GM kankinasi, bet skaudulio nepjauna

GM kankinasi, bet skaudulio nepjauna

Volstryto bankininkai ragina koncerną "General Motors" (GM) atsikratyti "Opel" kompanijos, pastarąją pavadinę didžiausiu skauduliu automobilių pramonės milžino kūne.

Pastaruoju metu abu JAV automobilių gamybos gigantai - GM ir "Ford" - nesustabdomai patiria nuostolių Europos rinkoje. Banko "Morgan Stanley", kadaise investicijų srityje dirbusio su amerikiečių koncernu, specialistų skaičiavimu, jei GM ir toliau neparduos "Opel" kompanijos, iki 2021 metų praras apie 12,3 mlrd. dolerių.

Verta priminti, kad paskutinieji dvylika "Opel" priklausymo GM koncernui metų amerikiečiams jau kainavo 16 mlrd. dolerių. Vien per pastaruosius 3 metus GM nuostoliai Senajame žemyne sudarė net apie 3,5 mlrd. dolerių. Tuo tarpu parduodami vokiečių markę jie turėtų išleisti nuo 7 iki 13 mlrd. dolerių - įskaitant pensijų išmokas "Opel" darbuotojams. Bet kokiu atveju, tai būtų pigiau nei paprasčiausiai uždaryti visas "Opel" gamyklas Europoje.

"Morgan Stanley" ekspertai teigia manantys, jog vienintelė GM valdoma "globali" markė Europos rinkoje turėtų likti "Chevrolet", nes esą geriau valdyti 3 proc. rinkus ir būti pelningu, negu su 8 proc. rinkos tempti pagrindinį koncerną į "minusą". Analitikai kaip gerą pavyzdį nurodo "Daimler AG" koncerno sprendimą parduoti nuostolingą "Chrysler" markę 2007 metais.

Bankininkai tvirtina, kad "Opel" pardavimas turės ne tik teigiamos įtakos finansiniams GM rezultatams, bet ir 50 proc. pakels viso koncerno akcijų vertę biržose. Maža to - tai neva būsią naudinga ir pačiai 40 tūkstančių darbuotojų maitinančiai "Opel" markei.

Tačiau tokios tėvynainių prognozės Detroito vyrukų neišgąsdino - "motoriečiai" dar kartą pareiškė neparduosiantys "Opel" - esą galvojama apie ilgalaikę perspektyvą, o joje GM mato vokiečių kompaniją, kartu su Didžiosios Britanijos padaliniu "Vauxhall" išsikapsčiusią iš finansinės duobės ir netgi duodančią pelną. Maža to - planuojama pradėti opelius pardavinėti Australijoje ir Čilėje.

Tiesa, bandydamas mažinti nuostolius GM veiksmų vis dėlto imasi - su "IG Metall" profsąjunga ir Vokietijos darbo taryba deramasi dėl "Opel" gamyklos Bochume uždarymo 2016 metais. Be to, preliminariai jau susitarta, jog maždaug 9 tūkst. darbuotojų gamyklose Riuselheime ir Kaizerslauterne bus penktadaliu sumažintas darbo valandų skaičius. Tai amerikiečiams turėtų padėti sutaupyti apie 50 mln. dolerių.

Be to, GM ruošiasi net 30 proc., arba 1 tūkst. darbo vietų sumažinti "Opel" administracijos darbuotojų skaičių

Pernai koncernas GM Europoje patyrė 747 mln. JAV dolerių nuostolį. Pirmąją šių metų pusę, kuomet GM produkcijos pardavimas čia krito 8,8 proc., praradimas siekė jau 617 mln. dolerių, vien antrąjį ketvirtį užfiksuotas 361 mln. dolerių "minusas". Bankas "Barclay" prognozuoja, kad trečiąjį ketvirtį jis sieks 464 mln., o ketvirtąjį - 442 mln. dolerių.

2009-aisiais GM ketino parduoti "Opel" kompaniją kartu su "Vauxhall". Buvo rastas net pirkėjas - Kanados bei Austrijos atsarginių dalių gamintojo "Magna" ir Rusijos banko "Sberbank" konsorciumas, tačiau netikėtai amerikiečiai persigalvojo ir "Opel" kompaniją pasiliko sau nusprendę ją reorganizuoti. Viena iš priežasčių - baimė kartu su viskuo pirkėjams rusams perduoti naujausias technologijas.

Tarp kitų kompanijų, kurios tada domėjosi "Opel" pirkimu, buvo kinų "Beijing", italų "Fiat" ir belgų RHJ.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder