"Užmiestyje dviratininkai gana drausmingi. Absoliuti dauguma važinėja su reikiamomis matomumą gerinančiomis priemonėmis. Tačiau miestuose toli gražu ne visi dviratininkai dėvi ryškiaspalvius drabužius ir važiuoja su įjungtais žibintais", - pranešime spaudai cituojamas R. Sinkevičius.
Primindami apie pasikeitusius reikalavimus susisiekimo ministras su viceministru Vladislavu Kondratavičiumi dovanojo liemenes su šviesą atspindinčiomis juostomis.
Pagal nuo šių metų liepos 1 dienos įsigaliojusius Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, dviratininkai, važiuojantys važiuojamąja kelio dalimi, dieną privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti įjungę dviračio žibintus. Dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, gale - raudonos šviesos žibintas.
Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba kai blogas matomumas, dviračio priekyje turi degti baltas šviesos žibintas, o gale - raudonas šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.
Ryškiaspalvė liemenė - tai geltonos, oranžinės ar raudonos spalvos liemenė arba kitas viršutinės kūno dalies drabužis su iš visų pusių kitiems eismo dalyviams matomais šviesą atspindinčiais elementais.
Susisiekimo ministerija atkreipia dėmesį, kad Lietuvos keliuose kasmet žuvusių ir sužeistų dviratininkų skaičius viršija 300. Vien pernai eismo įvykiuose žuvo 18, sužeista 315 dviratininkų, 2012 m. žuvo 32, sužeisti 284 dviračių vairuotojai.
Lietuvos keliuose nuo 2010 metų netekome daugiau negu 100 dviratininkų. Tiriant eismo įvykių aplinkybes daugelis vairuotojų nurodydavo dviratininko nepastebėję.
Lietuvoje nuo 2010 metų, šalia valstybinės reikšmės kelių buvo rekonstruota ar nutiesta per 100 pėsčiųjų ir dviračių takų. Iš jų naudojant ES lėšas nutiesta įrengta naujų - 60 kilometrų. Likusi dalis rekonstruota ir įrengta naudojant Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas.
Rašyti komentarą