Kalneliai - vairuotojų psichofiziologijai keisti

Kalneliai - vairuotojų psichofiziologijai keisti

Kas 300 metrų - greičio slopinimo kalnelis. Tokia naujovė "pradžiugino" ką tik baigtu rekonstruoti Klaipėdos pašonėje esančiu keliu Slengiai-Baukštininkai pradėjusius važinėti vairuotojus.

Remiantis praėjusių metų balandį pasirašyta sutartimi, turėjo būti rekonstruotas visas 4,89 km ilgio kelias Nr. 2216 Slengiai-Baukštininkai. Šie darbai, įvertinti daugiau nei 8 mln. 400 tūkst. Lt, ir buvo atlikti. Šiuo metu kelią rangovas - VĮ "Klaipėdos regiono keliai" - jau pridavė užsakovui - Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). O pastaroji netrukus - maždaug po poros savaičių - kelią priduos valstybinei komisijai.

Tačiau ne terminai ar sumos, o net aštuoni greičio slopinimo kalneliai šiame kelyje papiktino kai kuriuos vairuotojus.

"Kone kasdien tenka važinėti į Jokūbavą, pro Slengius man patogiausia. Bet kai vien palyginti trumpoje - 1 800 metrų - atkarpoje pamačiau net 6 tokius kalnelius, buvau lengvai šokiruotas", - "Autosalonui" sakė klaipėdietis Gediminas.

Pavyzdys iš Vakarų

"Užsakovo - Lietuvos automobilių kelių direkcijos - komisija dar prieš pradedant darbus atliko specialų saugaus eismo tyrimą. Kelias kerta gyvenvietę, žmonių sklypai yra labai netoli važiuojamosios dalies, todėl padaryta išvada, kad vien tik maksimalų greitį iki 50 km/h ribojantis ženklas norimo efekto neduos. Tad ir nuspręsta įrengti kalnelius", - "Autosalonui" paaiškino VĮ "Klaipėdos regiono keliai" direktorius Petras Kaučikas.

Jis teigia suprantantis, kad vairuotojams kyla pasipiktinimas, tačiau, teigia kelininkas, už kalnelius jie galėtų "padėkoti" leistiną greitį viršijantiems kolegoms.

"Kodėl nebūtų užtekę vien tik greitį ribojančio ženklo? Tokie jau tie mūsų vairuotojai - nekreipia dėmesio į ženklus. Bet ignoruoti kalnelių jie negalės", - sakė P. Kaučikas.

Egidijus Skrodenis, LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas, sprendimą minėtame kelyje įrengti tiek daug kalnelių motyvuoja vairuotojų psichofiziologijos ypatybėmis.

"Imame pavyzdžius iš pasiteisinusios ne vieno dešimtmečio Vakarų Europos valstybių praktikos. Tie gyvenime pasitvirtinę sprendimai remiasi žmonių psichofiziologija.

Sakykime, važiuoja žmogus 90 km/h greičiu užmiestyje ir įvažiuoja į gyvenvietę. Stovi baltas gyvenvietės pavadinimą rodantis ženklas, reiškiantis, kad maksimalus leistinas greitis - 50 km/h. Tačiau kelio sąlygos lieka nepakitusios - jis toks pat platus, geras. Todėl žmogus mąsto: "O kodėl turėčiau sulėtinti?" Todėl ir spaudžia per gyvenvietę 70-80 km/h greičiu. Ne visi kreipia dėmesį į ženklus, reikia ir kitokių priemonių", - teigė direkcijos atstovas.

Ir prieš vilkikus

Kodėl tų kalnelių - net šeši dviejų kilometrų atkarpoje?

"Jei bus vienas kalnelis, vairuotojas sumažins greitį, po to vėl lėks. O dabar jų yra daugiau, kad vairuodamas žmogus išlaikytų nuoseklų 50 km/h greitį. 300-400 metrų riba tarp kalnelių yra optimali, taip daug neįsibėgėjama.

PRIEMONĖS. Kelyje Klaipėda-Kretinga, ties "Pakrantės" sodais ir Kalotės kvartalu, atsiras greitį sumažinti priversiančios dvi iškilios pėsčiųjų perėjos.


Be to, kalnelių parametrai pritaikyti būtent 50 km/h greičiui, todėl tokiu greičiu lengvieji automobiliai gali per juos ir važiuoti, pristabdyti nėra būtina - nei mašina sulūš, nei triukšmas gyventojams padidės", - tikino E. Skrodenis.

Pasak jo, kelias Slengiai-Baukštininkai nėra tranzitinis, tai kelias, kuriuo žmonės grįžta į namus. Pastarieji stovi šalia kelio, todėl priversti vairuotojus sulėtinti automobilius yra būtina.

"Dar vienas momentas - sunkiasvoris transportas. Pastebėjome, jog rekonstravus vieną ar kitą krašto bei rajono kelią, jais padidėja sunkvežimių bei vilkikų važiavimo intensyvumas. Klaipėdos rajone tokia tendencija ypač matoma, nes sunkiasvorio transporto vairuotojai, važiuodami į uostą ar iš jo, bando išvengti naujųjų automagistralėje įrengtų svarstyklių. O sumontavus greičio slopinimo kalnelius vilkikams važinėti šalutiniais keliais bus labai nepatogu. Gerai ir gyventojams - ramesnis eismas, mažiau taršos ir triukšmo", - mano LAKD Eismo saugumo skyriaus vadovas.

Jo teigimu, ne paskutinę vietą užima ir lėšų klausimas - esą kalneliai, kaip viena iš eismo saugumą užtikrinančių priemonių, yra finansiškai labiau apsimokanti už kitus kelio elementus.

"Naujovė, žmonės prie to dar nepriprato, todėl ir kyla toks pasipiktinimas bei pasipriešinimas", - vairuotojų nepasitenkinimo motyvus komentavo E. Skrodenis.

Kalnelių bus daugiau

Panašus greičio slopinimo kalneliu įrengtas ir už beveik 6 mln. 400 tūkst. Lt rekonstruotoje kelio Nr. 2212 Klaipėda-Triušiai-Kretinga atkarpoje.

Tai - ne pabaiga. Pasak "Klaipėdos regiono kelių" vadovo P. Kaučiko, netrukus dvi greičio slopinimo vaidmenį atliksiančios iškilios pėsčiųjų perėjos atsiras kelio Klaipėda-Kretinga atkarpoje tarp Labrenciškės ir Kalotės.

"Kalotėje jau yra tokia perėja, ir čia vairuotojai iš tiesų pristabdo. Tačiau atkarpoje tarp miesto ligoninių miestelio ir Kalotės lakstoma ir automobiliais, ir motociklais, kartais net 200 km/h greičiu, nors yra greitį ribojantys ženklai. Jų laikytis ir priversime iškiliomis perėjomis.

Viena atsiras ties įvažiavimu į "Pakrantės" sodus, kita - ties vadinamuoju Kalotės gyvenamųjų namų kvartalu", - sakė P. Kaučikas.

 NEIŠVENGTA. Greičio slopinimo kalneliai įrengti ir neseniai rekonstruotoje kelio Klaipėda-Triušiai-Kretinga atkarpoje.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder