Greičio slopinimo kalneliai ir padeda, ir trukdo

Greičio slopinimo kalneliai ir padeda, ir trukdo

Palikti ar pašalinti? O gal įrengti naujus? Tokius klausimus apie greičio slopinimo kalnelius miesto gatvėse paskutiniajame šiais metais posėdyje sprendė Klaipėdos savivaldybės Saugaus eismo komisija (SEK).

"Galvojau, žemės drebėjimas", - tokius įspūdžius apie pernai įrengtus greičio slopinimo kalnelius Birutės gatvėje, ties 18-uoju namu, komisijos nariams papasakojo jo gyventoja, grįžusi namo iš atostogų ir nustebinta naujovių gatvėje.

Pasak moters, pernai įrengti kalneliai tapo tikru jos ir kaimynų košmaru - esą mašinoms važiuojant per juos dreba baldai, sienose ir lubose atsivėrė plyšiai, byra tinkas. O jei automobilis stabteli ir paskui ima važiuoti vėl, jaučiamas išmetamųjų dujų kvapas.

Greičio slopinimo įranga čia sumontuota maždaug 10 metrų atstumu nuo kotedžo tipo namo.

Paaiškėjo, jog kalneliai čia atsirado pernai rugpjūtį tai pačiai SEK pritarus vienos iš šioje gatvėje įsikūrusių medicinos klinikų prašymui pasirūpinti eismo saugumu. Gyventojos teigimu, dabar klinikos atstovai esą taip pat prašo panaikinti kalnelius.

Komisijos nariai nutarė patenkinti moters prašymą, tačiau kitą - apskritai užtverti eismą šioje Birutės gatvės dalyje - ignoravo pareiškę, kad apie tai negali būti kalbos.

O štai kito namo - Joniškės gatvės 14-ojo - gyventojai, nepaisant taip pat mažo atstumo nuo važiuojamosios dalies iki namo, kalnelius prašo sumontuoti prieš pat jų langus.

"Mūsų name gyvena daug jaunų šeimų, su mažais vaikais. Su vaikais čia jau buvo eismo nelaimių, be to, šioje vietoje visi per gatvę eina į priešais esančią autobusų stotelę, nes artimiausia perėja - už kelių šimtų metrų. Todėl norėtume, kad kas nors sutramdytų vairuotojus, čia važinėjančius dideliais greičiais", - sakė viena namo gyventoja.

Šioje gatvės atkarpoje greitis ribojamas iki 40 km/h, tačiau, žmonių teigimu, vairuotojai ženklų nesilaiko ir, važiuodami rekonstruotos gatvės atkarpos link, paspaudžia daug greičiau.

Vis dėlto prašymui čia įrengti greičio slopinimo įrangą SEK patenkinti neskubėjo - nutarta dar paanalizuoti situaciją ir tik tada pranešti gyventojams apie sprendimą.

Pripažįstama, kad užtikrinant pėsčiųjų saugumą kalneliai yra viena efektyviausių priemonių, tačiau simpatijos jai priklauso nuo pačios įrangos pobūdžio. Pavyzdžiui, kvadratiniai trapecijos formos kalneliai pristabdo lengvuosius automobilius, o štai autobusai ir sunkiasvoris transportas juos įveikia nesustodamas, o taip keliamas triukšmas.

Būtent todėl jau patys policijos pareigūnai, tiksliau, Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas, dar vienoje vietoje - Debreceno gatvėje, ties iki parduotuve "Iki" esančia perėja - siūlo įrengti ištisinius asfaltinius kalnelius. Čia pėsčiųjų srautai labai dideli, o pereiti gatvę sunku, nes mašinų - taip pat labai daug.

Vis dėlto toks siūlymas papiktino VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" vadovą Gintarą Neniškį - jo teigimu, žemagrindžiai autobusai pastaruosius kalnelius įveikia labai sunkiai, autobusuose esą griuvinėja keleiviai, todėl čia reikėtų montuoti kitokio pobūdžio greičio slopinimo įrangą.

Dviejų Gintarų ginčą apramino SEK nariai pasiūlę visoms suinteresuotoms pusėms susitarti ir prieiti prie bendros išvados.

Tad mažiausiai dviejų greičio slopinimo kalnelių - Joniškės ir Debreceno gatvėse - nebus. Bent kol kas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder