Eksperimento metu tyrėjai testavo garso stiprumą vairuojant penkis "Porsche", "Saab", "Nissan" ir "Ford" kabrioletus, važiuojančius nuo 88 iki 120 km per valandą greičiu. Nepriklausomai nuo to, kokie varikliai buvo įtaisyti automobiliuose, triukšmas, kurį girdėjo vairuotojas, buvo maždaug vienodas. Pavyzdžiui, važiuojant 88 km per valandą greičiu jis siekė 85 decibelus. Toks triukšmas sugretinamas su triukšmu statybos aikštelėse ir laikomas pavojingu sveikatai.
Kabrioletui važiuojant 120 km per valandą greičiu garso stiprumas siekė 100 decibelų - toks triukšmas tolimose kelionėse gali visiškai apkurtinti vairuotoją. Jeigu vairuotojas kabrioletu važiuos dar didesniu greičiu, triukšmas bus prilygs reaktyvinio lėktuvo variklio garsui.
Beje, buvo tiriamas minimalus garso lygis, kurį gali išgirsti vairuotojas: eksperimentas buvo atliekamas išjungus radiją ir kondicionierių, esant geroms oro sąlygoms. Garso sistemos muzika, pokalbiai su keleiviais ir smarkus vėjas gali ženkliai padidinti triukšmo lygį, teigiama tyrimo išvadose.
Mokslininkų iš JAV universiteto manymu, siekiant minimizuoti riziką sveikatai kabrioleto vairuotojui reikėtų važiuoti ne didesniu kaip 83,5 km per valandą greičiu. Kokį krūvį patiria žmogaus klausa važiuojant tokiu greičiu, nepranešama, tačiau ne didesnis nei 75 decibelų garsas laikomas saugiu žmogaus sveikatai.
Rašyti komentarą