OLED technologija ir toliau braunasi į automobilius

OLED technologija ir toliau braunasi į automobilius

Kas kurį? Taip trumpai galima apibūdinti dviejų Vokietijos prestižinių markių kovą naujų automobilių žibintų technologijų srityje. BMW dar pavasarį pasigyrė savo modeliuose netrukus imsianti naudoti OLED žibintus, o rugsėjį tokį automobilį pristatys ir "Audi".

OLED (Organic Light-Emitting Diode) - tai organiniai šviesos diodai. Tokie diodai patys skleidžia šviesą reaguodami į elektros srovę, todėl jiems nereikia papildomo "galinio" apšvietimo. Tai reiškia, kad OLED technologijai reikia labai mažai energijos, be to, šis šviesos šaltinis pasižymi didesniu kontrastu ir ryškesnėmis spalvomis.

OLED žibintais debiutuos rugsėjį Frankfurto autosalone OLED technologiją BMW pristatė "M4 Concept Iconic Lights" modelyje PRINCIPAS.

Tačiau kone didžiausias jos pranašumas yra tai, kad ji leidžia naudoti itin plonas medžiagas - pavyzdžiui, OLED žibintai gali būti popieriaus lapo storio. Tai garantuoja ir daug platesnes panaudojimo galimybes, ir atveria kelią gerokai įvairesniam dizainui. Žibintai prie automobilio bus priklijuojami kaip paprasčiausia plėvelė.

Be visa kito, tokiems žibintams nebereikia reflektorių ar kitų optinių elementų, o tai atlaisvina vietą ir sumažina mašinos masę.

PRINCIPAS. "LG Electronics" sukurtas "G Flex" išmanusis telefonas su lanksčiu plastikiniu 6 colių OLED (POLED) ekranu pristatytas dar prieš dvejus metus.

Būtent tą ir akcentuoja "Audi" atstovai, pranešę, kad rugsėjį tarptautiniame Frankfurto autosalone pristatys koncepcinį modelį su galiniais OLED žibintais. Tokiems žibintams galima suteikti bet kokią formą (OLED technologija jau naudojama ir televizoriuose, ir išmaniuosiuose telefonuose su lenktais ekranais), tad neįsivaizduojamas fantazijas galintiems įgyvendinti automobilių dizaineriams nuo šiol nebereikės taikstytis su vienokiais ar kitokiais inžineriniais reikalavimais.

"Audi" pranešė patobulinę OLED technologiją ją sujungdami su kitu savo išradimu - "Matrix" tipo priekiniais žibintais. Tai leis OLED elementus išskaidyti į mažus segmentus, skleidžiančius skirtingos spalvos ir skirtingo intensyvumo šviesą. Kitaip sakant, nuo šiol žibintuose bus galima pritaikyti įvairiausius trimačius "šviesos scenarijus" ir demonstruoti sudėtingiausias formas ar piešinius.

Ateityje OLED principu vokiečių inžinieriai žada sukurti ir posūkių bei "Stop" signalų žibintus. Tam reikia principinių patobulinimų, mat kol kas OLED žibintai yra per tamsūs, kad būtų gerai matomi esant mažam panaudojimo plotui.

Ingolštato koncerno konkurentai iš Bavarijos apie OLED technologijos naudojimą savo modeliuose buvo paskelbę dar metų pradžioje. Manoma, kad pirmuoju serijiniu modeliu su tokiais žibintais taps BMW M2, turintis debiutuoti 2015-ųjų pabaigoje arba 2016-ųjų pradžioje. Žadama, kad OLED elementai bus naudojami ir automobilio viduje - interjero apšvietimui.

OLED apšvietimas kiek anksčiau jau buvo pristatytas koncepciniuose BMW M4 ir "BMW Vision Future Luxury Concept" modeliuose.

PRINCIPAS

OLED elementai turi du elektrodus, padarytus iš kelių sluoksnių organinių puslaidininkių medžiagos. Ji pradeda švytėti gavusi nuolatinę žemos įtampos 3-4 voltų srovę. Šviesos spalva priklauso nuo molekulinės šaltinio struktūros.

AUDI modelis su OLED žibintais debiutuos rugsėjį Frankfurto autosalone OLED technologiją BMW pristatė "M4 Concept Iconic Lights" modelyje PRINCIPAS. "LG Electronics" sukurtas "G Flex" išmanusis telefonas su lanksčiu plastikiniu 6 colių OLED (POLED) ekranu pristatytas dar prieš dvejus metus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder