Klaipėdos gatvių rekonstrukcija įsibėgės kitąmet

Klaipėdos gatvių rekonstrukcija įsibėgės kitąmet

Planų daug, bet darbų rezultatai - dar ne šiemet. Taip būtų galima apibūdinti svarbiausių dabartinių uostamiesčio transporto arterijų rekonstrukciją ir naujų tiesimą numatančią strategiją. Remiantis ja, 2017-iaisiais daugiausia dėmesio bus skiriama projektams rengti, o reali darbų pradžia planuojama kitais arba dar kitais metais.

Pabaiga. Pradžia - vasario 10 d. numeryje

Tęsinys - negreitai

Kuris svarbiausias projektas yra pietinėje Klaipėdos dalyje? Tai galėtų būti ir žiedinės Baltijos prospekto bei Šilutės plento sankryžos rekonstrukcija, ir pietinio aplinkkelio tiesimas, tačiau miesto Savivaldybė prioritetą yra skyrusi kitam objektui, taip pat turinčiam padidinti eismo pralaidumą - Statybininkų prospekto tęsinio tiesimui nuo Šilutės plento per Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) teritoriją iki kelio Nr. 141 Kaunas-Klaipėda.

Šio objekto techninį projektą planuojama turėti šių metų pavasario pabaigoje arba vasaros pradžioje, tada bus skelbiamas darbų konkursas. Jei jo rezultatai nebus apskųsti, darbai antrojoje atkarpoje - tarp Kretainio gatvės LEZ teritorijoje iki Šilutės plento ir Statybininkų prospekto sankryžos, įskaitant ir viaduko per geležinkelį statybą, prasidės dar iki Naujųjų.

Tiesa, darbų pabaigos greitai tikėtis neverta - ji planuojama pirmame arba antrame 2020 metų ketvirtyje. Būtent tada vairuotojai turėtų džiaugtis jiems išvažiavimą iš miesto (arba patekimą į jį) palengvinančiu keturių eismo juostų keliu su dviem šviesoforais, dviem žiedinėmis sankryžomis, 11 metrų aukščio viaduku ir dviračių takais pašonėje.

Datos nežinomos

Na, o kaip su miesto galvos skausmu vadinamu Baltijos žiedu ir pietiniu aplinkkeliu? Panašu, viskas vėl užsitęs. Savivaldybė dėl šių miestui labai svarbių, tačiau vietos biudžetui paprasčiausiai neįkandamų ir dėl to nepradedamų transporto projektų tikisi sulaukti valstybės institucijų dėmesio. O kiek reikės laukti to dėmesio, niekas nežino.

Aišku tik tiek, kad artimiausiu metu reikia iš naujo atlikti Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos srautų modeliavimą ir nustatyti maksimalų apkrovimą. Tada bus galutinai apsispręsta, kuria kryptimi statyti estakadą. Pastaruoju metu linkstama prie nuomonės, jog ji turėtų būti skirta tiems, kurie atvažiuoja nuo Jakų žiedo.

Projektinis pasiūlymas dėl šio objekto turėtų atsirasti tik 2018 arba 2019 metais, jį finansuotų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

O štai pietinės jungties tarp uosto ir IXB transporto koridoriaus įrengimo likimas - valstybinių institucijų rankose. Jau yra parengtas jo techninis projektas ir perduotas Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

"Klaipėda padarė viską, ką privalėjo", - konstatavo uostamiesčio Savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas. Tiesa, jo žiniomis, Klaipėdos rajone dar reikia atlikti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, bet tai irgi - jau nebe uostamiesčio kompetencija.

O kol nėra aplinkkelio, krovinių vežėjams tenka naudotis Jūrininkų prospektu. Jo būklė nuolat blogėja, tad uostas skyrė lėšų šios magistralinės arterijos kapitaliniam remontui. Techninį projektą planuojama turėti kitąmet, o darbus pradėti 2019 m.

Už uosto pinigus 2018 m. turėtų būti rekonstruotas ir viadukas per geležinkelį Taikos prospekto tęsinyje. Darbus čia ketinama pradėti taip pat šiais metais.

Dirbs ir Smiltynėje

Dar yra ir keletas smulkesnių objektų, įtrauktų į Savivaldybės darbų programą artimiausiems trejiems metams. Pavyzdžiui, dar šiemet turėtų būti nutiestas vadinamasis privažiuojamasis kelias, sujungsiantis Naikupės gatvę su Baltijos prospektu. Šį kelią, eisiantį pro "Lukoil" degalinės ir "Lidl" parduotuvės galą iki "Grandus" prekybos centro, tikimasi turėti jau rugsėjį.

Šiais metais ketinama turėti projektinį pasiūlymą dėl 500 metrų ilgio Švyturio gatvės atkarpos tarp Naujosios Uosto ir Malūnininkų gatvių rekonstrukcijos. Techninio projekto bus laukiama kitais metais, įgyvendinti jį tikimasi 2019-aisiais.

