Mažyliams buvo toli iki limuzino saugumo

Mažyliams buvo toli iki limuzino saugumo

Naujų automobilių saugumo bandymo organizacijos "Euro NCAP" sąskaitoje - dar trys sudaužyti nauji modeliai.

"Škoda Superb" limuzinas egzaminą išlaikė puikiai, o štai mažesnių "Fiat Panda Cross" ir "Hyundai i20" bandymų rezultatai - kuklesni.

Čekų sedano saugumas įvertintas maksimaliu skaičiumi "Euro NCAP" žvaigždučių - penkiomis, korėjietiškas kompaktinis modelis tenkinosi keturiomis, o štai keturiais ratais varomas italų mažylis sulaukė vos trijų.

"Škoda Superb" vairuotojo, priekinio keleivio ir keleivio vaiko sugumo lygis - net 86 proc. Gerų specialistų žodžių šis modelis sulaukė smūgio su daliniu "persidengimu" (kuomet mašinos priekis į kliūtį kelyje trenkiasi tik viena puse) atveju.

O štai visiško smūgio į priekį atveju (tokį bandymą "Euro NCAP" įvedė tik nuo šių metų) atsiranda didesnė tikimybė vairuotojui patirti krūtinės traumą. Be to, patirti kaklo traumą smūgio į galą atveju rizikuoja gale sėdintys suaugę keleiviai. Tarp kitų pastabų - priekiniai "superbo" statramsčiai nėra saugūs pėstiesiems (ši saugumo lygis - 71 proc.).

Hečbekas "Hyundai i20" draugiškesnis pėstiesiems (79 proc.), tačiau visiško priekinio susidūrimo atveju kyla rizika šalia vairuotojo sėdinčio keleivio krūtinei. Pačiam vairuotojui patirti krūtinės bei kojų traumas atsiranda dalinio priekinio smūgio metu. Kaklo apsauga sėdintiesiems galinėje sėdynėje - irgi ne ideali.

Be visa kito, korėjietiškas modelis pabartas už kuklią saugumo sistemų komplektaciją (pvz., nėra avarinio stabdymo sistemos), o kai kurios iš jų montuojamos tik už papildomą kainą.

O kodėl "Fiat Panda Cross" saugumas įvertintas tik 3 žvaigždutėmis? Subkompaktinio krosoverio vairuotojo ir priekinio keleivio saugumo lygis - vos 70 proc. Pavyzdžiui, priekinio smūgio su 'persidengimu" atveju keleivis gali būti ramus, tačiau visiško smūgio metu jis gali patirti galvos ir krūtinės traumas dėl neadekvačiai suveikiančios oro saugos pagalvės.

Pėstieji irgi neturėtų jaustis saugūs matydami prieš save artėjantį itališko modelio priekį - jiems pavojingas yra ir bamperis, ir priekinė kapoto dalis, ir statramsčiai. O štai pagalbinių saugumo sistemų sąrašas - pats skurdžiausias iš trijulės (šis parametras įvertintas vos 46 proc. - palyginti su 76 proc. škodoje ir 64 proc. "Hyundai" modelyje).

 

INFORMACIJA

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2015 m. birželis, proc.):


"Fiat Panda Cross"
Suaugusiųjų saugumas - 70
Vaikų saugumas - 77
Pėsčiųjų saugumas - 50
Saugumo sistemos - 46

 


"Hyundai i20"
Suaugusiųjų saugumas - 85
Vaikų saugumas - 73
Pėsčiųjų saugumas - 79
Saugumo sistemos - 64

 


"Škoda Superb"
Suaugusiųjų saugumas - 86
Vaikų saugumas - 86
Pėsčiųjų saugumas - 71
Saugumo sistemos - 76

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder