Pėstiesiems - dar tūkstančiai atšvaitų

Pėstiesiems - dar tūkstančiai atšvaitų

Susisiekimo ministerijos iniciatyva Lietuvos kelių policijos tarnyboje pasirašytas trišalis susitarimas dėl atšvaitų naudojimo skatinimo. Susitarimą pasirašė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, policijos generalinis komisaras Saulius Skvernelis ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas Juozas Gendvilas.

Pasirašius minėtą susitarimą, kurio tikslas – siekti, kad pėstieji keliuose tamsiuoju paros metu būtų kuo geriau matomi ir saugūs, policijai buvo perduota 20 tūkst. atšvaitų. Juos pėstiesiems dalys kelių policijos pareigūnai.

"Atšvaitas – paprasta, bet efektyvi priemonė, kuri padeda būti saugiems kelyje tamsiuoju paros metu. Apie tai reikia priminti kasdien. Rudens ir žiemos laikotarpiu naudoti atšvaitus ir kitas šviesą atspindinčias priemones yra itin svarbu. Užtikrinant saugų eismą, aktualiausia problema yra pėsčiųjų elgesys. Todėl šie eismo dalyviai turėtų būti nuolat skatinami saugoti savo ir kitų žmonių gyvybes – segėti atšvaitus ir paraginti tai daryti savo artimuosius", – sakė R. Sinkevičius.

Anot S. Skvernelio, mūsų šalyje žuvę pėstieji sudaro didžiausią dalį – 34 proc. visų žuvusiųjų. Nors policijos pareigūnai rudenį–pavasarį daugiausia dėmesio skiria pėsčiųjų, dviračių vairuotojų, vadeliotojų kontrolei, tačiau, kaip rodo reali situacija, to neužtenka.

"Kiekvienas asmuo – eismo dalyvis – ir pats turi būti atsakingas už save. Na, o nepaisantiems Kelių eismo taisyklių reikalavimų, taikoma administracinė atsakomybė. Dėl to, policijos pareigūnai, skirdami administracinę nuobaudą pėsčiajam, dviračio vairuotojui ar vadeliotojui ir siekdami, kad jie saugiai pasiektų kelionės tikslą, įteikia atšvaitą ar kitą šviesą atspindintį elementą", – teigė policijos vadovas.

Per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje pėstiesiems išdalyta tiek atšvaitų, jog jie gerokai viršija mūsų šalies gyventojų skaičių. Pėsčiųjų, naudojančių atšvaitus, šalies keliuose kasmet daugėja, tačiau vis dar yra ir šviesą atspindinčias priemones ignoruojančių šių eismo dalyvių.

Statistika byloja, kad šviesiuoju paros metu į eismo įvykius patenka daugiau pėsčiųjų, tačiau daugiau jų žūsta tamsiuoju paros metu. Pernai eismo įvykių metu žuvo 106 pėstieji, iš kurių net 73 – būtent tamsiuoju paros metu.

Vairuotojams tamsoje daug sunkiau pastebėti pėsčiąjį. Segintis atšvaitą, dėvintis liemenę ar kitus drabužius su šviesą atspindinčiais elementais, pėsčiasis tamsiuoju paros metu pastebimas 300 metrų atstumu, o be atšvaitų – vos 100 metrų atstumu nuo transporto priemonės su įjungtais tolimųjų šviesų žibintais. Matomumo atstumas nuo transporto priemonės su įjungtomis artimosiomis žibintų šviesomis iki pėsčiojo su šviesą atspindinčiais elementais sumažėja perpus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder