Kodėl motociklininkams svarbu mokėti manevruoti ne tik greitai, bet ir lėtai?

Kodėl motociklininkams svarbu mokėti manevruoti ne tik greitai, bet ir lėtai?

Geri manevravimo įgūdžiai yra neatsiejami nuo saugios kelionės motociklu. Būtent dėl to „Regitroje“ praktikos egzaminų metu būsimi motociklininkai turi pademonstruoti, kaip jie geba atlikti lėtuosius ir greituosius manevrus. Nors gali pasirodyti, kad lėtieji manevrai yra paprastesni, tačiau pastangų reikalauja ne ką mažiau.

„Iš pažiūros lėtieji manevrai gali pasirodyti visai nesudėtingi, tačiau, kaip rodo praktika, prireikia nemažo susikaupimo ir gerų įgūdžių, norint juos atlikti teisingai. Pavyzdžiui, neužgesinti motociklo variklio, neprarasti pusiausvyros ir nepaliesti kojomis kelio dangos“ , – sako „Regitros“ specialistas ir aktyvus motociklininkas Arvydas Jankauskas.

Kaip tik šį šeštadienį vyksiančio didžiausio mototurizmo ralio Lietuvoje „Ryterna Modul Mototourism Rally“ dalyvius „Regitra“ pakvies prisiminti praktikos egzaminą ir įveikti dvi lėtąsias užduotis aikštelėje: važiavimą siaura juosta tiesiai vienodu greičiu bei važiavimą mažo spindulio posūkiu į kairę ar į dešinę.

Važiavimas pėsčiojo greičiu ir mažo spindulio posūkis

Kaip minėta, vienas iš lėtųjų manevrų, kuris atliekamas per egzaminą bei kurį reikės įveikti ir mototurizmo ralio dalyviams – tai važiavimas siaura juosta tiesiai vienodu greičiu šalia lėtai einančio egzaminuotojo. Jis praktikoje praverčia, kuomet motociklininkas važiuoja lėtai judančiame transporto priemonių sraute arba kai ieškoma laisvos vietos stovėjimo aikštelėje.

„Motociklu važiuojant greitai, kaip ir dviračiu, pastangų išlaikyti pusiausvyrą praktiškai nereikia, o štai važiuojant lėtai – atvirkščiai. Todėl čia itin svarbūs geri įgūdžiai, kurie leistų tinkamai reguliuoti greitį bei išlaikyti pusiausvyrą nepaliečiant kojomis kelio dangos. Įprastai įvairiose motociklų ar automobilių varžybose siekiama kelio atkarpą įveikti kuo greičiau, tačiau aš pasiūlyčiau pamėginti padaryti priešingai – pasivaržyti, kas kelio atkarpą įveiks lėčiau. Nustebsite, kiek reikia pastangų“ , – teigia A. Jankauskas.

Važiavimas mažo spindulio posūkiu į kairę ar į dešinę – dar vienas lėtasis manevras, kuris naudojamas išvažiuojant iš šalutinio kelio, kiemo ar stovėjimo vietos. Įvažiuoti į kelią reikia nepasukant per plačiai, t. y. neišvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą.

„Šio manevro esmė – pajudėti iš stovėjimo vietos ir iškart įsukti į posūkį, neužgesinant motociklo variklio ir  nepargriuvus. Labai svarbu nesustoti vidury juostos, kadangi tokiu atveju realiame eisme sudarytumėte kliūtį artėjančioms transporto priemonėms. Beje, vairuojantys motociklą tikriausiai pastebėjo, kad sukti į kairę ir į dešinę nėra identiškai lengva. Pavyzdžiui, man lengviau sukti į kairę pusę“, – pasakoja specialistas.

Kiti per egzaminą atliekami lėtieji manevrai

Prie lėtųjų manevrų priskiriamas ir motociklo valdymas išjungtu varikliu. Tai reikalinga išstumiant motociklą iš jo stovėjimo aikštelės arba pastatant jį į vietą, taip pat gedimo atvejais.

„Motociklai neturi atbulinės pavaros, tad pastačius transporto priemonę priekiu ir neturint galimybės išvažiuoti šia kryptimi, tenka motociklą išsistumti atbulomis išjungtu varikliu. Tokiu metu reikia prisiminti, jog motociklo svoris yra didesnis už motociklininko, todėl labai svarbu surasti motociklo pusiausvyros tašką ir sugebėti jį išlaikyti. Atliekant šį manevrą, transporto priemonė turėtų būti kuo mažiau pasvirusi, nuo tam tikro pasvirimo kampo, net stipruolis jo jau nebeišlaikys“, – pataria „Regitros“ atstovas Arvydas Jankauskas.

Visiems vairuotojams tikrai yra tekę ne vieną kartą kelyje apvažiuoti kažkokią kliūtį. Tad kaip būsimas motociklininkas yra pasiruošęs šiam iššūkiui, egzamino metu patikrinti leidžia vienas iš tam skirtų pratimų – važiavimas „aštuoniuke“. Beje, juo patikrinamas ir gebėjimas apsisukti siaurame plote.

„Važiuojant „aštuoniuke“ atliekamas greitas perėjimas pirmiausia sukant į vieną pusę, po to į kitą. Atliekant šį manevrą patarčiau žvilgsnį nukreipti teisinga linkme – ten, kur norite nuvažiuoti. Dažnai tarp motociklininkų juokaujame, kad motociklas važiuoja ten, kur nukreipiame žvilgsnį. Taip pat svarbu nesuspausti vairo, o pečių juostą atpalaiduoti“, – sako specialistas.

Na ir paskutinis lėtasis manevras – tai „gyvatėlė“.  Jei „aštuoniukė“ yra labiau susijusi su žvilgsnio fokusavimu, tai „gyvatėlė“ su teisingu sankabos ir galinio stabdžio valdymu ankštame plote.

Primename, kad būsimieji motociklininkai daugiau informacijos apie egzamino metu atliekamas užduotis ir „Regitros“ patarimus gali rasti ČIA.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder