Lietuvoje atsiras daugiau vietų, kur greitis bus apribotas iki 30 km/val.
Ribojimai planuojami prie mokyklų, darželių, pėsčiųjų masinių susibūrimų vietose, kur žmonės dažnai kerta gatvę ir nukenčia.
Greičio apribojamas iki 30 kilometrų siejamas su apskaičiuota didesne išgyvenimo tikimybe eismo dalyviui susidūrus su automobiliu. Specialistai yra paskaičiavę, kad automobiliui važiuojant 50 kilometrų per valandą greičiu tikimybė žūti pėsčiajam yra 70-80 proc. Sumažinus greitį iki 30 kilometrų per valandą, mirtinų sužeidimų tikimybė sumažėja iki maždaug 10 proc.
Kai kuriuose Europos miestuose šalia vietų, kur daug pėsčiųjų, eismas ribojamas eismo kalneliais, važiuojamosios dalies susiaurinimu.
Apie šias priemones ketvirtadienį pranešė Kelių direkcijos ir Susisiekimo ministerijos atstovai, kartu Europos Komisijos atstovaus dalyvaujantys konferencijoje Vilniuje apie eismo saugumą.
„Kartu su Europos Komisija inicijavome konferenciją dėl gerosios praktikos saugaus eismo srityje pasikeitimo. Bandėme pasižiūrėti, ką dar galime patobulinti Lietuvoje geresniam progresui pasiekti, nepaisant to, kad Lietuva yra viena iš trijų geriausių šalių pastarąjį dešimtmetį pagal progresą, nes sugebėjo 50 proc. sumažinti žuvusiųjų skaičių“, - žurnalistams sakė Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas.
Jo teigimu, konferencijoje dalyvaujantys Europos Komisijos ir Švedijos ekspertai atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje turėtų būti kur kas daugiau „lėto eismo gatvių“, vadinamų 30 kilometrų zonų.
Lietuvoje pėstieji ir dviratininkai sudaro 46 proc. visų žuvusiųjų keliuose - tai didžiausia proporcija visoje Europos Sąjungoje. Lietuva kurį laiką užėmė paskutinę vietą ES valstybių sąraše pagal santykinį žuvusiųjų skaičių, šiuo metu ji pakilo į ketvirtą vietą nuo sąrašos pabaigos, aplenkdama Latviją, Lenkiją ir Bulgariją.
„Mūsų tikslas pasiekti, kad žuvusiųjų keliuose skaičius būtų nulis. (..) Pėsčiųjų perėjos, infrastruktūros saugumo užtikrinimas negali būti reglamentuojamas iš Briuselio, tai turi užtikrinti kiekviena valstybė narė. Norėčiau aiškiai pareikšti, kad kai kurie iš šių klausimų yra rekomendacinio pobūdžio. Mes manome, kad tam tikrų grupių vairuotojams, ypač pradedantiesiems vairuotojams, turėtų būti taikomos tam tikros taisyklės, iš esmės Lietuva ta kryptimi eina. Kalbant apie baudos taškų skyrimą, mes rekomenduojame tokią sistemą ir siūlome nustatyti kuo mažesnę leistiną alkoholio ribą, taikyti elektronines baudas“, - sakė Europos Komisijos Transporto ir judrumo direktorato Saugaus eismo skyriaus vedėjas Szaboles Schmidtas (Šabošas Šmitas).
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.
Rašyti komentarą