Turguje matomos populiarumo bangos

Turguje matomos populiarumo bangos

Kai kurių gamintojų automobiliai nuvertėja kur kas greičiau nei kiti. Prestižas, populiarumas, išvaizda, patikimumas, ekonomiškumas. Tai tik kelios priežastys, kiek kainuos naujas automobilis po kelerių metų.

Populiarumas

Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis sako, turguje labai pastebimos kai kurių modelių populiarumo bangos. Tai lemia ir mašinos kainą.

"Yra vienas aspektas - populiarumas. Jei būna gražus modelis, tarkime "Volkswagen Tiguan", žmonės juos perka, kaina kyla, nes jų rinkoje pradeda trūkti. Prisimenu atvejį, kai itin populiarių modelių kaina nuo 1,5 tūkst. eurų labai greitai pakilo iki 3 tūkst. Tiesiog nespėjo vežti. Toks turgaus faktorius, kad jei automobilis pasidaro populiarus Lietuvoje ar užsienyje, kur juos veža, jis tiesiog graibstomas. Tada laikosi ir aukšta kaina", - sako V. Naujanis.

Kai kurie automobilio ieškantys žmonės sprendžia dilemą - pirkti naujesnį ekonomišką ar senesnį prestižinio gamintojo automobilį, nors jų kaina ta pati.

"Daug kartų teko skaityti, kad už tą pačią sumą išeina senas "Mercedes" arba naujas "Fiat". Bet palaukite, lyginkite vienodų klasių mašinas. Jei lyginsime kainas, tai taip, kaina ta pati, bet juk klasė visiškai kita. Be to, reikia lyginti ir komplektacijas", - sako V. Naujanis.

Specialistas teigia, kad proporcingai daugiausiai nuvertėja labai brangūs ir galingi automobiliai.

"Jei automobilis buvo nenusisekęs, jei jis nebuvo populiarus, jo kaina labai smarkiai krenta. Ypač krenta galingų, neekonomiškų, nors ir labai prabangių automobilių kaina. Pavyzdžiui, aš dabar važiuoju su senu, 2001 metų gamybos 7-os klasės BMW, kuris naujas kainavo apie 100 tūkst. Eur. Dabar mes jį bandome parduoti už 4 tūkst. eurų. Tai paskaičiuokite, koks nuostolis. Ir dar klausimas, kas apskritai pirks tokį automobilį, nors jis tikrai patogus, komfortiškas", - juokiasi V. Naujanis.

Nesunku paskaičiuoti, kiek nuvertėjo V. Naujanio minimas BMW. Apytiksliai skaičiuojant, automobilis yra 5 840 dienų senumo, o kaina nukrito net 96 tūkst. eurų. Viena diena važiuojant šiuo BMW kainavo apie 16,4 euro, tad per mėnesį automobilio vertė krito po beveik 500 eurų.

"Dabar tokią mašiną gali pirkti tik ukrainiečiai. Žymiai didesni praradimai su brangiais automobiliais. Pavyzdžiui, puikiai kainą dabar laiko "Škoda" automobiliai, nes jie yra labai populiarūs. Tai ir mados dalykas. Kita vertus, jei pasiūla labai išauga, kainos pradeda kristi", - turgaus dėsnius aiškina V. Naujanis.

Nuolaida vietoj salono mokesčio

Žurnalistas ir keliautojas Vitoldas Milius nelinkęs kategoriškai teigti, kad vos išvažiavęs iš automobilių salono modelis praranda nemažą dalį vertės. Be to, daugybę naujų modelių kiekvienais metais išbandantis specialistas teigia, kad dabar labai dažnai pirkėjai viliojami solidžiomis nuolaidomis.

Svarbu ne tik nupirkti automobilį geriausia įmanoma kaina, bet ir laiku jį parduoti, kad nuostoliai būtų kuo mažesni.

Istorija

Be jokios abejonės, Lietuvoje populiariausi vokiški automobiliai. Ne itin gerą reputaciją turi Prancūzijos gamintojų mašinos.

Yra nuomonė, kad "Toyota" yra pati patikimiausia, "Volvo" - pats saugiausias.

Tiesa, kartais dėl tėvynainio problemų visiškai nepagrįstai šešėlis krenta ant kitų tautiečių. O visai tai lemia kainą.

Pats pirmasis "Citroen C5" buvo absoliuti tragedija. Automobilis byrėjo tiesiog akyse, o visi pirkėjai jau po poros dienų važiavo atgal į servisus. Žinoma, prancūzai labai greitai susigriebė ir padarė C5 labai gerą. Na ir kas? Jau niekas nebetiki, o tas šaukštas deguto pakenkė visiems be išimties prancūziškiems automobiliams.

Specialistai sako, kad vokiečiai vertinami ne tik dėl prestižo. Tai bene labiausiai išbaigtų modelių gamintojai.

Vokiečių inžinerija yra labiausiai išbaigta. Tarkime, prancūzų varikliai yra vieni geriausių, jei ne patys geriausi pasaulyje. Vienareikšmiškai. Japonai yra labai konservatyvūs - jie į rinką ateina pavėlavę, bet yra labai patikimi. Jie neeksperimentuoja, kaip prancūzai, su savo pirkėjais. Jie eksperimentuoja patys, todėl vėliau ir ateina. Bet vokiečių viskas yra labiausiai išbaigta.

Pastaruoju metu žaibiškai į viršų šovė korėjiečių gamintojai, kurių gaminiai taip pat puikiai išlaiko vertę. Tiesa, dabar ir Pietų Korėjos gaminiai nėra pigūs.

Kartais dviejų tos pačios klasės automobilių bazinės versijos kainos labai panašios, tačiau po kelerių metų modeliai kainuos skirtingai. Pavyzdžiui, "VW Tiguan" ir "Peugeot 3008" modeliai.

Valentinas Naujanis

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder