Palangos aplinkkelio statytojai nori daugiau pinigų

Palangos aplinkkelio statytojai nori daugiau pinigų

Pirmasis blynas po truputį svyla. Taip galima įvardinti Palangos aplinkkelio projekto, vykdomo naujovišku - viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, eigą. Planuojama, kad aplinkkelį ties privati bendrovė už savo lėšas, tačiau, "Autosalono" žiniomis, konkurso nugalėtoja iš valstybės prašo daugiau pinigų nei ši žadėjo skirti.

Palangos aplinkkelio statyba Lietuvoje išties turėtų būti revoliucinė. Suplanuota, jog aplinkkelio projektavimo ir tiesimo darbus vykdys viešąjį konkursą laimėjusi privati įmonė. Vėliau ji taip pat atliks šio objekto remonto darbus, teiks visas kelio priežiūros paslaugas.

Partnerystės sutartį numatoma sudaryti 25 metams, maksimali projekto vertė - 88,6 mln. litų.

Konkursą laimėjusi įmonė per pirmuosius dvejus metus savo lėšomis nuties aplinkkelį ir dar 23 metus jį remontuos bei prižiūrės. Atlygis už atliktus darbus ir paslaugas valstybės lėšomis bus mokamas tik nuo trečių metų ir bus išmokėtas per likusius 23 metus.

Kelių tiesimo įmonės ir investuotojai, besidomintys galimybe tiesti Palangos aplinkkelį, buvo pakviesti susipažinti su jo techninės specifikacijos projektu. Iki balandžio 21 d. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje jie galėjo peržiūrėti techninės specifikacijos projektą, teikti savo pasiūlymus ir pastabas.

"Autosalono" žiniomis, neseniai buvo atplėšti vokai su pasiūlymais (visus juos pateikė Lietuvos įmonės), išrinktas ir viešųjų pirkimų konkurso nugalėtojas, tačiau ties tuo projekto eiga ir sustojo. Priežastis - didesnė nei numatyta darbų suma, kurios pageidauja konkurso laimėtojas. Užstrigo galutinės sutarties pasirašymas, mat, norint didinti darbams numatytą sumą, reikia Vyriausybės pritarimo.

Tiesa, aplinkkelio projektą įgyvendinančios Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai tokios informacijos nepatvirtina, tačiau ir neneigia.

"Komentuoti vertinimo procedūrų kol kas negalime, konkurso rezultatai dar nėra viešai skelbtini. Laimėtojas turėtų būti žinomas liepos mėnesį, o dabar vykdoma tolesnėms procedūroms reikalinga institucijų užklausa bei renkama informacija.

Dėl potencialaus laimėtojo konsultuojamės ir su Viešųjų pirkimų tarnyba, ir su Ūkio ministerija. Be to, prieš pasirašant galutinius dokumentus su Finansų ministerija turi būti suderinta ir galima rizika, ir mokėjimų planas.

Tai - pirmas panašus projektas, todėl turime viską kruopščiai patikrinti ir suderinti vadovaudamiesi įstatymais", - "Autosalonui" aiškino LAKD direktoriaus pavaduotojas Donatas Dudonis.

Jo teigimu, nuo projekto įgyvendinimo grafiko nebus atsiliekama, "jei viskas vyks taip, kaip suplanuota".

"Kiek žinau, vokai tikrai atplėšti, yra ir nugalėtojas, bet galutinio sprendimo nepriimama būtent dėl kainos. Tikėtasi, kad ji bus tokia, kokia numatyta, o dabar paprašyta daugiau pinigų. Įstatymai leidžia derėtis dėl kainų, tą, suprantu, LAKD dabar ir daro", - kiek atviresnis buvo Palangos meras Šarūnas Vaitkus.

"Tai labai reikalingas projektas - tiek Palangai, tiek Klaipėdai, tiek ir visai Lietuvai. Tikiu, kad bus priimtas teigiamas sprendimas. Metai dar nėra pasibaigę, todėl pradėti darbus iki jų pabaigos, kaip ir planuota, galima suspėti. Viskas turėtų baigtis gerai", - pavojaus varpais kol kas nemuša kurorto vadovas.

Priminsime, jog naujas 8,3 km ilgio aplinkkelis turėtų apjuosti Palangą - jis bus magistralinio kelio Klaipėda-Liepoja dalis. Nuo kurortinio miesto aplinkkelis nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis.

Tikimasi, jog tai padės išvengti spūsčių, dėl intensyvaus eismo susidarančių Palangos miesto Klaipėdos plento ir Kretingos gatvėse, pagerins eismo sąlygas ir saugą, padės mažinti oro taršą.

Tiesiant aplinkkelį, netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į skirtingų lygių sankryžą, taip pat bus įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos.

Susisiekimo ministerijos atstovų teigimu, kaip ir visi Lietuvos valstybinės reikšmės keliai, naujasis aplinkkelis nebus apmokestinamas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder