Negailestingi greičio matuokliai

Negailestingi greičio matuokliai

Pirmąją rugsėjo savaitę vykusi akcija, kurios metu greičio matuokliai šalyje veikė be tolerancijos ribos, parodė, kad lietuviai mėgsta paspausti greičio pedalą. Ir nors policija jos rezultatus vertina teigiamai, nemažai vairuotojų bei eismo specialistų tokias trumpalaikes akcijas vadina jokių konkrečių rezultatų neduodančiomis atrakcijomis.

Naujųjų mokslo metų proga Lietuvos policija metė iššūkį visiems vairuotojams ir paragino juos važiuoti tik leistinu greičiu. O kad būtų lengviau jį priimti, rugsėjo 1-7 dienomis paskelbta nulinė tolerancija greičio viršijimui. Tai reiškia, kad stacionarūs greičio matuokliai visą savaitę fotografavo visas transporto priemones, kurios leistiną greitį viršijo nors vienu kilometru per valandą.

Vertindamas šios akcijos rezultatus Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys vakar „Vakaro žinioms“ sakė, kad jie yra teigiami.

„Nemaža dalis vairuotojų išgirdo apie nulinės tolerancijos akciją ir buvo dėmesingi. Vairuodami darė mažiau kelių eismo taisyklių pažeidimų, neviršijo leistino greičio“, - tikino V.Grašys.

Policijos duomenimis, per minėtas septynias dienas stacionarūs greičio matuokliai visoje šalyje užfiksavo apie 10,5 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Analogiška Europos kelių policijos tinklo TISPOL inicijuota akcija Lietuvoje vykdyta ir šių metų balandį. Per ją šalies keliuose iš viso užfiksuoti 9942 nustatyto važiavimo greičio viršijimo atvejai. Stacionarios greičio matavimo sistemos užfiksavo 8699 atvejus, pareigūnai nustatė dar 1243 pažeidimus.

„Per pavasario akciją greičio viršijimo atvejų matuokliai užfiksavo mažiau, nes ji vyko trumpiau, tad rezultatai krypsta į gerąją pusę. Prie to prisidėjo ir tai, jog prieš pirmąją rugsėjo savaitę per visuomenės informavimo priemones atkreipėme vairuotojų dėmesį, kad būtų maksimaliai atidūs ir atkreiptų dėmesį į saugumą kelyje, nes mokiniai grįžo į mokyklas“, - teigė V.Grašys.

Lietuvos kelių policijos tarnybos vado teigimu, pasibaigusios akcijos rezultatų labai nuodugniai analizuoti neketinama.

„Kelių eismo taisyklėse aiškiai numatyta, kad ir 1 km/h viršytas greitis yra pažeidimas, už kurį gresia atsakomybė. Tik gal šiek tiek mažesnė. Juk taisyklės, greičio ribojimo ženklai, jo matavimo įrenginiai yra ne šiaip sau. Nulinė tolerancija turėtų būti kiekvieną dieną ir vairuotojas neturėtų sau leisti galvoti, kad viršijęs greitį 10 km/h nesulauks atsakomybės. Mes to siekiame. Tankindami tokias akcijas pratiname Lietuvos vairuotojus įsisąmoninti, jog ženklas, ribojantis ne didesnį kaip 50 km/h greitį, yra ženklas ir jo privalu laikyti, nepriklausomai nuo to, stovi ar ne greičio matuoklis. Kartais mes greičio matavimo prietaisuose toleranciją sumažiname ir apie tai neskelbiame. Žiūrime, kiek yra kultūringų vairuotojų ir kiek jų saugiai vairuoja. Juk greitis yra viena iš pagrindinių priežasčių, lemiančių tragiškus įvykius. Jei mūsų darbai atneš sėkmę ir šalies keliuose bus mažiau avarijų bei jose sužalotų ar žuvusių žmonių, policija pasiruošusi dirbti dar daugiau“, - sakė V.Grašys.

Tokia pati nulinės tolerancijos akcija šalies keliuose vyks ir rugsėjo 19-25 dienomis.

Bronius Kazlauskas, Automobilių vairavimo mokyklos vadovas, buvęs automobilių ralio sporto meistras:

Gyvenime atrakcijų reikia ir vairuotojams, ir policijai. Aš tokias akcijas prilyginu atrakcijoms, nes nauda iš jų yra nulinė. Tik policija gali pasigirti, jog per dieną tiek ir tiek pažeidėjų nustatėme. O kokia iš to reali nauda? Vairuotojai yra visiškai teisūs sakydami, kad tai tik jų erzinimas.

Nekreipiame absoliučiai jokio dėmesio į greičio viršytojus ir staiga vieną dieną nusprendžiame, jog jiems bus taikoma nulinė tolerancija. Tokia tolerancija turi būti nuolat. Ir daugiau greičio kontrolės keliuose, nes jos pas mus nėra. Vykdomos tik akcijos ir viena neženklinta policijos mašinėlė važinėja. Argi tai kontrolė? Aš nuo ryto iki vakaro važinėju mieste ir viską puikiai matau.

Anksčiau dar būdavo „inkilai“, kurie dirbdavo. Dabar tik vienas kitas pažeidėjus fotografuoja. Ypač nuolatinė kontrolė reikalinga vietose, kur nuolat viršijamas greitis. Policija jas puikiai žino, bet nuolatinė kontrolė nevykdoma. Kas darosi aplinkkeliuose. Leistinas greitis 80 km/h, bet labai retas taip važiuoja. 90, 100 ir 110 km/h. Ir dar krovininiai automobiliai, net su priekabomis, viršijantys leistiną greitį 20 ir daugiau kilometrų per valandą. O kontrolės - nulis. Štai kur jos reikia, tada būtų nauda.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios"

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder