Vairuoti mopedą - su teisėmis ir draudimu

Vairuoti mopedą - su teisėmis ir draudimu

Artėjant sezonui

Ateinantis šiltasis metų sezonas prieš klasės drauges savo motoroleriais besipuikuojantiems paaugliams nebus toks linksmas - jau nuo sausio 1-osios visi į gatves išvažiuojantys mopedai (jais vadinami ir motoroleriai) privalo turėti valstybinius numerius, būti apdrausti ir patikrinti techninių apžiūrų centre, o jų vairuotojai - turėti atitinkamą pažymėjimą.

Tai - svarbiausia metų naujiena tokių transporto priemonių savininkams, numatyta nuo šių metų pradžios įsigaliojusiuose Kelių eismo taisyklių pakeitimuose.

"Mopedų registravimo ir naudojimo tvarka tampa labai panaši į kitų transporto priemonių, pavyzdžiui, automobilių. Nuo šiol visi mopedai, kurių variklio darbo tūris ne didesnis nei 50 kub. cm, ir maksimalus greitis - iki 45 km/h, privalo būti registruojami ir turėti valstybinius numerius", - "Autosalonui" sakė VĮ "Regitra" Klaipėdos filialo vyresnysis specialistas Ričardas Dobiliauskas.

Draustis - būtina

Anot jo, registruoti turi būti visi - ir anksčiau pirkti, ir nauji mopedai. Procedūra - tokia pati, kaip ir automobilio registravimo, tik su kai kuriomis išlygomis.

"Mopedas gali būti be muitinės dokumento ar įsigijimo dokumento. Pavyzdžiui, galite būti nusipirkęs motorolerį Rietavo turguje be jokių "popierių", ir mes jį registruosime, tik prieš tai turėsite užpildyti nustatytos formos deklaraciją", - pasakoja "Regitros" vyresnysis specialistas.

Kaip ir automobilis, mopedas turi būti patikrintas "Regitros" darbuotojų - identifikuojami rėmo bei variklio numeriai. Variklio kubatūra ir maksimalus konstrukcinis greitis nustatomas remiantis specialiais katalogais.

Gavęs transporto priemonės patikrinimo pažymą, motorolerio savininkas turi jį apdrausti privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, ir tik tada "Regitra" išduos valstybinių numerių ženklą.

Šiame ženkle vieta techninės apžiūros (TA) lipdukui palikta neatsitiktinai - be visų kitų rūpesčių, mopedas privalo būti patikrintas TA specialistų.

Egzaminas - paprastesnis

Tačiau tai - dar ne viskas. Nuo sausio 1-osios į gatvę mopedu galima išriedėti tik išlaikius egzaminus ir gavus A1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Jį gauti gali asmenys, ne jaunesni nei 15 metų.

Dokumentai vairavimo egzaminui laikyti priimami iš tų jaunuolių, kuriems iki 15-ojo gimtadienio liko ne daugiau nei 10 dienų", - vilčių jaunesniems nepalieka R. Dobiliauskas.

Sveikatos pažymėjimo bei vairavimo mokyklos baigimo pažymėjimo iš būsimojo mopedų vairuotojo nereikalaujama, tačiau jie privalo "Regitrai" pateikti asmens tapatybės dokumentą ir nuotrauką.

Pasak specialisto, norint gauti A1 kategorijos pažymėjimą laikomas tik teorijos egzaminas, beje, paprastesnis nei siekiantiesiems kitų kategorijų.

"Egzamino biliete yra 20 klausimų. Egzaminas išlaikomas, jei teisingai atsakoma į ne mažiau 18. Visi atsakymai yra Kelių eismo taisyklėse", - būtinybę žinoti šias taisykles mopedų vairuotojams akcentuoja "Regitros" atstovas.

Jau turintiems kokią nors iš Lietuvoje galiojančių vairuotojo kategorijų šio egzamino laikyti nereikia.

Važiuojant mopedu be registracijos numerio, draudimo, techninės apžiūros ar vairuotojo pažymėjimo gresia tokios pat baudos, kaip ir kitų transporto priemonių vairuotojams.

Beje, iki rugsėjo 1-osios galios išlyga naujiems mopedams - nebus reikalaujama transporto priemonės tipo atitikties sertifikato. Tai reškia, kad iki šios datos galima registruoti ir Europos Sąjungos reikalavimų neatitinkančias transporto priemones, pagamintas, pavyzdžiui, Kinijoje ar kitose užsienio šalyse.

Tomas GUKAUSKAS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder