Minijos gatvė: žalioji banga yra, kamščiai - irgi

Minijos gatvė: žalioji banga yra, kamščiai - irgi

Jau ketvirtą savaitę visų trijų spalvų režimu veikiantis Minijos ir Dubysos gatvių sankryžos šviesoforas bando įdiegti klaipėdiečiams vairuotojams naujus važiavimo įpročius.

Dar prieš paleisdami veikti šį šviesoforą bendrovės "Sankryža" atstovai žadėjo jį suderinti su kitu šviesoforu - Minijos ir Agluonos gatvių sankryžoje - taip, kad abu veiktų vadinamosios žaliosios bangos principu.

Rytais ar po darbo važiuojantys vairuotojai tikina, kad niekas šioje Minijos gatvės atkarpoje taip ir nepasikeitė - esą kartu su naujuoju šviesoforu tik atsirado papildomas stabdys.

"Sankryžos" direktorius Antanas Garjonas sako, kad žalioji banga abiejose sankryžose jau veikia. Tiesa, su viena sąlyga.

"Žaliosios bangos principas čia tikrai veikia - jei vairuotojas pervažiuoja vieną sankryžą degant žaliam signalui, judėdamas maždaug 45 km/h greičiu jis nebus priverstas sustoti prie kitos sankryžos. Tačiau šis principas negalioja piko valandomis, kai automobilių masė yra tokia, jog jų eilė nusitęsia nuo vieno šviesoforo iki kito", - paaiškino A. Garjonas.

Anot jo, ne piko valandomis ratuoti klaipėdiečiai Minijos gatvės atkarpą nuo Rūtų gatvės iki Baltijos prospekto gali įveikti nesustodami - jei, aišku, nepataiko ant raudono šviesoforo signalo.

Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro komisaras-inspektorius Gintaras Kučinskas teigia, jog derinant Minijos gatvės šviesoforų fazes stengtasi vairuotojams nesukelti diskomforto.

"Psichologai sako, jog vairuotojų kantrybė ima trūkti, jei jie prie sankryžos stovi ilgiau nei pusantros minutės. Minėtų Minijos gatvės sankryžų šviesoforų fazių ciklas - 72 sekundės. Tad didelio streso stovintiesiems prie raudono signalo neturėtų kilti", - teigė pareigūnas.

Žaliosios bangos principas, A. Garjono teigimu, galioja ir važiuojant Taikos prospektu per sankryžas su Dubysos bei Kauno gatvėmis.

"Anksčiau žaliosios bangos principo didžiosiose sankryžose prie "Akropolio" nebuvo, tačiau kai birželio pabaigoje bei liepos pradžioje kitaip perprogramavome abiejų šviesoforų fazes, šią Taikos prospekto atkarpą irgi galima įveikti nesustojus - jei važiuojama mažesniu nei 50 km/h greičiu", - tvirtina "Sankryžos" vadovas.

Tiesa, G. Kučinskas sako, jog Taikos prospekto žalioji banga nėra tokia, kokios norėtųsi.

"Ji neveikia tobulai. Norint įveikti abi sankryžas nesustojus tenka važiuoti ne 50, o 40 km/h greičiu. Vienoje fazėje trūksta kelių sekundžių, todėl vadinamąjį įleidimo į sankryžą laiką reikėtų trumpinti 5-7 sekundėmis. O tą padaryti nėra taip paprasta - reikia siųsti prašymą šviesoforų gamintojui į Vokietiją, kad perprogramuotų valdiklį. Sudėtinga procedūra", - konstatavo G. Kučinskas.

Beje, Europos vyrų krepšinio čempionato varžybų Klaipėdoje metu policijos prašymu bendrovė buvo pratęsusi abiejų "Akropolio" šviesoforų veiklos valandas - čia šviesoforai trijų spalvų režimu veikė ne iki 23 valandos, kaip anksčiau, o iki 1 val. nakties. Tokia tvarka turi būti netrukus atšaukta, ir nuo 23 val. "Akropolio" sankryžoje šviesoforai vėl mirksės geltonai - budėjimo režimu.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder