Ką siūlo aukcionai (II)

Ką siūlo aukcionai (II)

Tradiciškai yra kelios sąlygos, kurias atitikus galima tikėtis sėkmės parduodant seną automobilį aukcione. Viena - jis turi būti "Ferrari". Arba jo turi būti pagaminti vos keli egzemplioriai. Arba tai turi būti labai senas modelis. Arba jis anksčiau priklausė kuriai nors įžymybei, kuri įžymybė yra planetos mastu - jokiu būdu ne Radžis ar Tikroji Išdykėlė.

Pabaiga. Pradžia - rugpjūčio 19 d.

Vienetinis egzempliorius

Labai įdomaus dizaino yra aukciono "Gooding & Company" siūlomas unikalus "feraris". Žinia, ši markė niekada nekūrė automobiliu tokiu kėbulu, tačiau šį savaitgalį Kalifornijoje (JAV) įvyksiančiame aukcione bus parduodamas "Ferrari 365 GTB/4 Daytona Shooting Brake".

Klasikinių "Ferrari 365 GTB/4 Daytona" buvo pagaminta nedaug - 1 284 vienetai. Vieną tokį (1972-ųjų) laidos įsigijęs amerikietis nekilnojamojo turto projektų vystytojas Bobas Džitlmenas (Bob Gittleman) panoro padidinti talpą. Jam padėjo "Ferrari" pardavimo salono savininkas ir dizaineris Luidžis Činetis jaunesnysis (Luigi Chinetti Jr.) - pastarojo bei britų kėbulų firmos "Panther Westwinds" pastangomis sportinis modelis tapo universalu.

Viskas buvo perdaryta, iš esmės nepaliestas liko priekinio stiklo rėmas ir priekiniai statramsčiais. Gale atsirado didelė bagažinė, į kurią patenkama atidarius šonines stiklines sekcijas ("žuvėdros sparnus").

Toks originalumas kainuoja brangiai - už išskirtinį sportinį universalą aukcione bus prašoma nuo 750 tūkst. iki 1 mln. dolerių.

Įdomaus likimo kabrioletas

O jei norite ko nors senesnio, rugsėjo 3-iąją apsilankykite Šatiji (Prancūzija), kur aukcionų namai "Bonhams" bandys parduoti reto likimo 1935 m. gamybos "Mercedes-Benz 500K Special Roadster" modelį.

Automobilis priklausė vokiečių pramonininkui Hansui Primui (Hans Prym). Baigiantis II pasauliniam karui jis paslėpė mašiną savo dvare netoli Belgijos sienos, ir tada jos pėdsakai dingo. Pats H. Prymas buvo suimtas ir įkalintas.

2011-aisiais mersedesas pagaliau "išplaukė"... Amerikoje. Ten jį už 3,7 mln. dolerių įsigijo olandų kolekcininkas Fransas van Harenas (Frans van Haren). Tačiau mašina buvo konfiskuota Esene, kai ją į čia vykusią parodą atvežė naujasis savininkas.

Teises į mašiną pareiškė H. Prymo anūkas. Vokietijos teismas pripažino, kad automobilį iš Vokietijos 1945 m. išsivežė JAV kariai sąjungininkai, aišku, neteisėtai, ir rodsteris grąžintas Prymo palikuonims.

Už "Mercedes-Benz 500K Special Roadster" tikimasi gauti nuo 5 iki 7 mln. eurų. 500K serijos mersedesai su 5 l 160 AG motoru buvo gaminami 1934-1936 m., iš viso išleisti 28 egzemplioriai rodsterio kėbulu.

Džono Lenono "princesė"

Yra ir garsesnių nei Prymas vardų, kuriuos turėję žmonės buvo (arba yra) dabar parduodamų senų automobilių savininkai. Vienas jų - "The Beatles" siela Džonas Lenonas (John Lennon, 1940-1980). Būtent jo turėtą limuziną "Austin Princess" rugsėjo 7-ąją pasiūlys "Sotheby's" aukcionas.

1956 m. Didžiojoje Britanijoje pagamintą automobilį muzikantas įsigijo 1971 m. mašiną, kurios viduje Dž. Lenono pageidavimu buvo sumontuoti penki lėktuvo krėslai, galima pamatyti ir bendrame bitlo bei jo žmonos Joko Ono (Yoko Ono) filme "Imagine", pasirodžiusiame 1972-aisiais.

"Austin Princess" bus parduodamas su originaliais registracijos dokumentais, kuriuose - Dž. Lenono parašas. Pradinė limuzino kaina - 250 tūkst. svarų.

Džekės ratai

Jau minėtieji JAV aukcionų namai "Mecum" ieško pirkėjo nužudytojo šalies prezidento Džono Kenedžio (John F. Kennedy, 1917-1963) našlės Žaklinos (Jacqueline Kennedy Onassis, 1929-1994) naudotam 1961-ųjų laidos kabrioletui "Lincoln Continental".

