Klaipėdoje kuriamą troleibusą išbandys Kaune

Klaipėdoje kuriamą troleibusą išbandys Kaune

Klaipėdos įmonė "Vėjo projektai" užsimojo iš UAB "Kauno autobusai" priklausančio 1982 metais pagaminto troleibuso "Škoda" sukurti naują viešojo transporto priemonę. 

Permatomas ir itin lengvas, varomas elektros baterijomis, tam tikrą atstumą galintis riedėti be laidų, - toks turėtų būti naujos kartos troleibusas. Kaip uostamiestyje sekasi įgyvendinti šį projektą, domėjosi Kauno miesto savivaldybei pavaldžios bendrovės "Kauno autobusai" generalinis direktorius Kęstutis Derliūnas bei įmonės padalinių vadovai. 

"Iš mūsų senojo troleibuso beliko tik rėmas ir lengva užuomina į senąsias transporto priemones. Naujosios technologijos senutę "Škodą" pavertė interaktyviu meno kūriniu, nes troleibuso išvaizdą bus galima programuoti ir pakeisti akimirksniu", - teigė K. Derliūnas, apžiūrėjęs kuriamą naują troleibusą. 

"Kauno autobusų" atstovai gerai įvertino tai, jog kuriant naujos kartos miesto troleibusą, buvo sustiprinta senojo "Škoda" rėmo konstrukcija, važiuoklė, atnaujinta vairuotojo vieta, įmontuota laboratorija, kuri važinėjant leis rinkti įvairius duomenis.

Troleibuso rėmas apgaubtas derva dengtu stiklo ir anglies pluoštu - toks medžiagų derinys lengvas, bet tvirtas. Grindys ir turėklai gaminami iš beržo medienos. Visa tai gerokai, net trečdaliu, sumažina troleibuso svorį. Vietoj 12,5 tonų jis sveria 7 tonas, tad išeikvos perpus mažiau elektros energijos nei dabartiniai troleibusai. Be to, troleibusui važiuoti nereikės laidų, - 20 kilometrų turėtų nuriedėti varomas baterijų. Nuvažiuoti vieną kilometrą reikės 0,8 kilovatvalandės elektros vietoj 1,6 kilovatvalandės. 

Anot K. Derliūno, daugelis vakarų Europos šalių jau atsisako senųjų troleibusų ir autobusų. Ta linkme einama ir Lietuvoje. Tikimasi, kad gerokai taupesnė ir savo išvaizda patraukli transporto priemonė kauniečiams bus pristatyta jau pavasariop. Naujasis troleibusas turėtų sulaukti pripažinimo ir pritraukti į viešąjį transportą daugiau keleivių. 

"Mes irgi siekiame orientuotis į naujas troleibusų ir autobusų technologijas ir ieškome alternatyvų. Prioritetas taikomas transporto priemonėms su baterijomis, tad klaipėdiečių kuriamas troleibusas ar kitos elektrinės transporto priemonės galėtų tapti alternatyva dabartinėms, kurių išmetamos dujos miestuose prisideda prie šiltnamio efekto sukėlimo", - sakė "Kauno autobusų" vadovas. 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder