"Saab": nesibaigianti agonija

"Saab": nesibaigianti agonija

Neseniai kinų investuotojų iš skolų liūno ištraukta legendinė švedų markė "Saab" vėl atsidūrė ties išnykimo riba.

Kinijos energetikos holdingo "National Modern Energy Holdings Ltd." ir Čingdao miesto administracijos valdoma Švedijoje registruota kompanija "National Electric Vehicle Sweden" (NEVS), kuri lygiai prieš dvejus metus - 2012-ųjų rugsėjį - įsigijo bankrutavusią "Saab" markę, bankrutuoja pati.

Ji kreipėsi į Venersborgo apygardos teismą dėl apsaugos nuo kreditorių. Tiesa, teismas prašymo dėl reorganizacijos pratęsimo nepatenkino pareiškęs, kad paraiška pilna "abstrakčių formuluočių" ir neparemta jokiais dokumentais.

Tačiau jau kitą dieną apsaugos procedūrą pradėti leista - kol NEVS suras partnerį finansinėms problemoms išspręsti. Kompanijos atstovų teigimu, dėl to jau deramasi su dviem stambiais, pasauliniais automobilių gamintojais, nors jų pavadinimai neskelbiami.

Anksčiau skelbta, kad šia įmone domisi Indijos milžinė "Mahindra &Mahindra" (kuri, beje, domėjosi "Saab" įsigijimu 2011 m., kai dėl finansinių sunkumų buvo nutraukta švediškų modelių gamyba) bei Kinijos koncernas "Dongfeng".

Bankroto padėtis leido "Saab" prekės ženklą valdančiai aviacijos ir karinės produkcijos gamybos kompanijai "Saab Group" nutraukti sutartį su kinais ir iš jų atimti teisę naudoti šį pavadinimą.

NEVS atstovai pareiškė ketinantys jau artimiausiu metu pradėti derybas dėl "Saab" vardo naudojimo.

Pirmoji iškelti bankroto bylą kompanijai NEVS pareikalavo bandymų įrangos gamintoja "Labo Test", kuriai kinai įsiskolino 150 tūkst. kronų (apie 56 tūkst. Lt). Iš pradžių NEVS nesutiko su bankroto idėja - esą akcijų vertė yra didesnė už įsiskolinimų sumą.

Tačiau vėliau kinams teko pripažinti egzistuojant finansavimo problemas - kai paaiškėjo, jog jie įsiskolino dideles sumas tiekėjams, kurių yra net apie 900, skola siekia maždaug 400 mln. Švedijos kronų (150 mln. Lt).

Gegužę NEVS dėl lėšų stokos sustabdė pernai gruodį pradėtą atnaujintų "Saab 9-3 Aero" modelių gamybą Trolhetane. Tiesa, ši gamyba nebuvo didelė - vos 6 automobiliai per dieną.

Artimiausiuose NEVS planuose buvo elektromobilio "Saab 9-3 EV", sukurto sedano "9-3 Aero" pagrindu, gamyba. Tačiau dabar ant plauko pakibo ne tik šio automobilio, tačiau ir visos kompanijos likimas - jei nepavyks rasti investuotojo, NEVS akcijos bus parduotos siekiant padengti skolas.

BEJE

2012 metais "Saab Group" (tuomet - "Saab AB") leido kompanijai NEVS naudoti "Saab" pavadinimą gaminant lengvuosius automobilius, tačiau leidimo naudoti logotipą su grifo atvaizdu nesuteikė. Tad kinų pagaminti švediški modeliai buvo pažymėti tik "Saab" raides turinčiu logotipu.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder