Nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis.
Pakeisti vasarines padangas šaltuoju metų periodu ir mažinti greitį magistralėse reikalauja Kelių eismo taisyklės (KET).
Pasak saugaus eismo specialistų, net ir nedidelė avarija paprastai pridaro daugiau nuostolių, nei kainuoja komplektas žieminių padangų.
Lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm (minimalus leidžiamas). O nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. jau leidžiama eksploatuoti žiemines padangas su dygliais.
Naudojant dygliuotas padangas, ant automobilio būtina priklijuoti skiriamąjį ženklą.
Kad vairuotojas lengviau galėtų pats nustatyti, ar jo naudojamos padangos atitinka techninius reikalavimus, kai kurie gamintojai protektoriaus grioveliuose įtaiso juosteles-indikatorius. Jeigu padangos protektoriaus briauna susilygina su juostele, vadinasi jas laikas keisti.
Nepasikeitus vasarinių padangų į žiemines gresia įspėjimas arba bauda. Tačiau vairuotojams labiau turėtų rūpėti elementarus saugumas – dauguma vasarinių padangų jau dabartinėmis oro sąlygomis yra paprasčiausiai menkiau efektyvios ir ne tokios saugios nei dauguma žieminių.
Be to, automobilius su vasarinėmis padangomis arba žieminėmis padangomis, kurių protektoriaus gylis siekia mažiau nei 3 mm, eksploatuojančius vairuotojus sustabdę pareigūnai turi teisę čia pat panaikinti transporto priemonės techninės apžiūros galiojimą.
Rašyti komentarą