Pajūryje brandinama vairavimo poligono idėja

Pajūryje brandinama vairavimo poligono idėja

Lietuvoje vairuotojų gerokai daugiau negu krepšininkų ar futbolininkų, tačiau valdžia sporto objektams skiria milijonus litų, o apie vairavimo mokymo poligono atsiradimą net nekalba. O juk būtent vairavimas susijęs su gyvybės išsaugojimu, ne sportas.

Taip tvirtina klaipėdiečiai entuziastai, iškėlę idėją pajūryje įrengti specialų vairavimo poligoną, kuriame ir būtų mokoma vairuoti, ir rengiamos vairuotojų tobulinimosi pamokos, ir veiktų pramogos, pavyzdžiui, pasivažinėjimai kartais, ir vyktų įvairios automobilių sporto varžybos.

"Lietuvoje išlieka nemažas avaringumas, nėra pats geriausias ir vairuotojų paruošimas, o motociklininkų mokymas - itin prastas. Todėl vienas pagrindinių tokio objekto atsiradimo tikslų ir turėtų būti eismo saugumo gerinimas tiek mokant pradedančius vairuotojus, tiek tobulinant jau stažą turinčių vairuotojų įgūdžius", - sako Laurynas Maknavičius.

Pasak jo bendraminčio Deivido Rodino, poligone veiktų ekstremalaus vairavimo aikštelė, kurioje būtų mokoma valdyti automobilį slidžios kelio dangos sąlygomis - pvz., ant šlapio ar sniegu padengto asfalto.

"Čia būtų ir įvairių konfigūracijų kartų trasa, ir trasos įvairioms automobilių ar motociklų sporto varžyboms - tiek "dragų", tiek "drifto" ir panašiai", - teigia jis.

Idėjos autoriai remiasi Latvijos pavyzdžiu, kur netoli Rygos jau nuo 2003-iųjų veikia sporto kompleksas "333". Jame yra kartingų, automobilių ralio-kroso, motociklų varžybų trasos. 2007 metais čia atidarytas ekstremalaus vairavimo poligonas, kurį latviai vadina vieninteliu tokio tipo objektu ne tik Baltijos šalyse, bet ir Skandinavijoje bei visoje Rytų Europoje. Maža to - "333" planuose yra uždara 15 tūkst. kv. metrų ploto kartingo salė bei šiuolaikiška lenktynių trasa, tinkanti "Moto GP", DTM, WTCC bei F3 serijų varžyboms.

"Galima įžvelgti tam tikrą analogą su slidinėjimo trasomis. Latviai jų prisistatė jau daug, ir lietuviai važinėja slidinėti ten. Panašų automobilių poligoną, koks yra netoli Rygos, jau statosi ir estai. Tad kodėl Lietuva negali turėti tokio objekto?" - retoriškai klausia vaikinai.

Jų teigimu, tokia minčiai pritaria nemažai mūsų tautiečių - L. Maknavičius su D. Rodinu jau surinko 1 000 parašų, remiančių vairavimo poligono steigimą. Tačiau idėjos autoriai neslepia, kad juos gąsdina ir dideli biurokratiniai reikalavimai, ir valdininkų nenoras prisidėti.

"Aišku, tokiam poligonui įsteigti reikia nemenkos sumos pinigų. Tačiau jei yra noro, viskas yra padaroma. Pavyzdys - Druskininkai. Šis sąlyginai mažas miestelis mero iniciatyvumo dėka šiandien turi ir didžiausią vandens pramogų parką, ir uždarą slidinėjimo trasą. Ir tai - ne utopija, o realybė.

Iš tokių objektų - ir nauda pačiai savivaldybei daugeliu prasmių: ir avaringumo mažinimas, ir turizmo traukos objekto sukūrimas. Pajūryje, ypač vasarą, toks poligonas pasitarnautų pritraukiant ir turistus, ir vietos gyventojus, būtų sukurtos ir darbo vietos, ir mokesčiai papildytų biudžetą.

Kita pridėtinė vertė - šalies biudžeto lėšų taupymas. Juk kiekviena sužalojimu ar žūtimi pasibaigianti šalies gyventojo avarija kainuoja šimtus tūkstančių litų. Todėl poligonas gali pasitarnauti lavinant vairuotojų sugebėjimus", - argumentus žeria L. Maknavičius.

Jo teigimu, apie vairavimo poligono steigimo galimybes jau kalbėta su uostamiesčio valdžia, tačiau prieita prie išvados, kad Klaipėdoje paprasčiausiai nėra tam tinkamos erdvės.

"Klaipėdoje nėra tinkamos vietos, kuri būtų ir didelė - reikėtų bent apie 20 hektarų, o žemė mieste brangi, ir atokiau nuo gyvenamosios aplinkos. Todėl artimiausiu metu ruošiamės vizitui į Klaipėdos rajono savivaldybę. Bandysime įrodyti, kad toks objektas pajūriui, o ir visai Lietuvai yra reikalingas", - sako entuziastai, besitikintys, kad sulauks ne tik valdžios, tačiau ir potencialių investuotojų dėmesio. Jie atviri visiems pasiūlymams.

"Ar atsipirktų investicijos?"

Darius JONUŠIS, automobilių sporto renginių organizatorius, buvęs lenktynininkas
Kuo daugiau tokių objektų, tuo geriau. Ar jis būtų populiarus, sunku pasakyti, bet svarbu, kad būtų galimybė pasirinkti, kur galima tobulinti vairavimo įgūdžius. Aišku, kitas klausimas - investicijos: ar jos atsipirktų?

LENKTYNĖS ar varžymasis žmonėms yra įgimtas dalykas. Tačiau automobilis - ne futbolo ar krepšinio kamuolys, ir norint juo važinėti gerai reikia daug praktikuotis. O specialiose trasose bandyti tiek savo, tiek automobilio galimybes yra saugiausia, teigia Laurynas Maknavičius (dešinėje) ir Deividas Rodinas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder