Dyzelinu varomų automobilių remontu užsiimančių dirbtuvių "Dyzelservisas" meistras Vigintas Martinėnas sako, kad kuo automobilis naujesnis, tuo brangiau kainuoja pašalinti tokius gedimus. Degalų sistemos remontas gali kainuoti 200-500 litų, o jei mašinoje yra moderni vadinamoji purkštukų "Common rail" sistema - daug daugiau, nes nekokybiški degalai užteršia visą degalų padavimo sistemą. Specialistai perspėja, kad moderniems dyzeliniams varikliams didžiausią pavojų kelia būtent prastos kokybės degalai - užtenka įsipilti 10 litrų prasto dyzelino, kad sistemos purkštukai užspringtų, o remonto dirbtuvėse gauta sąskaita sukeltų baisų šoką. Negana to, šios žalos iš nelegalių pardavėjų išsireikalauti neįmanoma.
Specialistas rekomendavo žiemos sezonu naudoti tik tam pritaikytus degalus ir kelias dienas pavažinėjus žieminiu dyzelinu pasikeisti degalų filtrą - tada filtras turėtų būti surinkęs visus vasarinių degalų likučius.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius pasakojo, kad į vasarinį dyzeliną maišoma biopriedų, kurie orui vėstant stingsta, o Lietuvoje pardavinėjamas žiemai skirtas antros klasės dyzelinas yra be biopriedų, todėl jis gali būti naudojamas ir spaudžiant rimtiems šalčiams.
L.Vosyliaus teigimu, šaltu oru mėginant važiuoti vasariniu dyzelinu gali užsikimšti dyzelinio variklio purkštukai, degalų siurblys, filtras, užsiteršti degalų bakas. "Tai gali labai brangiai kainuoti. Taip sutaupytas litas virsta tūkstantinėmis išlaidomis", - tvirtino jis. Be to, ieškantieji pigesnių degalų turėtų prisiminti, kad jei automobilis sugestų, bandyti išsireikalauti žalos atlyginimą iš prastus degalus pardavusio asmens būtų beviltiška.
Kai kurie susiviliojusieji pigesniu dyzelinu net nesuvokia, kad jų perkami degalai yra kontrabandiniai. Prekeiviai mėgsta tvirtinti, kad iš kanistrų, statinių ir net savadarbių degalinių parduodamas dyzelinas - tai neva tik vilkikų vairuotojų pastangomis sutaupyti degalai. Žmonės tuo dažnai tiki. Tačiau tai taip pat nelegalu, net jei būtų tiesa - pagal įstatymus iš užsienio įvežtus degalus galima naudoti tik toje pačioje transporto priemonėje, kurioje jie pasiekė Lietuvą.
Muitinės departamento duomenimis, sausio-spalio mėnesiais per mūsų šalies sieną nelegaliai gabenta tik 1,2 tonos naftos produktų, tačiau šie duomenys neatspindi realaus kontrabandos masto. Muitinės departamento ryšių su visuomene skyriaus viršininkė Henrika Rukšėnienė neslėpė, kad dyzelino gabentojams taikomi dviprasmiški įstatymai - iš po skverno pardavinėjami degalai į Lietuvą paprastai įvežami teisėtai, o įstatymas pažeidžiamas vėliau, ėmus dyzeliną perpardavinėti.
Rašyti komentarą