2018 m. numatoma pradėti Savanorių gatvės rekonstravimo darbus.

Beje, kelininkai laukiami ir kitoje marių pusėje - šiemet vasarą turėtų būti pradėta 1,5 km ilgio privažiuojamojo kelio nuo Naujosios perkėlos iki kelio Smiltynė-Nida rekonstrukcija. Kelias bus apšviestas, atsiras trys eismo juostos vietoje dabartinių dviejų, taip pat nedidelė žiedinė sankryža susikirtime su keliu Smiltynė-Nida, bus atnaujinta stovėjimo aikštelė Smiltynėje, netoli perkėlos.

Žadama, kad dabartinis nuo perkėlos iki kelio Smiltynė-Nida einantis dviračių ir pėsčiųjų takas išliks toje pačioje vietoje, tik dviratininkams skirtoji dalis bus keliais centimetrais žemiau, o jos danga numatomas raudonas asfaltas.

Remontai, remontai

Ne visas gatves reikia rekonstruoti. Kai kurioms užtenka naujos asfalto dangos. Planuojama, kad jau šiemet ji atsiras visoje Vingio gatvėje, Gedminų gatvėje, S. Šimkaus gatvėje, bus išasfaltuota pokario laikų būklę primenanti Paryžiaus Komunos gatvė, taip pat Danės gatvės atkarpa tarp Atgimimo aikštės ir Pilies tilto, Liepų gatvės ruožas tarp Herkaus Manto ir K. Donelaičio gatvių.

Senamiestyje bus remontuojama Tomo gatvės akmens grindinio danga, tačiau labiausiai džiaugtis pamatę kelininkų techniką turėtų daugiabučių gyventojai - šiais metais Klaipėdoje ketinama suremontuoti 117 duobių įvažose į kiemus ir kiemuose prie daugiabučių, 2018 m. - dar 120, 2019 m. - 85.

Be to, priminsime, kad per ateinančius dvejus metus maždaug 80-yje uostamiesčio daugiabučių kiemų bus įrengta apie 1 600 naujų vietų automobiliams stovėti. Kai kurių daugiabučių kiemuose asfaltuotojai galbūt pasirodys jau šiemet, tačiau daugumoje - 2018 metais.

Pėstiesiems, dviratininkams ir keleiviams...

Pėstieji irgi turi vilčių vaikščioti geresnės būklės šaligatviais. 2017-2019 m. planuojama sutvarkyti Žardininkų ir Vingio gyvenamųjų rajonų centrines aikštes, pėsčiųjų taką tarp Gedminų gatvės ir Taikos prospekto, skverus prie Puodžių ir Bokštų gatvių, aikštę prie Santuokų rūmų.

Taip pat bus tvarkoma Senojo turgaus aikštė ir prieigos, Danės upės krantinės (į rytus nuo Biržos tilto) ir skveras, aikštė prie buvusio "Vaidilos" kino teatro, pėsčiųjų takas palei Taikos prospektą nuo Sausio 15-osios iki Kauno gatvės, o Šilutės plente turėtų pradėti funkcionuoti viena arba dvi iki šiol nenaudotos požeminės perėjos.

Šiemet numatoma tęsti "dviračių takų rišlumą užtikrinančius" darbus. Numatoma pažymėti dviračių takus ir atkurti šaligatvių dangą Herkaus Manto gatvėje (šalia Vokiečių karių kapinių), Baltijos ir Taikos prospektuose, Danės, Pilies, Sausio 15-osios gatvėse, Šilutės plente.

Šiemet turėtų būti nutiesti du nauji pėsčiųjų bei dviračių takai - palei Liepojos gatvę nuo Dragūnų kvartalo iki Savanorių gatvės ir nuo Paryžiaus Komunos gatvės iki Danės pakrantės (per Komunarų gatvę bei Trinyčių parką).

Be to, miesto Savivaldybė yra numačiusi įrengti naują pėsčiųjų ir dviračių taką Minijos gatvėje - nuo Baltijos prospekto iki Pilies gatvės, taip pat Pilies ir Naujojoje Uosto gatvėse. Įrengus šį taką, žmonėms bus sudarytos sąlygos iš pietinės miesto dalies dviračiu pasiekti centrą. 2017 m. planuojama parengti techninį projektą, o 2018 m. pradėti įrengimo darbus.

O viešojo transporto keleivių patogumui bus įrengta 10 autobusų stotelių su įvažomis. Jos atsiras Pilies gatvėje (nauja Teatro stotelė), Liepojos plente (Luizės st.), Priestočio gatvėje (Geležinkelio stoties st.), Šiaurės prospekte (Miško ir Studentų st.), Naujojoje Uosto gatvėje (S. Daukanto st.), Tilžės gatvėje (Tilžės st.), Taikos prospekte (Baltijos st.) bei Minijos gatvėje (Vaistinės ir Bijūnų st.).

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder