Kam rūpi Klaipėdos perėjos?

Kam rūpi Klaipėdos perėjos?

Pernai uostamiesčio gatvėse žuvus net 7 pėstiesiems, imta skambinti pavojaus varpais - esą pėsčiųjų perėjos mieste yra nesaugios. Tiesa, kol kas tais varpais skambina tik policija, ir iki savivaldybės kabinetų tas garsas sklinda labai sunkiai.

"Vakarų ekspresas" jau rašė, jog dar pernai, prieš gruodžio mėnesį, Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuras miesto savivaldybei nurodė, kokius trūkumus ir kokiose perėjose reikėtų ištaisyti - kur reikėtų geresnio apšvietimo, kur - geresnio ženklinimo, kur - saugumo salelių.

Tačiau, policininkų teigimu, šis raštas ir liko tik raštu, į jį valdininkai nesureagavo. Lyg tyčia, gruodžio 18-ąją tamsiu paros metu Baltijos prospekte, netoli žiedinės sankryžos su Taikos prospektu, žuvo per gatvę su motina ėjęs 13-metis. Vėliau ligoninėje nuo sužalojimų mirė ir jo 49 metų amžiaus mama.

Tiesa, kol kas šis įvykis tiriamas, tad galutinių išvadų, kur įvyko avarija - perėjoje ar už jos, nėra. Tačiau net ir nelaukdami išvadų policijos pareigūnai ėmėsi iniciatyvos šią perėją padaryti pastebimesnę.

PO ŽEME. Šilutės plente, ties buvusiu "Rasos" kombinatu, žadama naikinti nereguliuojamą perėją. Pėstiesiems čia jau seniai įrengta požeminė perėja.

 

"Savivaldybei, kaip kelio savininkei, pateikėme pasiūlymą čia įrengti padidinto atspindžio kelio ženklus su geltonais apvadais. Mūsų nuomone, turėtų atsirasti ir apie pėsčiųjų pėsčiųjų perėją įspėjantis horizontaliojo ženklinimo ženklas ant asfalto, taip pat reikėtų atitvarų.


Be to, siūlysime iš šios vietos pašalinti informacinius ženklus, blaškančius vairuotojus ir tikrai nepagerinančius matomumo. Pavyzdžiui, kam šioje vietoje reklamuoti viešbutį, kuris yra net ne šitoje gatvėje?" - "Autosalonui" sakė KPB komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.

Savivaldybės atstovai neskuba tikinti, kad policininkų pageidaujami pakeitimai bus įgyvendinti.

"Aišku, policijos siūlomos priemonės būtų efektyvios. Turime jų raštą, teiksime svarstyti savivaldybės Saugaus eismo komisijai. Ji ir spręs, ką daryti", - paaiškino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyr. specialistas Vytautas Paukštė.

Jis sako pritariantis ir kitam KPB pasiūlymui - naikinti pėsčiųjų perėją Šilutės plente, ties buvusiu "Rasos" kombinatu, kur yra įrengta požeminė perėja. Tokią idėją savivaldybės atstovams pasiūlęs G. Kučinskas prie gatvės siūlo įrengti atitvarus, kad pėstieji nebeitų į važiuojamąją kelio dalį.

"Kažkada ta požeminė perėja buvo įrengta būtent tam, kad būtų užtikrintas pėsčiųjų saugumas. Tačiau buvo palikta ir ant gatvės esanti perėja. Matyt, žmonės tingi leistis laiptais, po to vėl lipti viršun, todėl ir eina per gatvę. Nors tai nėra saugu - ypač turint omenyje, kaip vairuotojai "noriai" praleidžia pėsčiuosius", - sakė G. Kučinskas.

Pasak jo, patys savivaldybės atstovai, apžiūrėję požeminę perėją, buvo nustebę, kad jos būklė yra visai gera - gana švaru, veikia net apšvietimas, yra galimybė šia perėja naudotis neįgaliesiems.

"Šilutės plentas - B kategorijos kelias, ir nereguliuojamų perėjų čia turėtų būti kuo mažiau. Pėstieji tikrai turės pasirinkimą - yra požeminė perėja, yra ir šviesoforu reguliuojama perėja už poros šimtų metrų", - teigė pareigūnas.

G. Kučinskas sako, jog artimiausiu metu KPB planuoja surengti išsamią pėsčiųjų perėjų miesto gatvėse apžiūrą - taip bus siekiama išsiaiškinti, kokių dar priemonių būtų galima imtis užtikrinant pėsčiųjų saugumą.

Pareigūnai tikisi, kad savivaldybės atstovai irgi prisijungs. Pastarieji neskuba žadėti ir to.

"Dabar jokių specialių komisijų ar darbo grupių perėjoms tikrinti nėra. Jei Saugaus eismo komisija nuspręs, kad reikia tas perėjas apžiūrėti, apžiūrėsime", - teigė V. Paukštė.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder