Reklamos statytojai ignoruoja policiją

Reklamos statytojai ignoruoja policiją

Pastaruoju metu centrinėje Klaipėdos magistralėje - Taikos prospekte - išdygus naujiems milžiniškiems išorinės reklamos stendams viešumon iškilo nauja mada - panašių stendų statytojai ėmė ignoruoti Kelių policijos pareigūnus ir jų nebeklausti, ar tos reklamos nekelia pavojaus eismo saugumui, nors tą daryti įpareigoja teisės aktai.

Neseniai skiriamojoje Taikos prospekto juostoje, ties naująja turgaviete, prieš pėsčiųjų perėjas, buvo įrengti du nauji dideli reklaminiai skydai su stovais. Dar du ir net didesni stendai pastatyti netoli sankryžos su Dubysos gatve. [CITATA]

Pirmieji į juos dėmesį atkreipė kai kurie vairuotojai.

"Užkliuvo tai, kad tos išorinės reklamos pastatytos netoli pėsčiųjų perėjų. Ar nebuvo galima parinkti kitų vietų, o ne tas, kuriose vairuotojų dėmesys turi būti ne blaškomas pašaliniais dalykais, o skiriamas pėstiesiems, šviesoforo signalams ir priekyje važiuojantiems automobiliams?

Aišku, jei Kelių policija leido tuos stendus čia statyti, gal ši vieta eismo saugumo požiūriu nėra bloga, tačiau negi neatsirado tiems skydams kitos vietos?" - "Autosalonui" sakė paskambinęs klaipėdietis Jurijus.

Reklamos netrukdo?

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro (KPB) viršininkas Ramūnas Šideikis net neabejojo, jog minėtų dviejų stendų ties turgaviete įrengimas suderintas su jo pavaldiniais.

"Tokių išorinių reklamų įrengimas derinamas ir su miesto savivaldybe, ir su Kelių policija - kad, pavyzdžiui, neužstotų kelio ženklų ar šviesoforų, kad nekliudytų pravažiuojantiems vilkikams", - sakė R. Šideikis.

Tiesa, jis mano, kad vairuotojų teiginiai apie dėmesį blaškančias reklamas nėra visai teisingi.

"Juk viso pasaulio didmiesčių gatvėse pilna įvairiausių reklaminių stendų - ir mirgančių, šviečiančių ir kitokių. Šiaip ar taip, vairuotojų dėmesys turi būti sutelktas ne į pašalinius dalykus, o į vairavimą, eismą. Jei esi susikoncentravęs ir atsidavęs vairavimui, iš taško A į tašką B nuvažiuosi be avarijų, ir jokios reklamos nesukliudys.

O jei eismo saugumui neskiri reikiamo dėmesio, tau gali patrukdyti ir reklaminiai stendai, ir praeivės trumpais sijonais", - vaizdingai aiškino viršininkas.

Derinti būtina

Vis dėlto paaiškėjo, jog nei su pačiu R. Šideikiu, nei su dar dviem KPB pareigūnais, turinčiais teisę dėti parašus ant panašių projektų, įgyvendinamų gatvėse ar šalia jų, reklaminių stendų pastatymas suderintas nebuvo.

Tiesa, apie būtinybę derinti išorinę reklamą su Kelių policija neužsimena nei Reklamos įstatymas, nei Kelių įstatymas. Pirmajame tik nurodyta, kad draudžiama įrengti išorinę reklamą "automobilių keliuose ir jų sanitarinės apsaugos zonose, taip pat gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, kelio ženklus, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, atitraukti jų dėmesį, tuo keliant pavojų eismo dalyviams, taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus."

Tas pats dėstoma ir ūkio ministro pasirašytose Išorinės reklamos įrengimo tipinėse taisyklėse. Be to, čia užsimenama, kad "savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi kontrolę pagal kompetenciją atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, valstybės įstaiga, atsakinga už kultūros vertybių apsaugą, ir saugomos teritorijos steigėjo įgaliota įstaiga."

Kelių policija šiame teisės akte irgi nepaminėta. Tačiau egzistuoja kitas aktas, pagal kurį, teisininkų teigimu, išorinės reklamos statytojai privalo projektą suderinti su už eismo priežiūrą atsakingais pareigūnais. Tai - dar 2005 m. išleistas ir 2009 m. papildytas Lietuvos policijos generalinio komisaro įsakymas "Dėl kelių eismo sąlygų kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo."

Šiame dokumente teigiama, jog "išorinės reklamos, planuojamos statyti arčiau kaip 30 m nuo gatvių bei arčiau kaip 150 m nuo kelio ne gyvenvietėse, įrengimas" yra tarp veiklų, kurias "juridiniai ar fiziniai asmenys privalo suderinti su policijos pareigūnais."

"Generalinio komisaro įsakymas yra ne lokalinis aktas, jis taikomas kur kas plačiau, todėl su policija derinti išorinės reklamos įrengimą šalia gatvės ar kelio yra būtina", - "Autosalonui" sakė advokatų kontoros AVERUS advokato padėjėja Aušrinė Zaburienė.

Derinti nebūtina

Tuo metu miesto vyr. dailininku tituluojamas Klaipėdos savivaldybės Sąlygų sąvadų poskyrio vyr. specialistas Mindaugas Petrulis laikosi nuomonės, kad derinti išorinės reklamos įrengimą su KPB būtina ne visais atvejais.

"Yra toks Klaipėdos miesto vizualinės informacijos ir išorinės reklamos specialusis planas, paruoštas dar 1995 metais. Jame yra numatyta viskas, taip pat - ir zonos, kuriose gali būti statomos išorinės reklamos, atstumai ir t. t., ir pan. Tas planas suderintas su visomis būtinomis institucijomis.

Prieš kurį laiką savivaldybėje buvo surengtas posėdis, kuriame dalyvavo ir KPB atstovai, ir Ūkio departamento direktorius. Tada ir sutarta, jog išorinės reklamos statytojai - jei jų projektas atitinka visus reikiamus minėto plano sprendinius - neprivalės eiti į policiją ir derinti to projekto", - teigė M. Petrulis.

Svarbu, kad mokėtų

O kur garantija, kad taip statomi reklaminiai stendai neužstos kelio ženklų, šviesoforų, neblaškys vairuotojų? M. Petrulis įsitikinęs, jog to garantas - projektuotojo kvalifikacinis atestatas.

"Kiekvienas projektuotojas turi kvalifikacinį atestatą, ir būtent juo jie atsako už savo klaidas. Vargu ar kuris iš jų sukurs tokį stendą, kuris neatitiktų reikalavimų, ir taip rizikuos savo atestatu. Tikrai nėra taip, kad kažkas kažką nupaišė ir pastatė", - tikino miesto vyr. dailininkas.

Jis aiškino, kad reklamų statymas nesuderinus su KBP nėra didelė problema.

"Juk leidimai visiems reklamos įrenginiams išduodami tik keliems, ne ilgiau kaip 3, metams, tai - laikini statiniai, ne nuolatiniai. Be to, savivaldybėje yra ir speciali Vizualinės estetikos ir reklamos komisija, kuri svarsto tuos klausimus ir pritaria statybai arba ne.

Žiūrima į daug kriterijų, pavyzdžiui, ar išpildyti Specialiojo plano sprendiniai. Tačiau, svarbiausia, žiūrima į tai, ar sumokėta rinkliava. Juk reikia galvoti ir apie pinigus miestui..." - pagrindinio motyvo, kodėl savivaldybė nepageidauja, kad policija kabinėtųsi prie litus pasiruošusių mokėti reklamos statytojų, labai neslėpė M. Petrulis.

TVARKA

Leidimų įrengti išorinę reklamą Klaipėdos savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkoje taip pat nenumatoma, kad norint gauti tokį leidimą reikia gauti atsakingo Kelių policijos pareigūno parašą.
Reklaminės veiklos subjektai (fiziniai ir juridiniai asmenys), norintys gauti leidimą įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai turi pateikti nustatytos formos paraišką ir pridėti šiuos dokumentus: 1. įmonės registravimo pažymėjimo arba fizinio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją; 2. projektą, atitinkantį Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintų Išorinės reklamos įrengimo Klaipėdos mieste taisyklių, reikalavimus (kai įrengiama nauja reklama); 3. turėtą leidimą įrengti išorinę reklamą, galiojusį iki prašymo pateikimo, arba tinkamai patvirtintą jo kopiją ir eksploatuojamų reklaminių įrenginių sąrašą, nurodant reklamos įrengimo adresą ir reklamavimo zoną (jei leidimas buvo išduotas pagal suderintą projektą, kuris atitinka Specialiojo plano sprendinių reikalavimus); 4. mokėjimo pavedimo ar kvito apie sumokėtą nustatytą vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą originalą ir tinkamai patvirtintą kopiją (pateikiama, priėmus sprendimą išduoti leidimą);
Leidimai reklaminiams įrenginiams įrengti išduodami pageidaujamam laikotarpiui, už kurį sumokėta vietinė rinkliava, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų pabaigos.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder