Trečdalis respondentų (32 proc.) prognozuoja, kad dyzelinių automobilių kainos kris iki 10 proc., o 24 proc. spėja dar didesnį kainų kritimą – nuo 11 iki 20 proc. Lengvųjų automobilių rinkos ekspertai pastebi, kad dyzeliniai automobiliai iš tiesų gali atpigti.
„Automobilių rinkoje vykstantys pokyčiai lemia, kad dyzelinių automobilių populiarumas blėsta, todėl, natūralu, kad gali mažėti ir jų kainos. Įtakos tam turi sugriežtėjęs minėtų automobilių dūmingumo tikrinimas ir suvienodėjusi dyzelino bei benzino kaina. Žinoma, reikėtų įvertinti ir tai, kad dyzeliniai automobiliai iki 20 proc. brangesni už benzininius. Vienintelė priežastis, verčianti rinktis dyzelinį automobilį, išlieka mažesnės sunaudojamo kuro sąnaudos“, - situaciją pristato Viktoras Daukšas, Autoplius.lt vystymo vadovas.
Sugriežtėjusią techninę apžiūrą vertina neigiamai
Autoplius.lt atliktos apklausos metu net 45 proc. vairuotojų atsakė, kad griežtesnę TA vertina neigiamai, nes pirmą kartą neatitikus keliamų reikalavimų, reikės skirti papildomų lėšų.
16 proc. respondentų naująją tvarką vertina teigiamai, nes dyzeliniai automobiliai mažiau terš orą. Tik 14 proc. teigia, kad naujieji TA reikalavimai jiems yra neaktualu, nes jie nuolat rūpinasi automobilio technine būkle. Daugiau nei ketvirtadalis (26 proc.) apklausos dalyvių nesiryžo vertinti pasikeitusios TA tvarkos, nes jiems trūksta detalesnės informacijos.
Ne mažiau pesimistiškai vairuotojai atsakė į klausimą, kiek, jų nuomone, automobilių pirmuoju bandymu „nepraeis“ TA. Beveik pusė respondentų (48 proc.) mano, kad daugiau nei 20 proc. dyzelinių automobilių TA teks atlikti mažiausiai du kartus. Tik 7 proc. atsakė, kad sugriežtėjusios tvarkos dyzelinių automobilių vairuotojai nepajus.
V. Daukšas prognozuoja, kad dalis vairuotojų bus priversti įsigyti naujesnį automobilį, nes dėl griežtesnių techninės apžiūros reikalavimų, turimos transporto priemonės neapsimokės remontuoti.
„Nors techninės apžiūros reikalavimai ir sugriežtėjo, didesnę įtaką dyzelinių automobilių paklausai daro benzino ir dyzelino kainų santykis ir automobilių ekonomiškumas. Staigaus dyzelinių transporto priemonių sumažėjimo tikėtis neverta, nes automobiliai yra keičiami kas 3 – 5 metus. Mano nuomone, jei išsilaikys dabartinės tendencijos, dyzelinių automobilių skaičius Lietuvos keliuose mažės “, - prognozuoja Autoplius.lt vystymo vadovas.
Trečdalis (35 proc.) apklausos dalyvių taip pat mano, kad artimiausiu metu sumažės dyzelinių automobilių skaičius Lietuvoje.
Dyzelinių automobilių ieškos rečiau
Dėl sugriežtėjusios TA dalis vairuotojų planuoja, kad ieškodami kito automobilio, pirmenybę teiks ne dyzelinu varomoms transporto priemonėms. Taip atsakė 17 proc. respondentų. 18 proc. anksčiau rinkdavosi dyzelinius automobilius, o dabar planuoja rimčiau pagalvoti apie kitus variantus. 17 proc. teigė, kad kuro tipas jų automobilio pasirinkimui neturi jokios reikšmės, o 48 proc. respondentų, kaip ir iki šiol, ieškodami automobilio, pirmenybę žada skirti dyzelinu varomoms transporto priemonėms.
Šiuo metu Autoplius.lt yra parduodama apie 22 tūkst. dyzelinu varomų transporto priemonių, o tai sudaro 58 proc. visos automobilių pasiūlos. Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos duomenimis, Lietuvoje registruoti dyzeliniai automobiliai sudaro 48 proc. viso šalies transporto priemonių parko.
Rašyti komentarą