Pasak T. Semfalio, sprendimą pristabdyti paslaugą bendrovė priėmė po to, kai padažnėjo taksistų užpuolimo atvejų.
"Kita priežastis yra ta, kad norime užmegzti taikų dialogą su šalies valdžia ir parodyti jiems, kad prisiimame atsakomybę už teikiamą paslaugą", - pareiškė jis.
"UberPop" paslauga buvo pristabdyta visoje Prancūzijos teritorijoje prieš savaitę, nors dar sausio 1-ąją teismas buvo nurodęs, jog jos teikimas šalyje prieštarauja įstatymams.
San Franciske įsikūrusi bendrovė "Uber" sukūrė programėlę, kuri leidžia išsikviesti laisvai samdomą neprofesionalų vairuotoją, turintį automobilį. Taksometro tokiuose automobiliuose nėra, o kelionės kainą apskaičiuoja "Uber" programėlė pagal palydovinės navigacijos duomenis.
Pasak T. Semfalio, 87 proc. vairuotojų, bendradarbiaujančių su "Uber", šis darbas nėra pagrindinis. Teikdami šią paslaugą, jie uždirba apie 8,2 tūkst. eurų per metus.
"Noriu jiems padėkoti už tą ramybę, kurią jie išsaugojo šiuo nelengvu laiku", - pareiškė "Uber" Prancūzijos padalinio vadovas. Jis pridūrė, kad paslauga suteikė jiems galimybę pagerinti savo finansinę padėtį, ir pastebėjo, kad būtent to šaliai labai trūksta.
T. Semfalį ir "Uber" vadovą Europoje Pjerą Dimitrį Gorą Kotį (Pierre-Dimitri Gore-Coty) Paryžiuje birželio pabaigoje sulaikė Kovos su nusikaltimais, susijusiais su informacinėmis technologijomis, skyriaus darbuotojai, kurie atlieka tyrimą dėl veikiančios "UberPop" programėlės. Abiem buvo pateikti kaltinimai dėl nelegalaus klientų vežiojimo verslo. Teismo posėdis numatytas rugsėjo 30 dieną.
Priminsime, kad birželio 24 d. Paryžiuje ir keliuose kituose miestuose vyko protesto akcijos, kurios peraugo į masinius neramumus. "Oficialiųjų", licencijuotų taksi vairuotojai užblokavo kelią prie geležinkelio stočių ir oro uostų, degino padangas ir vartė automobilius, taip reikšdami savo pasipiktinimą nesąžininga konkurencija. Nebuvo išvengta atvirų susirėmimų ir netgi automobilių padegimo atvejų.
Nepatenkinti tuo, kad "Uber" suteikia galimybę vežti keleivius taikant žemas kainas ir neturint licencijų, taksistai reikalavo iš valdžios, kad ši aktyviau kovotų su nelegaliais vežėjais ir užsienio bendrovėmis.
Taksistai skundžiasi, kad iš jų atimama duona, nors norint verstis šiuo verslu iš jų, skirtingai nei iš "UberPop' paslaugos teikėjų, reikalaujama ir baigti specialų mokymą, ir gauti verslui reikalingus leidimus, ir mokėti mokesčius.
"Uber" paslauga nelegalia pripažinta yra ir kitose Europos valstybėse - Vokietijoje, Ispanijoje, Italijoje, Belgijoje, Nyderlanduose, taip pat Indijoje, Filipinuose, Pietų Korėjoje. Nepaisant to, amerikiečiai tokių sprendimų nepripažįsta ir bylinėjasi, o kol vyksta teismai, paslaugos plėtimasis tęsiasi.
Šiaip ar taip, ekspertai pažymi, kad tai reiškia tradicinės taksi sistemos žlugimą.
"Autosalono" ir Eltos informacija
INFORMACIJA
"Uber" kompanija įkurta 2009 m. kovą San Franciske (JAV), įkūrėjai - Treivisas Kalanikas (Travis Kalanick) ir Geretas Kempas (Garrett Camp). Jos sukurta išmaniesiems telefonams skirta programėlė leidžia vartotojams užsisakyti taksi paslaugą. Mokestis už važiavimą nuskaičiuojamas automatiškai iš kreditinės kliento kortelės sąskaitos.
Iš pradžių "Uber" paslauga veikė Jungtinėse Valstijose, o nuo 2012-ųjų pradėta tarptautinė plėtra. Nuo 2014 m. vasaros JAV (San Franciske ir Niujorke) pasiūlyta paslauga "UberPool" (vairuotojas, važiuodamas kuria nors kryptimi, paveža ten pat patekti norintį žmogų), o šiemet birželį Stambule (Turkija) paleista "UberBOAT" programa (vandens taksi paslaugos).
Šiuo metu "Uber" paslauga veikia 58 valstybėse, 300 miestuose. Lietuvoje ji neteikiama, kaip ir Latvijoje, o štai Estijoje ja gali naudotis Talino gyventojai ar svečiai.
AFP nuotr.
Rašyti komentarą