Vokietijos leidinių "Spiegel" ir "Auto Bild" duomenimis, GM, prieš dvejus metus bandęs parduoti "Opel" markę ir galų gale, po ilgų derybų, nutraukęs pirminį sandorį su Kanados atsarginių detalių gamintojos "Magna International" bei Rusijos banko "Sberbank" konsorciumu, vėl grįžta prie tokių pačių planų.
Pranešama, kad GM vadovai nėra patenkinti "Opel" bei padalinio Didžiojoje Britanijoje "Vauxhall" nuostoliais Europoje. Pavyzdžiui, pernai "Opel" rezultatai siekė 1,4 mlrd. eurų. Su minuso ženklu.
Tiesa, panašūs pranešimai vokiečių automobilių gamintojui neturėjo būti kaip perkūnas iš giedro dangaus. Dar kovo mėnesį GM galva Danas Akersonas į klausimą, kiek laiko lauks pelno iš "Opel" kompanijos, atsakė pradedąs prarasti kantrybę.
Galimybę parduoti vokišką markę netiesiogiai patvirtino ir JAV prezidento Baracko Obamos patarėjas Steve'as Rattneris, vadovavęs GM ir "Chrysler" gelbėjimui iš finansinės krizės. Viename interviu, kalbėdamas apie "Opel" nuostolius, jis pareiškė, jog "D. Akersonas jų ilgai netoleruos".
Teoriškai įmanomas kompanijos restruktūrizavimas, tačiau amerikiečiai juo netiki. "Europoje yra sunku. Čia tiek daug struktūrinių kliūčių, o automobilių pramonė labai susijusi kultūros, viešųjų ryšių ir politikos atžvilgiu, kad neįmanomi jokie dideli pokyčiai", - pareiškė šaltinis GM koncerne "Reuters" agentūrai.
Kol kas jokių oficialių "Opel" vadovybės pareiškimų šiuo klausimu nesulaukta. Informaciją apie kompanijos pardavimą jos vadovas Karlas Friedrichas Stracke pavadino gandais, o gamybos tarybos pirmininkas Klausas Franzas pridėjo, jog šias kalbas skleidžia konkurentai, norintys sutrukdyti "Opel" grįžti į pelno kelią.
Pardavimo scenarijų - bent viešai - atmeta ir D. Akersonas. "Reuters" pranešimu, jis ieško galimybių, kaip ištraukti "Opel" iš nuostolių liūno, tačiau "pardavimas nėra realistiškas" - nepaisant to, kad būtent GM vadovas prieš dvejus metus buvo vienas tų, kurie agitavo už Vokietijos kompanijos pardavimą kanadiečiams.
Be to, šaltiniai GM sako, jog visos vokiečių markės operacijos yra per daug susijusios su koncernu, kad būtų galima jas nutraukti. Pavyzdžiui, vokiškos technologijos naudojamos kitų GM valdomų markių automobilių gamyboje. Paskutinis pavyzdys - "Opel Insignia" modelio pagrindu Šiaurės Amerikoje ir Kinijoje sėkmingai parduodamas "Buick Regal" sedanas.
Labiau tikėtinu veiksmu ekspertai vadina galimą "Opel" susijungimą su kitu Europos gamintoju. Pavyzdžiui, tarp potencialių aljanso partnerių minimas "Fiat" koncernas. Tiesa, pastarojo vadovas Sergio Marchionne atmetė ir tokią, ir "Opel" pirkimo galimybę - esą "Fiat" deda visas jėgas (ir lėšas, suprantama) susiliejimui su "Chrysler", ir naujos markės įsigijimas apsunkintų šį procesą.
Dar viena galimybė - partnerystė su kuriuo nors iš Kinijos automobilių gamintojų, mat pastariesiems trūks plyš reikia patekti į Vakarų rinkas. Aljansas su "Opel" tam būtų itin palankus.
Kita vertus, galbūt vokiečiams tereikia laiko. "Opel" modelių gama dabar yra sustyguota gana sėkmingai, pačius automobilius ekspertai irgi vertina palankiai, tad pagrindas optimizmui - nemenkas.
Neoficialiai tarp galimų "Opel" pirkėjų minimos ir kitos kompanijos, pavyzdžiui, "Volkswagen".
Rašyti komentarą