Šią mašiną "Ford" pagamino specialiai prezidento automobilių parkui Kenedžio darbo laikais. Kabrioletas turi V8 7 litrų 300 AG motorą, suderintą su 3 laipsnių "automatu", taip pat vairo stiprintuvą, kruizo kontrolės sistemą ir elektra valdomus langus.

Po to, kai "linkolną" Vyriausybė nurašė, jį įsigijo automobilių pardavėjas Stiuartas Fordas (Steuart Ford) ir Merilendo valstijos. Prieš kelerius metus kabrioletas restauruotas, o ir dabar už jį tikimasi gauti nuo 100 iki 125 tūkst. dolerių.

Mersedesai ir Šumis

Prieš kurį laiką naudotais automobiliais prekiaujanti vokiečių firma CTS pasiūlė pirkti 1998 m. gamybos "Mercedes-Benz E 55 AMG". Automobilis lyg ir nebūtų labai ypatingas, jei ne jo buvęs savininkas - septyniskart "Formulės-1" čempionas Michaelis Šumacheris (Michael Schumacher).

Šiuo metu ilgalaikės komos pasekmių kamuojamo sportininko mersedesas įvertintas 119 950 eurų. CTS teigimu, yra visi dokumentai, įrodantys M. Šumacherio ryšį su automobiliu. Beje, priekinis panelis papuoštas "Ferrari" - komandos, kuriai atstovavo Šumis, emblema.

Universalo rida - 198 tūkst. kilometrų. Teigiama, esą automobilis visiškai tinkamas eksploatuoti. Įdomu tai, kad tarp bazinės įrangos - navigacijos sistema ir multimedijos įranga su valdymo balsu funkcija.

Kiek anksčiau, kovą, aukcione "Classic Driver" svetainėje buvo siūloma įsigyti ir 1986-ųjų rodsterį "Mercedes-Benz SL", neva taip pat priklausiusį M. Šumacheriui ir net esą jo prašymu patobulintą firmos AMG. Automobilis įvertintas 300 tūkst. eurų.

Pranešta, esą mašiną restauravo buvęs AMG inžinierius Pano Avramidis (Pano Avramidis).

Princams nebereikia mašinų?

O štai Jungtinėte Karalystėje parduodamas "Range Rover Voque SE" visureigis, kurio didelę dalį vertės irgiū sudaro buvusio naudotojo asmenybė. Tai - princas Viljamas (William) ir jo žmona Keitė Midlton (Kate Middleton).

Pranešama, kad mašina buvo pirmą kartą panaudota pervežti ką tik gimusį karališkosios poros sūnų princą Džordžą (George) į namus.

Už brangiausios komplektacijos visureigį su dyzeliniu 4,4 l 334 AG varikliu ir automatine pavarų dėže tikimasi gauti 150 tūkst. svarų. Šie pinigai atiteks labdarai - kompiuteriams, kurie bus skirti mokykloms, ligoninėms ir vaikų namams besivystančiose šalyse, o taip pat karo veiksmų dalyvių psichologinei pagalbai.

Tai - ne vienintelis "karališkasis" automobilis, pasiūlytas aukcionuose. Balandį už 350 tūkst. svarų "H&H Classics" aukcione nežinomam pirkėjui iš JAV parduotas 1954 m. laidos kabrioletas "Aston Martin Lagonda 3.0 litre Drophead Coupe", priklausęs pačiam princui Filipui (Philip), karalienės Elžbietos II (Elizabeth II) sutuoktiniui.

Beje, įprastai analogiškas modelis kainuoja maždaug penkiskart mažiau. Bet argi gaila pinigų už automobilį, kuriuo važinėjo karalienė - salone net yra specialus veidrodėlis, skirtas karalienei pasitaisyti savo skrybėlaitę.

Princas Filipas šia mašina naudojosi 7 metus, joje net buvo sumontuotas telefonas. Beje, karališkoji "Lagonda" 1956 m. pabuvojo net Melburno olimpinėse žaidynėse - į Australiją ji buvo atgabenta dvarui priklausančia jachta "Britania".

Manoma, kad tai - vienintelis privačiose rankose esantis karalienės vyro automobilis. Princas Filipas jį pardavė 1977 metais.

Brangus treniruočių automobilis

Na, ir pabaigai - kiek kuklesnis vardas ir kuklesnis automobilis. Tai - sportinis "MG Metro 6R4", priklausantis sraigtasparnio avarijoje žuvusiam legendiniam škotų lenktynininkui Kolinui Makrėjui (Colin Steele McRae, 1968-2007).

Ši mašina parduodama interneto aukcione "eBay". Skelbiama, kad ja 1995-ųjų pasaulio ralio čempionas naudojosi kaip treniruočių automobiliu per 1998 metų WRC etapus. O vieną kartą ji remonto metu net buvo užsidegusi.

Pradinė "MG Metro 6R4" kaina - 350 tūkst. svarų.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder