotavo geriausias tų laikų pasaulio lenktynininkas - britų legenda Stirlingas Mosas (Stirling Moss, g. 1929 m.).

O metais anksčiau šis feraris, valdomas vokiečių piloto Volfgango fon Tripso (Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips, 1928-1961), užėmė antrą vietą "Mille Miglia" lenktynėse. Maža to - 24 valandų Le Mano lenktynių metu būtent "335 Sport Scaglietti", pilotuojamas brito Maiko Houtorno (Mike Hawthorn, 1929-1959), pirmą kartą pasaulyje pasiekė vidutinį greitį, viršijusį 200 km/h.

Tik 4 egzemplioriai

1960 m. bolido savininku tapo vienas amerikiečių architektas iš Pensilvanijos. Jis ir pardavė mašiną P. Bardinjonui.

"Ferrari 335 Sport Scaglietti", turėjęs 4 litrų 390 AG V12 motorą, gamintas nuo 1957 iki 1958 metų. Iš viso dienos šviesą išvydo... tik 4 tokie modeliai. Tai, be minėtų sportinių pasiekimų, viena iš priežasčių, galinčių paaiškinti, kodėl už automobilį aukcione nepagailėta tokios sumos pinigų.

Beje, jo pradinė kaina buvo 22,3 mln. dolerių. Pranešama, kad mašina - visiškai restauruota ir yra idealios būklės. Kas jos pirkėjas, neskelbiama. Gali būti, kad tai - net ne kolekcininkas, o paprastas investuotojas, ateityje už šį ferarį besitikintis gauti 50 mln. dolerių.

Vyrauja aukcionuose

Bus taip ar ne, kol kas pasakyti sunku. Šiaip ar taip, būtent "Ferrari" karaliauja aukcionuose - tarp 25 brangiausiai kada nors oficialiuose aukcionuose parduotų automobilių "Ferrari" turi net 19 modelių, pirmajame dešimtuke jų - 9, penkioliktuke - 13.

O sausio pabaigoje aukcione Skotsdeile (JAV) buvo parduodami aštuoni "Ferrari" modeliai, priklausantys kolekcininkui, nekilnojamojo turto agentui Toniui Šušaniui (Tony Shooshani) iš Los Andželo.

Pradinė bendra automobilių vertė siekė per 12 mln. dolerių. Tarp jų - ypač vertinamas "Ferrari 250 GT Lusso" modelis, taip pat "Ferrari F40", F50, "Ferrari Enzo", "Ferrari 512 BBi", "Ferrari 250 GT Cabriolet", "Ferrari 328 GTS" ir "Ferrari Dino 206 GT".

Parduoti pavyko ne visus - 2003-iųjų "Enzo" nupirktas už 2,8 mln. dolerių, 1995-ųjų F50 - už 2,4 mln. ir 1990-ųjų F40 už 1,5 mln. dolerių.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder