Pagrindinis faktorius, kurį išskiria daugybę transporto priemonių kasmet išbandantys „Lietuvos metų automobilio 2020“ komisijos nariai, yra „Clio“ progresas. Jis ne tik gerokai tobulesnis automobilis nei ankstesnis, bet ir gerokai pažengęs į priekį, palyginti su konkurentais, netgi priklausančiais aukštesnei klasei.
„Naujojo „Renault Clio“ gautas „Lietuvos Metų automobilio 2020“ apdovanojimas – dar vienas šio projekto kokybės įrodymas. Tai geriausiai parduodamas šio segmento automobilis visoje Europoje ir penktoji jo karta tapo dar geresnė. Tai visapusiškai išbaigtas, kokybiškas automobilis su aukštesnės klasės modeliams būdinga komforto bei saugumo įranga. Greitu metu gamą papildys ir hibridinis modelis – neabejojame, jog jis įves naują standartą šioje klasėje. Pirmieji klientai Lietuvoje jau atranda naujojo „Renault Clio“ privalumus ir aš esu įsitikinęs, jog šio segmento automobilių pardavimai augs itin sparčiai“, – teigia „Renault“ Baltijos šalių grupės vadovas Marcinas Kurkiewiczius.
Važiuoja kaip didelis, kainuoja – kaip mažas
„Lietuvos metų automobilio 2020“ vertinimo komisijos narys, „Keturių ratų“ žurnalo autorius Egidijus Babelis naująjį modelį išskyrė būtent dėl novatoriškumo. Jo išorė atrodo kaip ir kitų naujųjų „Renault“ modelių – žibintų forma, radiatoriaus grotelės ir kitos detalės išduoda, kokiai šeimynai priklauso naujasis hečbekas.
„Renault Clio“ tiesiog „nurauna stogą“. Jau ankstesnis modelis ne vienerius metus iš eilės buvo pats populiariausias Europoje. Ne be reikalo. O naujasis atrodo dar brandesnis nei kai kurie aukštesnės klasės automobiliai. Salono apdailos kokybė lenkia netgi kai kuriuos panašaus dydžio Premium segmento automobilius, kokybės pojūtį suteikia dėmesys detalėms, mygtukams, siūlėms. Nauja „Renault“ multimedija – visiška revoliucija, palyginti su senąja, labai greita, patogi, aiški, graži“, – savo įspūdžius pasakojo E. Babelis.
Bene labiausiai žurnalistą sužavėjo „Renault“ inžinierių pasiekimai derinant komfortišką ir sportišką važiavimą – jo pakaba subalansuota tarsi kur kas didesnio automobilio. Jis taip pat turi neįprastai plačią tokio tipo automobiliui variklių gamą: į jį montuojami du dyzeliniai bei trys benzininiai motorai, pasiekiantys nuo 65 iki 130 AG, o pavarų dėžių pasirinkimas – mechaninė, „X-Tronic“ CVT arba moderni 7 laipsnių automatinė EDC.
„Važiuoja jis kaip aukštesnės klasės prabangi mašina – turi tokiems mažyliams nebūdingą švelnumo jausmą. Važiuoklė geba ne tik gerai sugerti kelio nelygumus, bet ir išlaikyti trajektoriją aštriuose vingiuose. Jį smagu vairuoti. Ekonomiškas. Ir protingai įkainotas. Už 20 tūkst. eurų galima susikomplektuoti galingą automobilį su puikia automatine EDC transmisija ir kalnu technologijų. Pažiūrėti gal ir mažas automobilis, tačiau jis viską daro brandžiau nei kai kurie didesni ir brangesni modeliai“, – gerų žodžių „Lietuvos metų automobiliui 2020“ negailėjo žurnalistas.
Aukšto lygio informacinė sistema
Naujajame „Clio“ galima rasti ne vieną naujovę, o daugiausia pagyrų susilaukė „Smart Cockpit“ informacinė sistema. Tai yra didžiulis žingsnis pirmyn – naujasis „Renault“ ekranas, meniu išdėstymas ir jo patogumas gali būti lyginami su geriausiomis informacinėmis sistemomis rinkoje. Tai patvirtina ir dar vienas įvertinimas – „Clio“ informacinė sistema užėmė 2–3 vietas nominacijoje „Metų multimedija“.
„Nuostabu tai, kad mažoje klasėje atsirado aukštos klasės multimedijos įranga, o pats automobilis nesunkiai gali būti lyginamas ir su dvigubai brangesniais bendraklasiais“, – komentavo vienas rinkimų komisijos narių, Vz.lt Transporto rubrikos redaktorius Linas Butkus.
Svarbiausias informacinės sistemos elementas – automobilio centre įmontuotas 7 arba 9,3 colio įstrižainės ekranas su „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“ funkcijomis.
Vietoje ankstesnio analoginio prietaisų skydelio įtaisytas skaitmeninis 7 arba papildomai užsakomas 10 colių TFT ekranas. Jis turi daugiau galimybių nei analoginis, tad vairuotojas visiškai laisvas jį konfigūruoti pagal savo poreikius.
Penktos kartos „Clio“ turi daugybę aktyvių saugumo elementų – autonominio avarinio stabdymo sistemą (AEB) su pėsčiųjų ir dviračių atpažinimo funkcija, automobilio išlaikymo eismo juostoje, aktyvią pastovaus greičio palaikymo, kelio ženklų atpažinimo sistemas. Įvairiose vietose sumontuoti 12 atstumo jutiklių leidžia pastatyti automobilį maksimaliai tiksliai, o nenorint to daryti, parkavimo procesą atlikti gali pats „Clio“.
Bendras automobilio saugumas taip pat buvo įvertintas „Euro NCAP“ – „Clio“ gavo maksimalų įvertinimą (5 žvaigždutes).
„Man jis buvo šio konkurso favoritas. „Clio“ užaugo, subrendo, tačiau žavesio neprarado. Vairuotojo rankose šis automobilis yra dar žaismingesnis nei ankstesnis „Clio“. Tai, kaip šis mažas miesto automobilis važiuoja vadinamuoju Molėtų plentu ar kelio vingiais, leidžia jį lyginti net su pagarbos vertais C segmento automobiliais. Taip pat „Clio“ siūlo užtektinai erdvės gale sėdintiems keleiviams, labai talpią bagažinę ir negana to, yra santykinai tylus net ir pasiekus maksimalų Lietuvoje leistiną važiavimo greitį“, – hečbeko savybes teigiamai vertino „Metų automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys, Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Rašyti komentarą