Įvairiais išradimais automobilių technikos srityje pagarsėjusi JAV kompanija "Johnson Controls" sukūrė distancinę sėdynių valdymo sistemą. Jos pagrindas - specialus algoritmas, apskaičiuojantis optimalią padėtį prie vairo konkrečiam žmogui ir atitinkamai sureguliuojantis elektra valdomą sėdynę.
Bandymų metu kompanijos inžinieriai išstudijavo šimto vairuotojų kūno padėtį prie vairo. Buvo padaryta išvada, jog algoritmo veikla tenkina daugelį automobilininkų, tačiau maksimaliam komfortui užtikrinti būtinos minimalios korekcijos.
"Pastebėjome, jog taisyklinga sėdynių padėtis negali priklausyti tik nuo kojų ilgio arba sėdynės aukščio ir nugaros ilgio santykio. Žmogaus kūnas yra sudėtinga sistema, todėl jei keičiamas vienas parametras, kinta ir visi kiti", - paaiškino "Johnson Controls" viceprezidentas Andreasas Epindžeris (Andreas Eppinger).
Taisyklingai sureguliuoti sėdynes padės kompanijos inžinierių speciali programėlė išmaniajam telefonui - vairuotojui reikės suvesti savo ūgį, ir pagal šiuos duomenis sėdynės padėtis jam bus nustatyta automatiškai.
Be to, numatyta galimybė pagalbon pasitelkti ir vaizdo kamerą salone - ji atpažins, kad, pavyzdžiui, į mašiną sėdasi stambesnio sudėjimo žmogus, ir atitinkamai atitrauks sėdynę atgal.
Kūrėjai mano, kad jų išradimas bus naudingas šeimoms, kuriose vienu automobiliu naudojasi du ar trys vairuotojai, taip pat kompanijose, kuriose ta pačia mašina važinėja keli darbuotojai. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad panašus analogas šiuolaikiniuose automobiliuose jau yra - elektra valdomos sėdynės gali įsiminti 2-3 skirtingas pozicijas.
Kol kas neskelbiama, kada tokia naujovė bus pradėta montuoti serijiniuose modeliuose.
Pasak A. Epindžerio, dabar dauguma vairuotojų prie vairo sėdi netaisyklingai, o tai kelia ir pavojų eismo saugumui, ir skausmą vairuotojo nugaroje ar kojose, ypač ilgesnės kelionės metu. Galų gale, taisyklinga sėdėsena susijusi ir su efektyvia saugos diržo ar oro pagalvės veikla.
Taisyklinga sėdėsena prie vairo
- Kojos turi būti šiek tiek sulenktos, kai pedalai iki galo nuspausti.
- Kūno svorio centras turi būti ant sėdynės, jokiu būdu ne ant kojų. Šlaunys vairuojant turi "ilsėtis". Sėdimojo paviršiaus ilgį sureguliuokite taip, kad tarp pakinklio ir sėdynės krašto tilptų trys pirštai.
- Patikrinkite, ar tinkamas atstumas tarp jūsų ir vairo - turite būti atrėmę nugarą į sėdynę, o ištiestos rankos riešas - ant viršutinės vairo dalies.
- Laikykite kairę ranką ties įsivaizduojama 10-a arba 9-a valanda laikrodžio ciferblate, o dešinę - ties 2-a arba 3-ia. Jei sėdite taisyklingai, rankos tuo metu būna truputį sulenktos per alkūnes.
- Sėdynė neturėtų būti per arti vairo - atstumas tarp jo ir vairuotojo krūtinės turėtų būti bent 25 centimetrai, kad užtektų vietos išsiskleisti saugos oro pagalvei.
- Sėdynė taip pat negali būti per toli nuo pedalų, nes tai gali lemti viršutinės nugaros dalies arba kaklo traumas.
- Sėdėti patartina kiek galima aukščiau, kad geriau matytumėte.
- Siekdami apsaugoti stuburą visada pasitikrinkite galvos atlošo aukštį - pakaušis turėtų būti ties atlošo viduriu. Atstumas tarp galvos ir jos atramos neturi būti didesnis nei 10 cm.
Rašyti komentarą