Skirtingi modeliai, tos pačios bėdos

Skirtingi modeliai, tos pačios bėdos

Naujų automobilių saugumo bandymo organizacija "Euro NCAP" pateikė paskutiniųjų testų rezultatus.

Šįkart "Euro NCAP" sudaužė dviejų visiškai skirtingų kategorijų modelius - naujos kartos C klasės "Mercedes-Benz" sedaną ir subkompaktinės klasės hečbeką "Hyundai i10".

Būtų keista, jei tokio lygio automobilis, kaip C klasės mersedesas, nebūtų gavęs aukščiausio įvertinimo - 5 žvaigždučių. Tad šia prasme naujoji modelio karta gamintojų nenuvylė. Aukštų balų sulaukta priekinio ir šoninio susidūrimo atveju, o štai imituojant smūgį į stulpą vairuotojo šonkaulių srities apsauga buvo silpnoka.

Pažymėta, kad galėtų būti ir geresnė galinėje sėdynėje esančių suaugusių keleivių kaklo apsauga smūgio iš galo atveju. To priežastimi įvardinta galinės sėdynės galvos atlošų forma.

Mersedesas pagyrų sulaukė už 1,5 metų amžiaus vaiko saugumo lygį tačiau konstatuota, kad 3 metų vaiko rizika priekinio smūgio atveju patirti krūtinės ląstos ir kaklo traumas yra gana didelė.

Pėsčiųjų saugumas įvertintas gana aukštais balais, visų pirma - dėl aktyviojo variklio antvožo, kuris susidūrimo atveju kiek pasikelia į viršų ir sumažina smūgio jėgą, nors tam tikros kapoto sritys vis dėlto gali pėsčiąjį sužaloti gana smarkiai.

Pagirta ir elektroninė mersedeso sistema, padedanti išvengti priekinio susidūrimo važiuojant iki 50 km/h greičiu.

"Hyundai i10" pastabų dėl vairuotojo ir suaugusių keleivių saugumo priekinio smūgio atveju nesulaukė, o štai šoninio susidūrimo metu iš inercijos pasikėlė galinių durelių rankenėlė, tad konstatuota, jog per avariją durelės gali atsidaryti.

Kaip ir mersedese, imituojant smūgį į stulpą vairuotojo šonkaulių srities apsauga buvo silpnoka, ir lygiai taip pat - silpnas galinių keleivių kaklo saugumas.

Pėsčiajam gali būti pavojingi korėjietiško modelio kapoto kraštai bei priekiniai statramsčiai.

Elektroninės saugumo priemonės nebuvo itin aukšto lygio, tačiau "i10" mažylis pagirtas už stabilizavimo sistemą ir visų keleivių saugos diržų daviklius tarp standartinės įrangos.

Paskutinių "Euro NCAP" bandymų rezultatai (2014 m. gegužė, proc.):

"Mercedes-Benz C"

Suaugusiųjų saugumas - 92
Vaikų saugumas - 84
Pėsčiųjų saugumas - 77
Saugumo sistemos - 70

"Hyundai i10"

Suaugusiųjų saugumas - 79
Vaikų saugumas - 80
Pėsčiųjų saugumas - 71
Saugumo sistemos - 56

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder