"Mažiukai" nusileidžia didesniems

"Mažiukai" nusileidžia didesniems

Ne visi kompaktinės klasės automobiliai saugumu gali lygintis su didesniais modeliais. Tokia išvada darytina po paskutiniosios "Euro NCAP" naujų automobilių saugumo bandymo organizacijos surengtos sesijos, kurios metu sudaužyti 5 modeliai.

Abu bandymuose dalyvavę kompaktinės klasės automobiliai – "Mitsubishi Space Star/Mirage" ir "Opel/Vauxhall Adam" – gavo po 4 žvaigždutes, trys didesnieji – hibridinis "Lexus IS 300h", "Mazda6" bei "Toyota Corolla" – po 5.

Tiesa, negalima sakyti, kad "Mitsubishi" ir "Opel" produkcija savo saugumu lygiu kitiems nusileidžia labai ženkliai – jiems po žvaigždutę nepridėta už kai kuriuos nelabai svarbius trūkumus. Pavyzdžiui, "Adam" modelio sėdynė nepakankamai apsaugo vairuotojo kaklą smūgio iš galo atveju, jam išlieka rizika susižaloti ir krūtine šoninio smūgio atveju. O "Space Star" neturi perspėjimo apie neprisegtus diržus galinėje sėdynėje sistemos. Be to, šiame automobilyje priekinio smūgio atveju saugu nėra vairuotojo keliams.

Žinoma, lemia ir kaina – pigesniems automobiliams, tikliau, jų gamintojams, sunkiau prilygti tiems, kurie savo produkciją prifarširuoja įvairiomis pagalbinėmis sistemos, dažnai smarkiai pabranginančiomis mašinas. Pavyzdžiui, "Lexus IS 300h" "aktyvusis" variklio antvožas specialios įrangos pagalba kilstelėjamas aukščiau susidūrus su pėsčiuoju (ir taip šį geriau apsaugo), o "Mazda6" turi "i-ACTIVSENSE" daviklius, padedančius užkardyti susidūrimą arba sumažinti jo pasekmes.

Vis dėlto ir brangesniems automobiliams "Euro NCAP" ekspertai turėjo pastabų. Pagirtam už saugumą tiek priekinio, tiek šoninio smūgio atveju, "Lexus" kūriniui balai sumažinta už nepakankamą keleivių krūtinės ir kelių saugumą.

"Mazda" sedanas dalies balų neteko dėl vairuotojo durelių, kurio po šoninio smūgio liko atidarytos, bei netenkinančio vaikų, galinčių susižaloti galvą priekinio smūgio atveju, saugumo lygio. Supeiktas ir pėstiesiems ne itin saugus variklio antvožas.

Tarp bandytų modelių daugiausia balų (94) už vairuotojo ir suaugusių keleivių saugumą gavo "Toyota Corolla", aukšto lygio pasirodė esanti ir vaikų apsauga, o pastabų sulaukta tik dėl priekinės kapoto dalies, susidūrimo atveju galinčios rimtai sužaloti pėsčiąjį. Vaikai bei žemesnio ūgio pėstieji rimtai sužaloti gali būti ir "Opel Adam" variklio antvožo, o štai susidūrus su aukštaūgiu pėsčiuoju šis nukentėtų gerokai mažiau.

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2013 m. rugsėjis, proc.):

"Lexus IS 300h"

Suaugusiųjų saugumas - 91

Vaikų saugumas - 85

Pėsčiųjų saugumas - 80

Saugumo sistemos - 66

"Mazda6"

Suaugusiųjų saugumas - 92

Vaikų saugumas - 77

Pėsčiųjų saugumas - 66

Saugumo sistemos - 81

"Mitsubishi Space Star/Mirage"

Suaugusiųjų saugumas - 90

Vaikų saugumas - 72

Pėsčiųjų saugumas - 73

Saugumo sistemos - 55

"Opel/Vauxhall Adam"

Suaugusiųjų saugumas - 87

Vaikų saugumas - 72

Pėsčiųjų saugumas - 65

Saugumo sistemos – 81

"Toyota Corolla"

Suaugusiųjų saugumas - 94

Vaikų saugumas - 82

Pėsčiųjų saugumas - 67

Saugumo sistemos - 66

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder